פרשת נעמה יששכר: ההאקר הרוסי הועבר לאגף בהשגחה להבטחת שלומו

לאחר שנדחתה ההצעה הרוסית להסגרתו תמורת שחרורה של הצעירה הישראלית ובתום הערכת מצב של שב"ס, ההאקר אלכסיי בורקוב, שעצור בישראל וחשוד בארה"ב שפעל עבור הביון הרוסי, הועבר לתא בהשגחה

זמן צפייה: 00:10

לאחר הערכת מצב שקיים שב"ס עם נציגי משרדי ממשלה רלוונטיים בעניין תנאי החזקתו של ההאקר הרוסי שעצור בישראל, אלכסיי בורקוב, הוחלט להעביר אותו לאגף בהשגחה כדי להבטיח את שלומו. משב״ס נמסר כי הם עומדים בקשר עם משרדי הממשלה הרלוונטיים לגבי החזקתו של העצור בארץ, עד שתתקבל החלטה בעניינו.

כזכור, רוסיה הציעה לשחרר את הצעירה הישראלית נעמה יששכר בתמורה לשחרורו של בורקוב. ההאקר הרוסי, שנעצר בישראל וחשוד בארה"ב בעבירות סייבר והונאה, פעל ככל הנראה עבור שירותי הביון של רוסיה - שלפי גורמים אמריקניים, הפעילו האקרים בניסיונם להתערב בבחירות בארה"ב. ההצעה נדחתה ובית המשפט הרוסי גזר על יששכר שבע וחצי שנות מאסר.

כתבות נוספות בנושא >>

היום: רה"מ יפנה רשמית לפוטין – ויבקש חנינה עבור נעמה יששכר

"החיים התהפכו": מסע עם אמה של נעמה יששכר – בדרך לכלא הרוסי

הקרמלין: "פוטין יעודכן בבקשת נתניהו לחנינת נעמה יששכר"

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

בריאיון עם חדשות 13 הכחיש בורקוב את החשדות שמייחסים לו: "זה הכול קונספירציה. אין לי שום קשר לזה, אני לא מרגל, לא התערבתי בבחירות בארה"ב, הרשויות בישראל יודעות את זה. מעולם לא הייתי בקשר עם גורמי ממשל רוסיים או שירותי המודיעין, אין לי שום קשר אליהם, אני אף פעם לא עבדתי בשבילם ולא היה לי קשר אישי איתם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יעביר היום פנייה רשמית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם בקשה להעניק חנינה ליששכר - כך הודיעה לשכת ראש הממשלה.

בד בבד, יפה יששכר, אמה של נעמה, סיפרה היום בריאיון ל"העולם הבוקר" אודות הביקור אצל בתה בכלא במוסקבה שבו היא מוחזקת: "סיפרתי לנעמה על מה שעושים ראש הממשלה, שר המשפטים אמיר אוחנה והשר לענייני ירושלים זאב אלקין שמסייע לנו בשלוש השבועות האחרונים. אמרתי לה שפועלים למענה".

"כשהגעתי, רציתי מייד להתחיל להסביר ולספר על כל הדברים הנהדרים שעושים בארץ למענה - ולא יכולתי. היא הייתה מלאה כעס ותסכול. נתתי לה לבכות, לפרוק את הכול. רק אחרי רבע שעה בערך של בכי הראתי לה עיתון שהגיע אליי מהארץ, והסוהרת לקחה לי את זה ואמרה שמותר להראות רק תוכן ברוסית", אמרה. "לאט לאט, התחלתי להסביר לה את כל מה שקורה. היא שאלה אותי: 'מי זה ההאקר הזה, מה הוא קשור אליי?'", הוסיפה יפה.

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

\

לאחר מכן, סיפרה כי בתה אמרה בתסכול: "'זה נהדר שכולם מדברים ומשמיעים קולם בתקשורת - אבל אני עדיין פה'". יפה הסבירה כי נעמה מתמקדת בערעור, אך היא עצמה "רואה את זה אחרת. זה יכול להמשיך ולהיסחב. התקווה שלי היא למדינה".

יפה אמרה כי יצאה מעודדת מהביקור, שארך כשעה וחצי. "לא דיברתי איתה לפני כן שלושה שבועות. לא יכולנו לגעת אחת בשנייה במהלך הפגישה, הייתה בינינו זכוכית". כמו כן, אמרה האם: "עזבתי אותה בתחושה טובה יותר משקיבלתי אותה, נעמה מתרגלת יוגה ולומדת המון, עושה מדיטציות. היא אמרה לי שהיא לא יכולה לעשות מדיטציה בישיבה זקופה, משום שזאת מיטת קומותיים והיא בחורה קצת גבוהה. אז היא עושה את זה על המיטה, בשכיבה".

עוד ציינה כי נעמה שמעה בטלוויזיה על המכתב ששלח נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אמרתי לה שהוא ביקש חנינה, והיא אמרה לי - 'אני פושעת באמת? צריך לחון אותי?'", אמרה האם.

בתום הפגישה אמרה לנעמה: "סיפרתי לה על כל התגובות, והתמיכה שאנחנו מקבלות מהקהל. אמרתי לה  - 'אני לא יודעת איך תטיילי בתל אביב עכשיו, לא נראה לי שיהיה לך קל'".