לראשונה: ישראל תעניק היתר יציאה לאזרחים הרוצים לבקר בסעודיה

שר הפנים אריה דרעי חתם על צו המאפשר לישראלים לטוס למדינה המוסלמית לצרכים דתיים ועסקיים. עד כה אזרחים יכלו להגיע למדינה, אך הדבר נעשה ללא אישור רשמי של ישראל

זמן צפייה: 02:29

שר הפנים אריה דרעי חתם היום (ראשון) לראשונה על צו המאפשר היתר יציאה של ישראלים לסעודיה. עד כה אזרחים ישראלים היו יכולים לטוס לסעודיה, רק שהדבר נעשה ללא אישור רשמי של המדינה.

ההחלטה של דרעי הגיעה לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון, משרד החוץ, המטה לביטחון לאומי ועם גורמים רלוונטים נוספים. כניסתם של מחזיקי דרכון ישראלי למדינה המוסלמית תתאפשר בשני מקרים - לצורכי פולחן דתי בתקופת החאג' וקיום מצוות העומרה, ולצורכי השתתפות בפגישות עסקיות או לשם חיפוש השקעות לתקופה של עד תשעה ימים. זאת, בתנאי שמבקש ההיתר הסדיר את כניסתו לסעודיה ומחזיק בהזמנה מגורם רשמי.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: Getty Images

אתמול, לקראת יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאן אל נחיין, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בעוד אנו זוכרים את יום השואה, אנו עומדים לצד האנושות נגד גזענות, שנאה וקיצוניות, ויחד אנחנו זוכרים את החיים שנקלחו כדי שפשעים כאלה נגד האנושות לא יחזרו על עצמם".

ביום חמישי, בזמן שבישראל נערך פורום השואה עם שורה של מנהיגים מכל העולם, משלחת של אנשי דת מוסלמים ביקרה באושוויץ יחד עם משלחת של הוועד היהודי-אמריקני, שציינה כי זו "המשלחת המוסלמית הבכירה ביותר" שהגיעה למחנה ההשמדה.

Awmofy
משלחת של אנשי דת מוסלמים בכירים באושוויץ | צילום: טוויטר

במשלחת המוסלמית היו 62 משתתפים, מתוכם 25 אנשי דת בכירים מאוד מ-28 מדינות. בשלב מסוים, כפי שניתן לראות בתמונות, המשלחת התפללה במחנה. בראש המשלחת עמד יו"ר הליגה המוסלמית העולמית, מוחמד בין עבדולקרים אל-עיסא, שאמר: "להיות כאן, לצד ילדים של שורדי שואה וחברי הקהילה היהודית והאסלאמית, זו גם חובה קדושה וגם כבוד. הפשעים אליהם היינו עדים היום הם פשעים נגד האנושות".