שאשא ביטון נגד משרד הבריאות: מבזה את הכנסת, מפקיר את האזרחים

יו"ר ועדת הקורונה טענה כי המשרד לא שלח נציג לדיון שמתקיים בוועדה ותקפה אותו בחריפות: "הסתכלות צרה, חוסר אומץ לטפל בצורה נכונה במשבר - במקום להגיע לפה הם חושבים איך לסגור את המדינה"

זמן צפייה: 01:44

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, תקפה היום (שני) בחריפות את משרד הבריאות, לאחר שזה, לדבריה, לא שלח נציג לדיון בוועדה בנושא השבה לפעילות של ענפי ספורט והגדרת חדרי הכושר והסטודיו ענפים חיוניים.

"משרד הבריאות מבזה את ועדות הכנסת ואת האזרחים", אמרה שאשא ביטון. "הוא מפקיר את בריאותם של אזרחי מדינת ישראל ומאות אלפי אנשים, ביניהם נכי צה"ל, נכים כלליים, אנשים עם מחלות ניווניות, אנשים בשיקום רפואי, וגמלאים. כל זה מתוך הסתכלות צרה על תחום הבריאות רק דרך עיני הקורונה וחוסר אומץ או יכולת לטפל בצורה נכונה במשבר הקורונה בכללותו, לצד מניעת התפשטות הנגיף".

ח''כ יפעת שאשא ביטון בוועדת הקורונה
ח''כ יפעת שאשא ביטון בוועדת הקורונה | צילום: ערוץ הכנסת

"במקום להגיע לוועדה ולראות איך מצילים את בריאותם של האנשים, יושבת ד"ר שרון אלרעי ובכירים נוספים במשרד הבריאות וחושבים איך לסגור מחדש את מדינת ישראל", הוסיפה יו"ר ועדת הקורונה. "זה לא לדאוג לבריאות הציבור. אנחנו מצפים שמשרד הבריאות יעמיד נציג שיוכל לבוא ולהסתכל בעיניים של כל האנשים שהגיעו לכאן".

nמשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בניגוד לטענות שהושמעו, שני נציגים של המשרד הרלוונטיים לנושא הדיון, ד"ר אריק האס ומר אביחי שגב, הגיעו לוועדת הקורונה של הכנסת. לצערנו לא ניתנה להם רשות הדיבור".

הבוקר עדכן משרד הבריאות עדכן כי שיעור הבדיקות החיוביות אתמול היה 3.3%. זה היום השני ברציפות שהוא גבוה מ-3%, כך שמתסמנת מגמה של עלייה. 1,230 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, כאשר בוצעו יותר מ-37 אלף בדיקות.

עוד עולה מהנתונים כי 331 חולים במצב קשה, מהם 112 מונשמים - שמתוכם 101 במצב קריטי. מניין המתים עלה ל-2,917. עם זאת, חלה ירידה קלה במניין הנשאים הפעילים בישראל והוא עומד על 12,776.

בהמשך היום, קבינט הקורונה יתכנס שוב וידון בפתיחת הקניונים ובהגבלות אפשריות בחנוכה. זאת, לאחר שבלילה אושרה הארכת פיילוט הקניונים ב-48 שעות, עד לקבלת החלטה סופית, והם יישארו פתוחים גם היום.