יפעת שאשא-ביטון מצטרפת למפלגה של גדעון סער

חברת הכנסת שחברה בליכוד בשנה שעברה כחלק מסיעת "כולנו", הודיעה כי תצטרף לסער, יועז הנדל וצבי האוזר, למפלגה אחת שתתמודד בבחירות הבאות

זמן צפייה: 01:37

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון הודיעה היום (שלישי) כי תצטרף למפלגה החדשה של גדעון סער, כפי שפורסם בחדשות 13. שאשא ביטון, המכהנת כיו"ר ועדת הקורונה, הייתה חברה בסיעת "כולנו", שהתמזגה לליכוד בשנה שעברה. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר כתב בטוויטר כי יכריז על שאשא ביטון כפורשת. "בעצם החלטתה לרוץ ברשימה אחרת היא איבדה את זכותה לייצג את סיעת הליכוד בכנסת", הסביר.

שאשא ביטון תהיה במקום השני במפלגה. עם זאת, אם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יצטרף לסיעה, היא צפויה להיות במקום השלישי. עד כה מסתמן כי יועז הנדל יהיה במקום השלישי, ואחריו צביקה האוזר, שרן השכל ומיכל שיר, לא בהכרח צמוד אליו משום שצפויים להצטרף מועמדים נוספים.

בד בבד, בכיר ימינה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף את המפלגה: "מפלגת "כולנו" הייתה הבלם שחסם כל תיקון במערכת המשפט בכנסת ה-20. המקום המרכזי שתופסים בכיריה במפלגתו של סער, בצירוף הסיסמאות שלו ושל הנדל על "ימין ממלכתי", שהפך כיסוי להלבנת כשלי מערכת המשפט, מלמדים שזו הולכת להיות מפלגת שומרי הסף של כנופיית שלטון החוק. לאנשי ימין אסור להצביע להם".

שאשא ביטון מצטרפת לחברי סיעת דרך ארץ, שר התקשורת יועז הנדל ויו"ר ועדת החוץ והביטחון חבר הכנסת צבי האוזר, שהודיעו בשבוע שעבר כי בכוונתם להצטרף למפלגתו החדשה של גדעון סער בתור שותפיו הפוליטיים. הנדל אמר במסיבת העיתונאים שהשניים ערכו כי "צריך חלופה מימין לנתניהו - לא ימין של פולחן מנהיגות, לא ימין של פולחן אישיות, ימין אידאולוגי". מטעם דרך ארץ נמסר: "אנחנו מוכנים".

"בניגוד למנהיגות המפצלת של נתניהו. מגיעה לנו מנהיגות ימנית שהגדרתה העצמית היא אהבת הארץ ולא הגדרה עצמית דרך שנאה לאחר", המשיך שר התקשורת. "הליכוד התבלבל בשנים האחרונות, אני רואה בעיניי את העיסוק בטפל במקום בעיקר".

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

כאמור, יום קודם לכן הודיע סער על פרישה ממפלגת הליכוד ועל הקמת מפלגה חדשה, איתה ינסה לנצח בבחירות - ולהחליף את בנימין נתניהו בתפקיד ראש הממשלה. בהצהרה מיוחדת שנשא, תקף סער את נתניהו, האשים את הליכוד בשינוי פניה ועדכן כי כבר מחר יתפטר מהכנסת.

"ישראל נמצאת במשבר פוליטי מתמשך, החמור בתולדותיה, במהלכו מתרחבים השסעים בעם. השיח הציבורי נהיה רעיל יותר ויותר, והאמון הציבור במערכת הפוליטית הידרדר. בנוסף למשבר הזה, חווה ישראל משבר כלכלי וחברתי חמור שמחריף כתוצאה מההתמודדות הכושלת של הממשלה עם הקורונה".

גדעון סער, יפעת שאשא ביטון
גדעון סער, יפעת שאשא ביטון | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

אחרי שקרא לליכוד "ביתו הפוליטי", תקף: "המפלגה שינתה את פניה באופן דרמטי ומואץ. הליכוד התרחקה מדרכו הממלכתית - ואפילו מהמהות המגולמת בשם המפלגה. התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים האישיים של העומד בראשה, אפילו כאלה הנוגעים למשפטו הפלילי".