נתניהו וגנץ סיכמו: השבעת הממשלה - ביום רביעי הבא

רה"מ ויו"ר כחול לבן הגיעו להסכמה בנוגע למועד שבו תקום הממשלה, לאחר השלמת החקיקה. סעיף הרוטציה הוחזר לוועדה המיוחדת - לאחר שהאופוזיציה משכה את הסתייגויותיה ודרשה להצביע על ההסכם

זמן צפייה: 01:22

מבוכה במליאת הכנסת: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ סיכמו הערב (רביעי) כי הקמת הממשלה והשבעתה ייערכו ביום רביעי הבא, 13 במאי, לאחר השלמת תהליך החקיקה הלילה. זאת, בתום פגישה שערכו השניים הערב, שבמהלכה בחנו את האפשרות להאריך את כהונת הממשלה לארבע שנים.

לאור זאת, מבוכה נרשמה הערב במליאת הכנסת לאחר שחברי הכנסת מהאופוזיציה משכו את כל ההסתייגויות - בדרישה לקיים כעת את ההצבעה על "חוק הרוטציה" בקריאה שנייה ושלישית. באופן זה, לא יוכלו לערוך את השינוי בהסכם. בעקבות זאת, תיקוני החקיקה הושבו לוועידה המיוחדת.

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כאמור, במהלך הערב דנו נתניהו וגנץ באפשרות להאריך את כהונת הממשלה לארבע שנים, במקום שלוש שנים כפי שסוכם תחילה. באופן זה, כל צד יכהן במשך שנה וחצי - ואחרי שלוש שנים יתחיל פרק זמן נוסף של רוטציה.

כעת מתלבטים בקואליציה אם להחזיר את החוק לוועדה ולהוסיף סעיף, מכיוון שבמקרה כזה האופוזיציה תגיש עוד הסתייגויות שיחייבו עוד שעות דיון והצבעה. אם עד מחר בחצות לא יהיו 61 ממליצים לנשיא על ח"כ כלשהו - ישראל הולכת אוטומטית לבחירות.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

השניים דנו הערב גם בגורל תיק הבריאות, כאשר עד כה אין הסכמות בנושא כיוון שנתניהו דורש בתמורה למשרד יותר ממה שגנץ מוכן לתת, וכן בתאריך השבעת הממשלה בשבוע הבא.

בד בבד, שר הביטחון נפתלי בנט כתב לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו: "פניתי באופן רשמי לראש הממשלה לבקש את תיק הבריאות והקורונה - על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב. אם נקים מערך כזה, נוכל בפעם הבאה להתמודד עם המגיפה תוך פגיעה קטנה יותר בכלכלה".

אתמול התייחס שר הביטחון בנט לאפשרות שיוצע לו תיק הבריאות, לאחר פרישתו של ליצמן מהתפקיד, ואמר כי "אם נתניהו היה מציע לי להיות שר הבריאות, עם סמכויות מלאות על המערכה מול קורונה ועם הסמכויות להקים גוף לאומי נגד מגיפות, הייתי עושה את זה, כי זו משימה לאומית. הוא לא הציע".

"אני יודע בדיוק מה הייתי רוצה לעשות שם", ציין, "להקים מערך כדי שאם חלילה תהיה התפרצות נוספת שבהחלט עלולה להיות לקראת הסתיו - שלא עוד פעם נצטרך להרוס את כלכלת ישראל".