סער נגד ח"כים בליכוד: נתניהו הגיע לבית המשפט עם חבורת חבובות

יו"ר תקווה חדשה תקף את רה"מ ואת חברי מפלגתו לשעבר שליוו אותו בפתיחת משפטו, וציין כי המעמד היה "מופע אימים מביך וקשה". עוד הבטיח: "אקים ממשלה מבלי שנלך לבחירות חמישיות"

זמן צפייה: 07:52

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער טען הערב (שבת) בריאיון לחדשות 13 כי הוא מעוניין לבצע רפורמות במערכת המשפט "כי היא זקוקה להן", אך הדגיש כי אינו מעוניין להרוס אותה. בהמשך תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הכנסת מהליכוד שליוו אותו לפתיחת משפטו, ואמר כי "אני מתנגד למופע האיימים שהיה בבית המשפט עם כל החבובות שהיו שם, שבאו למעמד המביך והקשה הזה".

"מי שצריך ללכת הביתה כדי להחזיר את מדינת ישראל למסלול זה נתניהו - הוא זה שאשם בהידרדרות ישראל לבחירות", המשיך סער. ". סער התייחס טען גם כי הוא "תחת שלטון נתניהו יש התקפה ממוקדת על כל המוסדות הממלכתיים במדינת ישראל, מנשיא המדינה ועד משטרת ישראל - לא נאפשר את זה, נעמוד על זה שהליך הדמוקרטי ותוצאותיו יכובדו במדינת ישראל".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

סער יצא גם נגד שר האוצר ישראל כ"ץ וטען כי "השר צריך לתת הסבר לאזרחי ישראל איך הוא כיהן שבעה חודשים וחצי ולא הביא את תקציב המדינה לממשלה או לכנסת - דבר חסר תקדים שכולו משיקולים פוליטיים, חמור ביותר ופגיעה באינטרסים של מדינת ישראל".

סער טען כי על אף שעל פי הסקרים הליכוד צפויה לקבל כמעט פי שניים ממפלגתו, הוא יקים ממשלה ויחליף את נתניהו. לדבריו, "אני לא מתרגש מהסקרים - רוב הציבור במדינת ישראל רוצה שינוי. אני מבטיח להקים ממשלה מבלי שנלך לבחירות חמישיות".

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

מהליכוד נמסר בתגובה: גדעון סער לא יכול להקים ממשלה בלי לפיד ויתר השמאל. רק ראש הממשלה נתניהו יכול להקים ממשלת ימין על מלא".