סקר חדשות 13: הליכוד נחלשת; 61% לא מרוצים מנתניהו במשבר

מהסקר עולה כי 75% מכלל הציבור לא מרוצים מהדרך שבה הממשלה מנהלת את המשבר, וכי 53% לא מרוצים משר הבריאות הנכנס. 83% מהישראלים חוששים ליציבותם הכלכלית. גוש הימין עם 61 מנדטים

זמן צפייה: 07:11

מתוצאות סקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) עולה כעס ותסכול של אזרחי ישראל מהממשלה, כאשר 75% השיבו כי אינם חושבים שהממשלה מנהלת בצורה טובה את המשבר הכלכלי, רק 16% שבעי רצון. 9% ענו כי הם לא יודעים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו משלם מחיר אישי במדד שביעות הרצון מתיפקודו שנמצא בצניחה, מול ההתפשטות המחודשת והמשבר הכלכלי: 61% לא מרוצים מניהול משבר הקורונה בראשותו, 19% די מרוצים ורק 15% מרוצים. לשם ההשוואה, בחודש אפריל, בעיצומו של הגל הראשון, רק כ-30% היו לא מרוצים וכמעט 70% היו מרוצים או די מרוצים מראש הממשלה.

מידת הסיפוק מהדרך שבה רה''מ מנהל את המשבר
מידת הסיפוק מהדרך שבה רה''מ מנהל את המשבר | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב הטענות לאפליה בנוגע להסגרים: נתניהו ייפגש עם ראשי החרדים

הממשלה אישרה: מענק סיוע בסך עד 7,500 שקלים יחולק לעצמאים

חשד: רופא מבי"ח במרכז השקה נשים בסם אונס כדי לאנוס אותן

לגבי שר האוצר ישראל כץ 50% מהציבור לא מרוצים מהתנהלותו. 24% די מרוצים, 10% בלבד מרוצים. הנשאלים התבקשו לחוות את דעתם גם על שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין. 53% השיבו כי אינם מרוצים. 22% די מרוצים, ורק 10% מרוצים. יתרה מזאת, 45% מהנשאלים סברו כי הממשלה צריכה למנות את יו"ר ימינה נפתלי בנט למנהל משבר הקורונה, בעוד 26% התנגדו לכך. 29% השיבו כי אינם יודעים.

נוסף על כך, העונים נשאלו עד כמה הם חוששים מהיציבות הכלכלית שלהם ושל משפחתם נוכח המשבר הכלכלי. 83% מהישראלים חוששים ליציבות הכלכלית שלהם - 45% חוששים מעט, 38% חוששים מאוד. רק 14% מהישראלים לא חוששים בכלל. הנתונים האלה מצביעים על אובדן אמון, חשש והיעדר יציבות.

מידת הסיפוק מניהול המשבר על ידי הממשלה
מידת הסיפוק מניהול המשבר על ידי הממשלה | צילום: חדשות 13

סקר מנדטים: הליכוד יורדת ל-33 מנדטים - גוש הימין עם 61

עוד עולה מהסקר כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה מקבלת 33 מנדטים, לעומת 36 בבחירות שנערכו בחודש מארס. כחול לבן יציבה לאחר ההתרסקות בסקר חדשות 13 הקודם עם תשעה מנדטים בלבד, לעומת 33 שקיבלה בבחירות הקודמות. לעומת זאת, יש עתיד מזנקת ועומדת על 19 מנדטים. הרשימה המשותפת, שבמערכת הבחירות הקודמת קיבלה 15 עולה ל-16 מושבים.

על פי הסקר, המפלגה הגדולה הבאה היא ימינה בראשות נפתלי בנט עם 13 מנדטים, שהגדילה את כוחה בשבעה מנדטים ממערכת הבחירות במארס. אחריה ישראל ביתנו יחסית יציבה עם שמונה מנדטים, בעוד שבבחירות קיבלה שבעה. ש"ס עם שבעה מושבים, לעומת התשעה שקיבלה בבחירות.

סקר מנדטים
סקר מנדטים | צילום: חדשות 13

יהדות התורה עם שמונה מנדטים - מושב אחד יותר מזה שקיבלה במערכת הבחירות ומרצ עם ניצן הורוביץ בראש קיבלה שבעה מנדטים. מתחת לאחוז החסימה נמצאות העבודה של עמיר פרץ שנמחקת לגמרי, גשר של אורלי לוי אבוקסיס. וגם דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר - לא עוברת את אחוז החסימה. לפי נתוני הסקר, גוש המרכז שמאל עומד על 51 מנדטים ללא ליברמן, בעוד גוש הימין חרדים על 61.

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.

סקר מנדטים
סקר מנדטים | צילום: חדשות 13