בשל קשיים בהשגת רוב: ההצבעה על חוק האזרחות נדחתה פעם נוספת

שרת הפנים הודיעה שלא תעלה את החוק להצבעה מחר אלא ביום שני. עד אז, תנסה שקד למצות את המו"מ מול רע"ם וכמה מחברי מרצ, ולהגיע עימם לפשרה שתכלול הקלות הומניטריות לפלסטינים חסרי מעמד

זמן צפייה: 01:00

משבר חוק האזרחות: שרת הפנים איילת שקד החליטה הערב (שני) שלא להעלות את חוק האזרחות להצבעה במליאת הכנסת מחר כפי שתוכנן, אלא רק ביום שני בשבוע הבא - יום לפני שתוקפו יפוג. זאת, על מנת לנסות ולמצות את המשא ומתן מול רע"ם ומספר חברי מרצ שהביעו את התנגדותם לחוק, והודיעו כי אין בכוונתם לתמוך בו. בכוונתה של שקד לנסות להגיע עם המתנגדים למתווה פשרה, לפיו בתמורה לתמיכתם - ינתנו הקלות הומניטריות לפלסטינים חסרי מעמד החיים בישראל.

בליכוד זעמו על ההחלטה לחדות את ההצבעה על החוק פעם נוספת רק משום שאין רוב לקואליציה, ותקפו: "עוד לא הייתה כזו קואליציה כושלת ומקרטעת. העובדה שממשלת ההונאה של בנט שוב דוחה את ההצבעה על הארכת הוראת השעה מוכיחה שוב שמדובר בממשלת שמאל מסוכנת, שתלויה בגורמים אנטי ציוניים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביה"ח שיבא: שיפור במצבו של איציק סעידיאן – נושם בכוחות עצמו

בשל העלייה בתחלואה: טיסות ממדינות אדומות ינחתו בטרמינל 1

"אתה צריך אשפוז": עימות בוועדה המסדרת בין אמסלם לטופורובסקי

ישיבת סיעת הליכוד
ישיבת סיעת הליכוד | צילום: ערוץ הכנסת

חוק האזרחות, כידוע, מהווה מחלוקת בקרב חברי הקואליציה עוד מהשבוע הראשון שהוקמה ממשלת בנט-לפיד. מפלגת רע"ם וגם כמה מחברי מרצ, הודיעו שיתנגדו או יימנעו בהצבעה על החוק שאוסר איחוד משפחות בין פלסטינים וערביי ישראל. יש לציין כי רבים  מחברי האופוזיציה דווקא תומכים בחוק הזה, ואף הצביעו בעד הארכתו במשך שנים - אלא שבשל רצונם להביך את הקואליציה, הודיעו כי אין בכוונתם לתמוך בהארכת החוק.