רוסיה יוזמת פסגה בין ארה"ב לפלס' כדי לחדש המגעים בין הצדדים

פרסום ראשון: דיפלומטים מערבים אמרו לחדשות 13 שמטרת הפגישה, שאליה יוזמנו נציגי הקוורטט, היא להציע תיקונים פלסטיניים לתוכנית טראמפ וליצור אווירה שתמנע הסלמה בשטח ותעצור מהלך של סיפוח

זמן צפייה: 01:24

רוסיה יוזמת מפגש בין בכירים בבית הלבן וברשות הפלסטינית בשבועות הקרובים בז'נבה. דיפלומטים מערביים ציינו כי מטרת המפגש היא לחדש את המגעים בין הפלסטינים לארה"ב, להציע תיקונים פלסטיניים לתוכנית טראמפ וליצור אווירה שתמנע הסלמה בשטח.

דיפלומטים מערביים ציינו כי האו"ם והאיחוד האירופי שותפים ליוזמה הרוסית ורואים בה הזדמנות ליצור תהליך מדיני חדש שיעצור מהלך סיפוח ישראלי בגדה המערבית. "הדרך היחידה לעצור את הסיפוח היא לחדש את המגעים בין הפלסטינים לממשל האמריקני", אמר הדיפלומט המערבי.

לעוד כתבות בנושא:

הסכם השלום בסכנה? ירדן רואה בסיפוח פגיעה בביטחונה • פרשנות

משרד החוץ בארה"ב: דיוני הסיפוח צריכים להיות בין ישראל לפלס'

טראמפ, פוטין, אבו מאזן
טראמפ, פוטין, אבו מאזן | צילום: רויטרס

בשנתיים וחצי האחרונות, מאז הצהרת ירושלים של טראמפ בדצמבר 2017, הפלסטינים החרימו את הממשל האמריקני באופן כמעט מלא ודרשו לדון על תהליך השלום רק בפורום שיכלול גורמים בין-לאומיים נוספים – כגון חברות הקוורטט – רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי ומדינות ערביות.

כדי להתגבר על החרם הפלסטיני על האמריקנים, הרוסים מציעים לכנס מיני-פסגה שאליה יגיעו גם חברות הקוורטט - האיחוד האירופי, האו"ם, רוסיה וארה"ב יחד עם מצרים, ירדן, סעודיה ואיחוד האמירויות וכמובן הפלסטינים. לא ברור אם ישראל תוזמן.

אתמול התקיימה שיחת טלפון בין סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב לשליח הבית הלבן אבי ברקוביץ' שבמהלכה הוצגה היוזמה הרוסית. גורמים שמעורים בתכני שיחת הטלפון ציינו כי ברקוביץ' לא דחה את היוזמה ואמר כי התנאי האמריקני להשתתפות הוא שהמפגש יעסוק בתוכנית טראמפ ושהפלסטינים יציגו את ההערות והתיקונים שהיו רוצים להכניס בתוכנית.

במקביל בוגדנוב התקשר לבכיר אש"ף סאיב עריקאת והציג לו את היוזמה. הפלסטינים גם כן אינם שוללים את היוזמה אולם לא נתנו תשובה סופית.