ש"ס ויהדות התורה: תומכים בפשרה שמתגבשת בין הליכוד לכחול לבן

המפלגות הודיעו כי הן בעד ההצעה שהעלה חבר הכנסת צבי האוזר בריאיון לחדשות 13, לפיה אישור התקציב יידחה ב-100 ימים ומינויי הבכירים יוקפאו. "חובה למנוע מערכת בחירות מיותרת"

זמן צפייה: 09:37

סיעות ש"ס ויהדות התורה הודיעו הבוקר (ראשון) כי בכוונתן לתמוך בהצעת הפשרה שמתגבשת בין הליכוד לכחול לבן, זאת בניסיון למנוע את פיזור הכנסת שיוביל להקדמת הבחירות. לפי ההצעה, אותה העלה אתמול חבר הכנסת צבי האוזר בריאיון לחדשות 13, אישור התקציב יידחה ב-100 ימים ומינויי הבכירים יוקפאו. "חובה למנוע מערכת בחירות מיותרת ולפעול יחד למען אזרחי ישראל במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף, ובמשבר הכלכלי הקשה הפוקד את ישראל", מסרו המפלגות.

אתמול אמר האוזר כי "אנחנו על סף תהום, זה טירוף הדעת ללכת לבחירות. אפשר להגיע לפשרה. יש לדחות את פיזור הכנסת ב-100 יום, ולהסכים במהלך אותם ימים על תקציב. יש פה פיתרון, ראש ממשלה צריך להבין שהוא לא יכול לגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת בעת הזו". גורמים בליכוד התייחסו לדבריו ואמרו כי "ראש הממשלה שוקל את הצעת הפשרה של האוזר במטה המרכזי ונוטה לקבלה".

עוד התייחס חבר הכנסת לעניין מינוי הבכירים, ואמר: "אני פונה לראש הממשלה להיצמד למה שהוסכם במאי. ישנה ועדה, צריכה להתכנס אותה ועדה, תתכנס הוועדה, תדון במהלך אותה תקופה – אפשר להגיע גם בזה להבנות. עד אז לא ייעשו מינויים. אם יצאו מחר לבחירות ממילא לא יהיו מינויים כך שאין פה וויתור של אף צד".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הליכוד: ניסנקורן סגר עסקה סודית עם מנדלבליט; השר: עלובי נפש

גנץ: "נכונות לפשרות – רק על בסיס ההסכם שנחתם עם הליכוד"

האוזר הציע פשרה במטה המרכזי; גורמים בליכוד: רה"מ נוטה לקבלה

הכנסת מצביעה על חוק הלאום
הכנסת מצביעה על חוק הלאום | צילום: ערוץ הכנסת

מוקדם יותר אמש, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר התראיין אף הוא בחדשות 13 והתייחס לאפשרות של יציאה לבחירות ברקע המשבר בקואליציה: "אנחנו לא רוצים בחירות – אבל לאור ההתנהלות של כחול לבן, ולאור ההתבצרות שלהם, אני חושב שיהיה מאוד קשה למנוע בחירות אלא אם יחול איזשהו שינוי מצדם, משהו שאני לא כל כך אופטימי לגביו".

"בסוף היום, מי שהכשיל את הסיפוח - הלכה למעשה, זה כחול לבן", טען זוהר. "גנץ ואשכנזי עשו עבודה אינטנסיבית יחד עם חבריהם בתוך הממשל האמריקני והביאו למצב שבו הממשל נסוג מהרצון שלו בעת הזו לקדם את הריבונות".

זוהר המשיך לתקוף את כחול לבן ואמר כי "בממשלה שיש לנו היום עם כחול לבן, זה לא בדיק שהליכוד בשלטון. נכון, נתניהו הוא ראש ממשלה - אבל כחול לבן כל היום מפריעים. מונעים ממנו לקדם פעולות שיטיבו עם הציבור, גם כלכלית, גם חברתית וביטחונית".

ח''כ צבי האוזר
ח''כ צבי האוזר | צילום: חדשות 13

גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין ותקף בחריפות את נתניהו: "לשלוח את נתניהו הבייתה זו האופציה הכי טובה למדינת ישראל, כי הוא נכשל באופן טוטאלי בניהול המשבר. אם הכנסת תתעשת ותגיד אנחנו מזיזים את נתניהו וממשיכים – אז מדינת ישראל תימצא במצב טוב יותר לטפל בבריאות ובכלכלה".

"הדבר האחרון שנתניהו רצה זה שאני אעמוד מולו. הוא רואה סקרים. הוא נכשל, ובסוף הוא מסתכל ואומר 'לפיד הוא זה שמאיים עלי מול הכישלון הזה, הוא היריב'. עובדתית, הדבר האחרון שהוא רצה זה שאני אהיה זה שמתמודד מולו. אני מסתכל עליו, הוא בפאניקה - ובצדק".

"אי אפשר לשכנע אנשים שאין להם כסף – שיש להם כסף. אפילו גדול המשווקים, לא יכול לעמוד במסיבות עיתונאים ולשכנע אנשים חולים שהם בריאים". יו"ר האופוזיציה טען כי נתניהו "יודע שהוא נכשל - הוא בפאניקה ורואים עליו. כל מי שמסתובב בכנסת, כל מי שראה את העימותים בינינו - ראה את הזיעה על המצח".