רון חולדאי מצטרף לפוליטיקה: "לא יכול עוד לעמוד מנגד"

ראש עיריית ת"א הכריז על הקמת מפלגת "הישראלים": "לא נתרגל לר"מ עם כתבי אישום ולפגיעה בדמוקרטיה". ניסנקורן: "אנו עומדים בשיא המאבק על דמות המדינה, רה"מ החזיק את התקציב כבן ערובה"

זמן צפייה: 13:17

בחירות 2021: ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הודיע הערב (שלישי) על כניסתו למערכת הפוליטית הארצית ועל הקמת מפלגת "הישראלים", שתתמודד בבחירות 2021. לחולדאי חבר שר המשפטים אבי ניסנקורן, שמוקדם יותר היום עזב את כחול לבן. ככל הנראה, גם חבר הכנסת רם שפע יעשה כן.

בהצהרה מיוחדת שנשא, פתח חולדאי ושאל: "אתם יודעים מה הבעיה? שהתרגלנו לקלקול, פילוג, שקר, קומבינה ושחיתות". לדבריו, "התרגלנו לממשלה שלא יודעת לנהל שום דבר. שהקורונה עשתה מאיתנו צחוק. הכי גרוע זה להתרגל, להוריד את הראש, לוותר ולהתייאש. אני מסרב להתרגל. כמשרת ציבור למעלה מ-50 שנה, אני אומר היום: לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום".

לכתבות נוספות בנושא >>

ניסנקורן פורש מכחול לבן – ויצטרף למפלגה של רון חולדאי

גנץ ביקש מניסנקורן להתפטר ממשרד המשפטים: "בחר בית חדש"

רון חולדאי
רון חולדאי | צילום: חדשות 13

"לא נתרגל לשיסוי, שנאת חינם ופגיעה בדמוקרטיה. לא נתרגל לאיום מתמיד על מערכת אכיפת החוק ולפגיעה בבית המשפט העליון. לא נתרגל למיליון מובטלים ולאלפי עסקים קורסים. לא נתרגל למערכת חינוך מיושנת ולמערכת בריאות שזקוקה להנשמה. החלטתי שאינני יכול לעמוד מנגד", קבע, "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה".

כאן, הזכיר חולדאי את עברו המקצועי, כטייס קרב, מנהל בית ספר וכראש העיר של תל אביב ב-22 השנים האחרונות. "הפכתי אותה מעיר מוזנחת לעיר פורחת שמדורגת כאחת הערים הטובות והאיכותיות בעולם. עיר שכולם חיים ביחד ושותפים בקואליציה פוליטית רחבה ומתפקדת. אפשר לעבוד ביחד בלי הסתה, בלי שנאה ובלי פחד. אפשר להפסיק את הייאוש".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

"עשיתי את בתל אביב יפו, אפשר לעשות את זה במדינה. אבל מעבר לניהול, הבחירות האלו הם גם על ערכים. עד כמה מיואשים אתם שחושבים שסער ואלקין מייצגים את הערכים שלכם?", תהה. "בנט וסמוטריץ'? אני כאן הערב כדי לבשר לכם שיש אלטרנטיבה אמיתית. יש לכם בית, מפלגת הישראלים".

"פה זה לא מפלגת המתחפשים שיגידו לפני הבחירות דבר אחד, ולאחריהם דבר והיפוכו. אצלי הכול ברור. קואליציה רחבה שמייצגת את הציבור הישראלי כולו, זה אנחנו". לבסוף, טען כי סער, בנט ליברמן ומנהיגי הליכוד הם "האחים שלנו", כלשונו, "אבל הם אחראים לכל מה שקרה לנו. לא להיות מושחת זה הבייס למנהיגות - אבל זה לא מספיק. אנחנו צריכים לפסיק להתנצל".

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

בהמשך, הציג את הרכש הראשון במפלגה - אבי ניסנקורן, אותו כינה כ"מי שנלחם נגד הריסת מערכת אכיפת החוק". "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי", אמר ניסנקורן. "הניסיונות לפגוע במערכת אכיפת החוק באופן חסר תקדים - לא היה דבר כזה מקום המדינה. הקדשתי את כל כולי במאבק נגד ניסיונות בוטים מצד ראש הממשלה לחבל במערכת המשפט".

"מנעתי עירוב של שיקולים אישיים בהחלטות בקנה מידה לאומי שמשפיעים על חיי האזרחים. נאבקתי וגם ניצחתי", הוסיף. "ינסו להמשיך לפגוע בי ולהדביק לי עלילות, גם היום המשיכו בזה. אבל לרגע אני לא מתבלבל. הסיפור פה הוא ערכים. על הכף מונחת הדמוקרטיה הישראלית, בזמנים הכי שבריריים".


לניסנקורן, שכאמור הוצב במקום השני ברשימה, נינתה זכות וטו על צירוף שמות נוספים למפלגת הישראלים. בינתיים, בין אלה ששמותיהם כלו - השר לשעבר אסף זמיר, שעזב את כחול לבן בתחילת השבוע, וכן ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין, שקיבל פניות גם ממפלגות אחרות. לא זו בלבד, חולדאי גם קיים שיחות עם גדי אייזנקוט - שלא צלחו.

היחסים בין זמיר לחולדאי לא הכי טובים, והרי כזכור - זמיר היה סגנו של חולדאי, אולם התמודד מולו על ראשות עיריית תל אביב לפני שהצטרף לכחול לבן. עם זאת, השניים שוחחו בטלפון - וייתכן כי הגיעו לפשרה.