המתיחות עם מוסקבה: המשלחת הרוסית תדון גם על שחרור נעמה יששכר

בכיר במשרד החוץ מסר כי בפגישה שתיערך מחר, ישראל תבקש לקדם את בקשת החנינה עבור הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה וכן להסדיר את ביקורי בני משפחתה בכלא

זמן צפייה: 02:58

בכיר במשרד החוץ אמר היום (רביעי) כי בפגישה שתיערך מחר עם המשלחת הרוסית, ישראל תבקש לקדם את בקשת החנינה עבור נעמה יששכר וכן להסדיר בצורה קבועה את ביקורי בני משפחתה בכלא הרוסי. נוסף לכך, ישראל תבקש לפעול יחד עם רוסיה על מנת להבטיח כי אזרחי שתי המדינות, המבקשים להגיע למטרות תיירות ועסקים, יוכלו לעשות כן.

כאמור, אנשי משרד החוץ ורשות האוכלוסין הישראלים ייפגשו מחר בירושלים עם המשלחת שתכלול בכירים ממשרד החוץ הרוסי וראשת ההגירה ומעברי גבול של רוסיה. במסגרת הדיאלוג הקונסולרי ישראלי-רוסי, ידונו הצדדים בנושא עיכוב כניסת ישראלים לרוסיה, וירושלים תבקש הסברים מעמיתיהם ממוסקבה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו על נעמה יששכר: "מבטיח שאביא אותה הביתה"

"עיכוב הישראלים במוסקבה – מסר לקראת הגעת המשלחת הרוסית מחר"

נקמה רוסית? עשרות ישראלים עוכבו שעות בנמל תעופה במוסקבה

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

השיחות בין הצדדים, המתנהל כבדרך קבע אחת לשנה, נועד להעלות על סדר היום סוגיות קונסולריות רלוונטיות במטרה למצוא להן מענה. זאת, לדברי הבכיר ממשרד החוץ, על בסיס היחסים הטובים בין המדינות ומתוך הכרה ההדדית בחשיבות הקשרים ביניהן.

הנושאים בהם ידונו יועלו בעקבות פניות של משרד החוץ בירושלים למשרד החוץ הרוסי, ואף בעקבות פגישה בין שר החוץ ישראל כץ לעמיתו הרוסי, סרגיי לברוב, שנערכה לפני כשבועיים ברומא.

כץ אמר היום כי "ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסיה עם רוסיה ולקידום הסחר והתיירות בין המדינות. הדיאלוג הישיר במגוון נושאים, כולל הקונסולרי, הינו כלי חשוב לחיזוק הקשר בין המדינות. הנחתי את הנהלת המשרד להוביל לפתרון מהיר לנושא עיכוב כניסת ישראלים לרוסיה, ולשים דגש בדיאלוג על צפייתנו לחזרתה המהירה של נעמה יששכר למשפחתה".

ישראל כץ
ישראל כץ | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר היום, פקיד ישראלי בכיר אמר כי עיכוב התיירים הישראלים בשדה התעופה במוסקבה נראה כמו מסר לקראת הגעת משלחת רוסית מחר לישראל. לדבריו, הרוסים כועסים שישראל מתייחסת בחשדנות לדרכונים רוסיים ולא מתייחסת אליהם כמו דרכונים של מעצמה. עוד אמר כי הטענות לגבי היחס לרוסים בנתב"ג אינן נכונות - מתוך 5,000 רוסים שכניסתם סורבה, 3,000 היו כאלה שרצו לבקש מקלט בישראל ועוד 2,000 היו מבקשי עבודה.

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא ישיב לישראל את נעמה יששכר: "מבטיח דבר אחד - אני אביא את נעמה הביתה - זה יקרה". מוקדם יותר שלחה שלחה אמה של נעמה, יפה, מכתב לראש הממשלה שבו כתבה כי היחס הרוסי כלפי ישראלים הוא "עניין פוליטי ומדיני". לדבריה, "לנעמה תפרו תיק מהרגע הראשון. היא סומנה כנכס פוליטי, אך ורק בגלל היותה אזרחית ישראלית, בעלת רקע צבאי קרבי בצה"ל. אני יודעת שממשלת ישראל מסכימה עם עמדה זו".