הקרמלין על תוכנית המאה: "נעשה הכול כדי להשיג שלום במזה"ת"

רוסיה הגיבה לראשונה לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ ומסרה כי "אנו לומדים את התוכנית ומנתחים את הסיטואציה. מחר פוטין ונתניהו ייפגשו, ונקבל מידע ממקור ראשון"

זמן צפייה: 04:13

הקרמלין הוציא היום (רביעי) התייחסות ראשונה לתוכנית המאה של הנשיא דונלד טראמפ, שהוצגה אמש בבית הלבן בוושינגטון. "אנחנו לומדים את התוכנית וממשיכים לנתח את הסיטואציה. רוסיה היא שחקן אחראי במזרח התיכון. אם יהיה צורך, רוסיה מוכנה להמשיך במאמצים, ולעשות כל מה שהיא יכולה כדי להשיג שלום במזרח התיכון".

עוד נמסר מהקרמלין כי "מחר תיערך פגישה בין הנשיא ולדימיר פוטין לראש הממשלה נתניהו, כך שיהיה לנו מידע ממקור ראשון. בשלב זה, אנחנו יכולים להגיד שהתוכנית נתמכת באופן מלא על ידי ישראל, והיא קיבלה תמיכה ממספר מדינות, אך נשללה נחרצות על ידי הפלסטינים".

עוד בחדשות 13:

מחלוקת בעולם הערבי על תוכנית השלום; אבו מאזן: י-ם לא למכירה

ריבלין: "משוכנע שאפשר לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני"

ראשי המתנחלים לנתניהו: יש ליישם החלת הריבונות – בפעימה אחת

Russian President Putin Israeli And Prime Minister Netanyahu Inaugurate A Memorial In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

יממה לאחר הצגת תוכנית המאה האמריקנית, בעולם ממשיכים להגיב ולהיות חלוקים לגביה. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, צייץ בחשבון הטוויטר של כי הסוגיה הפלסטינית לא תימחק מהמחשבות, טען כי הפלסטינים ייאבקו באמריקנים וציין כי כל העמים המוסלמים לא ירשו שתוכנית המאה תצא לפועל.

עם זאת, מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל-רייט, מסר בשם הארגון: "תוכנית השלום מצמצמת באופן ניכר את זכויות הפלסטינים. עם זאת, הליגה הערבית לומדת את החזון של התוכנית והיא פתוחה לכל מאמץ אמיתי להשגת השלום".

אבו מאזן בעצרת האו''ם
אבו מאזן בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס אמש (שלישי) להסכם שהוצג, ואמר: "אני רוצה לפנות לכל בני העם הפלסטיני בגדה, בעזה ובירושלים להתנגד לעסקת ה'בושה' אשר לא תצא לפועל. אני רוצה להגיד לטראמפ ולנתניהו כי ירושלים היא לא למכירה". לדבריו, "הקשבנו לנשיא טראמפ ולראש הממשלה נתניהו מדברים על עסקת הבושה. אנו שמענו כי ירושלים המאוחדת שייכת לישראל. אנו אומרים אלף פעמים לא לעסקה זו. עסקת המאה היא התוצאה הסופית של הצהרת בלפור. ארה"ב מתחילה ליישם את הצהרה זו כעת".

מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית ואמרו לו כי "עמדתנו כלפי הסוגיה הפלסטינית לא השתנתה, כל הערבים ואנחנו איתכם. יש לפעול לכינון שלום צודק ומקיף. השלום הוא בחירה אסטרטגית שיביא לפתרון קבע שיגשים את זכויות העם הפלסטיני".

זמן קצר לפני כן, ירדן הגיבו גם כן לתוכנית, ומסרו כי "מדינה פלסטינית שבירתה היא מזרח ירושלים - הדרך לשלום". במקביל, שר החוץ הירדני הזהיר כי "לסיפוח שטחים על ידי ישראל יהיו השלכות מסוכנות".