ריבלין על צו הסגרת לייפר: "צעד משמעותי לסיום צודק של הפרשה"

בעקבות החלטת בג"ץ, שקבע כי ניתן להסגיר את המואשמת בתקיפה מינית, שוחח נשיא המדינה עם המושל הכללי של אוסטרליה, ועדכן אותו כי שר המשפטים חתם על הצו. "מקווה שיקל במעט על הסבל הנורא של הקורבנות"

הנשיא ראובן ריבלין בפגישה עם המושל הכללי של אוסטרליה דיויד הרלי
הנשיא ראובן ריבלין בפגישה עם המושל הכללי של אוסטרליה דיויד הרלי | צילום: חיים צח/ לע"מ

 נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוחח היום (חמישי) עם המושל הכללי של אוסטרליה, דיויד הרלי, ועדכן אותו כי שר המשפטים, אבי ניסנקורן, חתם אתמול על צו ההסגרה של מלכה לייפר, הנאשמת בתקיפה מינית של תלמידותיה. "ההתפתחויות האחרונות הללו מהוות צעד משמעותי ביותר לעבר סיום צודק של הפרשה הקשה הזאת אשר נמשכת זמן רב מידי. אני מקווה כי יהיה בהן כדי להקל, ולו במעט, על הסבל הנורא של הקורבנות.", אמר הנשיא.

כידוע, עניין הסגרתה של לייפר עמד במרכז פגישותיו של הנשיא בביקורו הממלכתי באוסטרליה לפני כשנה, ומאז הוא עקב אחר ההתפתחויות ועמד בקשר עם גורמי הממשל והקהילה היהודית באוסטרליה בנושא.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יום שני ברציפות: יותר מ-2,800 נדבקים – 3.5% מהבדיקות חיוביות

גדעון סער רשם את מפלגתו החדשה: "תקווה חדשה – אחדות לישראל"

ביידן צפוי להתחסן בשבוע הבא נגד קורונה – פנס יתחסן מחר

אבי ניסנקורן ומלכה לייפר | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול כאמור חתם ניסנקורן על צו ההסגרה של לייפר לאוסטרליה. "לאחר שנים ארוכות, אחרי נסיון בזוי להתחזות ללוקה בנפשה ולאור פסיקת בית המשפט העליון, חובתנו המוסרית לאפשר את העמדתה לדין של לייפר", צייץ בטוויטר.

לפני כן, מוקדם יותר השבוע קבע בית המשפט העליון כי לייפר, שכאמור מואשמת בתקיפה מינית וביצוע מעשי אונס בתלמידותיה בעת שהייתה מנהלת בית ספר חרדי במלבורן, תוסגר לאוסטרליה. בכך, דחה בית המפשט את הערעור לפיו היא לוקה בנפשה.

מהמחלקה הבין-לאומית בפרקליטות נמסר אתמול: "החלטת בית המשפט מביאה לסיומו של הליך משפטי ארוך, במסגרתו קיבל בית המשפט את העתירה להכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה, בגין ביצוע עבירות מין חמורות במספר תלמידותיה. המחלקה תפנה לאלתר לשר המשפטים על מנת שיחתום על צו הסגרה בעניינה של מלכה לייפר, צו שיורה לממש את הכרזתה של מלכה לייפר בת הסגרה, ולהסגירה בפועל לאוסטרליה על מנת שתעמוד שם לדין בגין העבירות בגינן התבקשה הסגרתה".