גורם בבית הלבן: רק החלטת מנהיגי ישראל עלולה לדחות את הסיפוח

השליח המיוחד למאבק באנטישמיות בארה"ב התייחס ליוזמה המדינית בוועידת "מקור ראשון" וטען שהמהומות במדינתו לא ישפיעו על החלת הריבונות. "מוכנים להכיר בריבונות מדינת ישראל בשטחים האלה"

זמן צפייה: 12:41

שליח ממשל טראמפ למלחמה באנטישמיות בארצות הברית, אלן קאר, אמר הבוקר (שני) ב"וועידת ראשון ליהדות התפוצות" כי "דבר אחד עלול לדחות את החלת הריבונות - החלטה של מנהיגי ישראל". לדבריו, המהומות במדינתו לא יביאו לדחיית החלת הריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח.

"אנחנו הבהרנו מתי לספח, איך וכמה. זו החלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשותף שלו ראש הממשלה החליפי בני גנץ. הם צריכים להחליט אנחנו אמרנו שאנחנו מוכנים להכיר בריבונותה של מדינת ישראל בשטחים האלה", אמר קאר. הוא הוסיף כי לפי תפיסת הבית הלבן, "אנטי ציונות היא אנטישמיות" והסביר כי היה עד לכך ש"בבית כנסת שהותקף המתפרעים כתבו דברים נגד ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חצי שנה עם הנגיף: מה למדנו על הקורונה – ומה עדיין מסתורי?

לאחר שהוסגר מתאילנד: נתי חדד נחת בישראל וירצה את המשך עונשו

שב"כ: נתפס החשוד שהרג את לוחם גולני עמית בן יגאל

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ובני גנץ
בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ובני גנץ | צילום: רויטרס

אתמול נפגש ראש הממשלה עם ראשי המועצות בגדה המערבית, במטרה לשוחח עמם על התוכנית לספח חלקים מהשטחים הכבושים. יו"ר הכנסת יריב לוין, שנכח בפגישה, אמר להם כי תהיה התקדמות לקראת סיפוח "תוך שבועות" - כך לפי גורם שהשתתף בפגישה. זאת, ברקע המחלוקת שניצתה בין מנהיגי המתנחלים, שמא לקבל או לדחות את תוכנית טראמפ.

לפי הגורם, נתניהו אמר לראשי הרשויות מההתנחלויות כי הוא פועל בלוחות זמנים צפופים כדי לספח "את המקסימום האפשרי". נתניהו הוסיף: "הדברים עוד לא מסוכמים עם האמריקנים וגם המפות עוד לא מסוכמות. צריך לנצל את ההזדמנות שיש שם את הנשיא הזה בבית הלבן. אסור לגרום לטראמפ לחשוב שאנחנו לא מעוניינים".

עוד אמר נתניהו לראשי הרשויות כי האמריקנים מדברים בתוכנית טראמפ על מדינה פלסטינית, אך ישראל לא קוראת לזה כך. הוא ציין כי ההחלטה שתובא לממשלה בנוגע לסיפוח לא תכלול כל התייחסות למדינה פלסטינית.