בדרך לבחירות 2020: הוגשה הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-22

על פי ההצעה, אם עד מחר בחצות לא יהיו התפתחויות שיביאו להרכבת ממשלה - הכנסת תתפזר. מטרת החוק היא להקדים את מועד הבחירות ולקיימן בשניים במארס • סער: "אוכל לפעול טוב יותר מנתניהו"

זמן צפייה: 02:00

בדרך לבחירות 2020: היום (שלישי) הוגשה הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-22. על פי הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מאיר כהן, וצבי האוזר מכחול לבן, שלמה קרעי ומיקי זוהר מהליכוד, אם עד מחר בחצות לא יהיו התפתחויות שיביאו להרכבת קואליציה - הכנסת תתפזר אוטומטית.

מטרת החוק היא להקדים את מועד הבחירות לכנסת ה-23 מהתאריך המקורי, ולקיימן בשניים במארס, כך שתקופת הבחירות תימשך 82 ימים במקום 90 ימים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניצול כוח ושיבוש הליכי קונגרס: סעיפי האישום נגד טראמפ

חשודים בפרשת שחיתות בגוף ביטחוני יועמדו לדין – כפוף לשימוע

תחת לחץ תקשורתי ובצל הביקורת: ג'ונסון וקורבין נערכים לבחירות

בני גנץ וביבי נתניהו
בני גנץ וביבי נתניהו | צילום: רויטרס,לע''מ

גדעון סער: "נתניהו הביא לישראל הישגים מדיניים - אני אוכל לעשות טוב יותר"

בתוך כך, ח"כ גדעון סער התראיין היום לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון", והתייחס לפריימריז בליכוד. לדבריו, "ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא לישראל מדיניים, אבל יחד עם זאת, אני אוכל לעשות טוב יותר ולטפל הרבה יותר טוב בסוגיות הפנים הבוערות בישראל".

"ראינו בשלושה סקרים שאני מביא יותר מנדטים לגוש הימין, לכן הדבר מאפשר לשבור את המובי הסתום שאנחנו נמצאים בו", הסביר בכיר הליכוד. "אני אוכל להקים ממשלה - מה שנתניהו לא הצליח בפעמיים הקודמות ואני לא רואה איך יצליח בפעם השלישית. אני מקטין את גוש השמאל ומגדיל את הימין. לא צריך להיאבק על הקולות בתוך הגוש עם בנט או עם ש"ס, אלא ללכת למצביעי כחול לבן, מצביעים אחרים, שזה המפתח לרוב פרלמנטרי לליכוד".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20191210-1723' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון עם גדעון סער' kid='1_bi59rycd' duration='370'']

לטענת סער, שקיים את הריאיון מאזור חאן אל-אחמר, "שטח E1 וחאן אל-אחמר הם המקומות שבהם יוכרע עתיד ארץ ישראל".  לדבריו, "אנחנו נמצאים בתקופה שיש בה יותר יכולת לבצע מאשר בעבר, ואולי בעתיד, חיוני ביותר לנקוט באותן הפעולות שיכריעו את המערכה על ארץ ישראל בתקופה הקרובה".

"בנושא חאן אל אחמר ראש הממשלה התחייב לפני יותר משנה שתפונה תוך זמן קצר, יש כבר יותר מעשר שנים צו הריסה - חייבים לבצע את זה, כי אם לא, הבנייה הלא חוקית תמשיך - רואים את זה בשטח", המשיך סער. "זה הניסיון הפלסטיני להשתלט על שטח C".

בכיר הליכוד התייחס גם לתמיכה הדלה שזכה לה בקרב חברי מפלגתו ואמר כי "אחרי שיוכרזו הפריימריז יהיו עוד חברים בסיעה שיביעו בי תמיכה, שמאוד רחבה בשורות סניפי המפלגה, ראשי הסניפים, ראשי הרשויות המקומיות. לפני הפריימריז רוב חברי הסיעה לא מדברים, אבל יהיו תומכים נוספים לאחר שהן יוכרזו רשמית".

מוקדם יותר היום השתתף סער בכנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל (IAF) במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, שם נשאל אם יישאר במפלגה ויתמוך בנתניהו אם יפסיד בפריימריז. "בכוונתי להתמודד ולנצח", ענה סער, "תמיד צריך להתמודד במטרה לנצח, ולכבד את ההכרעה הדמוקרטית שמתקבלת".

בתוך כך, התייחס היום יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לפלונטר הפוליטי וטען כי "הוצע לנו כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת. כל זה רק שנסכים להיכנס לממשלה צרה, בניגוד להבטחותינו לבוחר". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"מיותר לציין שדחינו את כל ההצעות האלה על הסף", כתב והסביר: "גם בשל שיקולים עקרוניים, אבל לא פחות בשל שיקולים מעשיים. ממשלה צרה תהיה צרה גדולה לישראל. ממשלה כזאת לא תתפקד, אלא תדמם. ממשלה כזו לא תוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים העומדים על הפרק".