ליברמן: "אקדם חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה"

לאחר סיום ספירת הקולות, כתב גדעון סער כי "לנתניהו אין רוב, יש לפעול למיצוי האפשרויות להקמת ממשלת שינוי". הליכוד מסר בתגובה: "גוש השינוי הוא מונח מכובס לגוש אנטי-דמוקרטי"

זמן צפייה: 02:07

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב היום (חמישי) כי "אני מחויב לעשות הכול על מנת למנוע בחירות נוספות. השלב הראשון עובר דרך הצעת החוק שימנע מחבר כנסת עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. אני מצפה מכל הצדדים שמייחלים לשינוי, עליו דיברו בחודשים האחרונים, לגלות אחריות ולהצטרף להצעת חוק זו".

בד בבד, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער כתב כי "עם פרסום התוצאות הסופיות של הבחירות ברור שלנתניהו אין רוב להקמת ממשלה בראשותו. עתה יש לפעול למיצוי האפשרות להקמת ממשלת שינוי. כפי שהודעתי בליל הבחירות: אגו לא יהיה שיקול". זאת, זמן קצר לאחר סיום ספירת הקולות, אך לפני תוצאות סופיות רשמיות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הביקורת: ירין שרף יואשם באונס הנערה במלונית הקורונה

בצל החשש מבחירות חמישיות: בדקנו – כמה עלה כבר המשבר הפוליטי?

בג"ץ קבע: הסדר ניגוד העניינים שגיבש מנדלבליט מחייב את נתניהו

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

בתגובה לדברים, מטעם הליכוד נמסר בתגובה: "גוש שינוי הוא מונח מכובס לגוש אנטי דמוקרטי. השינוי היחיד שהם באמת רוצים להביא הם חוקים הקיימים רק באיראן לסינון מועמדים ולהביא לביטול הבחירה הדמוקרטית של למעלה ממיליון אזרחים בישראל".

בד בבד, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נועד הערב עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי. בהודעה משותפת מטעם המפלגות נמסר כי "בפגישה דנו השניים בשיתופי הפעולה האפשריים לגיבוש קואליצית שינוי והחלפת שלטון נתניהו. הוחלט כי שיחות נוספות יתקיימו בהמשך".

גדעון סער, יו''ר תקווה חדשה
גדעון סער, יו''ר תקווה חדשה | צילום: חדשות 13

כזכור, בתום הבחירות שהתקיימו שלשום, יו"ר תקווה חדשה הגיע למטה המפלגה, והתייחס לתוצאות המדגמים לפיהם מפלגתו עומדת על 6 מנדטים בלבד: "קיווינו לתוצאה טובה יותר", הודה, "אך בלעדינו - לגוש נתניהו היו 65 מנדטים". בהמשך, ביקש להבהיר כי בכוונתו "לעמוד בהתחייבות שלא להיכנס לממשלה שנתניהו עומד בראשה".

נכון לשעה זו, חלוקת המנדטים נראית כך: הליכוד - 30, יש עתיד - 18, ש"ס - 9, כחול לבן - 8, יהדות התורה - 7, ימינה - 7, העבודה - 7, תקווה חדשה - 6, ישראל ביתנו - 6, הרשימה המשותפת - 6, הציונות הדתית - 6, מרצ - 6, רע"ם - 4. בשל המנדט הנוסף של מרצ, גוש מתנגדי נתניהו עלה ל-57. ואילו גוש נתניהו נותר על 52 מנדטים, לא כולל בנט.

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר
יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר

כזכור, לאחר שנודע אתמול כי רע"ם עברה את אחוז החסימה ושינתה את מפת הגושים כך שלנתניהו אין יכולת להרכיב ממשלה גם אם בנט יתמוך בו, יו"ר הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר אמר כי "מחובתנו לעשות הכול, אבל הכול, כדי למנוע בחירות חמישיות. יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל, כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו".

מוקדם יותר היום ובתגובה לדברים, יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', דחה את הרעיון להקים ממשלה בתמיכת רע"ם: "תוציאו לכם את זה מהראש - לא תקום ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס - לא במשמרת שלי". לדבריו, "ממשלה כזאת לא תקום. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהימנעות, ולא באיזה ישראבלוף אחר".