ריבלין: המשבר הפוליטי מאיים לפורר את אמון העם במוסדות השלטון

בכנס הפיקוד הבכיר של אגף המודיעין, התייחס הנשיא לבחירות המתקרבות בצל מגפת הקורונה ואמר כי "המשבר המתמשך מחזק קולות שמבקשים להוציא קבוצות שלמות מן הכלל הישראלי"

הנשיא ראובן ריבלין
הנשיא ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (שלישי) כי "המשבר הפוליטי המתמשך לא רק מחזק קולות שמבקשים להוציא קבוצות שלמות מן הכלל הישראלי, אלא גם מאיים לפורר את האמון של העם במוסדות השלטון, בשיטה הדמוקרטית, וביכולת שלנו להתווכח, להעביר ביקורת, אך לבסוף גם להתפשר, להסכים, לבנות ולהוביל את מדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, ביחד". את הדברים נשא במהלך כנס הפיקוד הבכיר של אגף המודיעין בצה"ל.

בפנייתו אל המפקדים, הנשיא התייחס להרכב החברתי ביחידות צה"ל ושאל: "עד כמה היחידות שלכם מאופיינות בגיוון? עד כמה ההרכב האנושי שלהן מייצג את הרכב האוכלוסייה בישראל? עד כמה הן מותאמות וערוכות לשילוב של אוכלוסיות חדשות, וכיצד הן פועלות כדי לקדם שילוב כזה? השאלות הללו צריכות להעסיק אתכם, במיוחד בהתחשב בעובדה שבוגרי היחידות המובחרות שלכם זוכים בכלים ובמוניטין שמשמשים להם ככרטיס כניסה לשוק העבודה ולחיים האזרחיים בישראל".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מגמת הירידה נמשכת: 668 חולים במצב קשה; 212 מונשמים

חשד לאונס קבוצתי של בת 16 בגליל: שלושה חשודים נעצרו

חשד לרצח: גבר נדקר בדירתו בתל אביב – אזרח זר בן 30 נעצר

בתוך כך ובהקשר למערכת הבחירות הקרובה, בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי גורמים בכירים במפלגות המרכז-שמאל הודו כי הם שוקלים ברצינות את האפשרות להסכים למצב שבו יו"ר ימינה נפתלי בנט יכהן כראש ממשלה ראשון בממשלת רוטציה לפרק זמן של שנה, זאת במסגרת ההיערכות ליום שאחרי הבחירות.

זאת ועוד, בטור שכתב יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לעיתון "הארץ", רמז כי כדי להחליף את נתניהו, יסכים להיות שני ברוטציה בממשלה שתכלול את בנט וסער. "אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה, העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה", כתב יו"ר לפיד.

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט

מסקר מנדטים האחרון שנערך בחדשות 13, עלה כי מפלגת הליכוד מקבלת 27 מנדטים, בדומה למה שקיבלה בסקר הקודם. מנגד, יש עתיד התחזקה במנדט נוסף וכעת עומדת על 19. תקווה חדשה בראשות גדעון סער נחלשה בשני מושבים וקיבלה 11 מנדטים, וימינה בראשות נפתלי בנט שמרה על יציבות מהסקר הקודם – עם 11 מנדטים גם היא.