לפיד: "אחרי שאקבל את המנדט - אהיה מוכן לוויתורים כואבים"

סער קרא ליו"ר יש עתיד: "חלון ההזדמנויות מוגבל, אני ויתרתי על האגו - עכשיו תורך". בתגובה, כתב לפיד כי "כל מפלגות הגוש צריכות להמליץ עליי. מרגע שיתחיל התהליך, הכול יהיה על השולחן"

זמן צפייה: 01:54

המרוץ להרכבת ממשלה: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב הערב (שלישי) כי "המשימה של 'גוש השינוי' לשבוע הקרוב היא למנוע את הסכנה שהנשיא יטיל על נתניהו את הקמת הממשלה. כדי שזה לא יקרה, כל מפלגות הגוש צריכות להמליץ על יש עתיד. מרגע שיתחיל התהליך, הכול יהיה על השולחן. נהיה מוכנים לוויתורים כואבים, העיקר להקים ממשלת שינוי".

"אין דבר שאני לא מוכן לבחון, אין אבן שלא נהפוך, אין אפשרות שלא נשקול כדי להקים את ממשלת השינוי ולהוציא את נתניהו מבלפור", הוסיף לפיד. "אמרתי בזמן מערכת הבחירות, ואני אומר גם עכשיו – המדינה חשובה יותר מהשאיפות האישיות שלי, או של כל אחד אחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרופ' לוי: מכינים עצמנו כדי לא להיות אחרונים בשרשרת החיסונים

טרגדיה בדרך לטיול בחג: חיים הר כסף נהרג בתאונה, בתו במצב קשה

משפט רה"מ: ההגנה קיבלה 7 שיחות חדשות בין ישועה לזוג אלוביץ'

יאיר לפיד, גדעון סער, נפתלי בנט
יאיר לפיד, גדעון סער, נפתלי בנט | צילום: רויטרס

את הדברים כתב לפיד בתגובה לדברי יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שכתב הערב כי "בליל הבחירות, לפני שבוע, הודעתי שנפעל, ללא אגו, להקמת ממשלת שינוי. היום מחובתי לומר: משחק איסוף ההמלצות לא יביא להקמת ממשלה אלא ניסיון תכליתי ומהיר לביסוס רוב פרלמנטרי ריאלי. חלון ההזדמנויות מוגבל בזמן. יאיר לפיד - אני ויתרתי על האגו. עכשיו תורך". גם התגובה של לפיד לא סיפקה את סער, שכתב: "הפוך, גוטה. שלב הוויתורים הוא עכשיו. אחר כך עלול להיות מאוחר מדי".

הערב, נודע לחדשות 13 כי בין נציגים של לפיד ובנט קיימת הסכמה עקרונית לרוטציה ביניהם, והמחלוקת היא מי מהם יהיה ראשון. זאת, למרות שלפיד עדיין מחזיק בעמדה רשמית לפיה הוא לא מתכוון לאפשר רוטציה עם ראש מפלגה אחר בגוש שלו, ויו"ר ימינה נפתלי בנט כלל לא הצהיר על כוונתו לחבור לגוש מתנגדי נתניהו.

יאיר לפיד
יאיר לפיד

השניים אומנם סומכים איש על חברו שהרוטציה לא תופר באופן בוטה, אך הם חוששים כי במקרה שנתניהו יעזוב את הזירה הפוליטית, יוכל השני להרכיב קואליציה אחרת, ולא יזדקק כלל לרוטציה. בשל כך, כל אחד מהם מתעקש להיות ראשון ברוטציה.

בנט צפוי להיפגש השבוע גם עם לפיד וגם עם ראש הממשלה נתניהו. זאת, ברקע חיזור שני הגושים אחר המלצתו של יו"ר רע"ם מנסור עבאס. בגוש להחלפת נתניהו חוששים שעבאס ימליץ עליו, מתוך הנחה שאיתו הוא יוכל לרשום הישגים שהרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהם.

בנימין נתניהו, ראש הממשלה ויו''ר הליכוד
בנימין נתניהו, ראש הממשלה ויו''ר הליכוד | צילום: חדשות 13

בד בבד, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי נפגשה היום עם יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס. על פי הודעת המפלגות, השניים דנו ב"אופציות השונות להקמת הממשלה הבאה ובשיתופי פעולה פוטנציאליים". השיחות ביניהם יימשכו.

ברקע המגעים להשגת תמיכה של 61 ח"כים, יו"ר תקווה חדשה כתב: "משחק איסוף ההמלצות לא יביא להקמת ממשלה, אלא ניסיון תכליתי ומהיר לביסוס רוב פרלמנטרי ריאלי. חלון ההזדמנויות מוגבל בזמן"