ריבלין ביקש מפוטין שיעניק חנינה לנעמה יששכר: "עונש הרסני"

נשיא המדינה פנה לנשיא רוסיה בבקשה לשחרר את הצעירה שנגזרו עליה 7 שנות מאסר וחצי: "היא עשתה טעות מצערת והודתה בפשע, אך מדובר באישה ללא עבר פלילי. אני פונה לרחמים ולחמלה שלך"

זמן צפייה: 10:44

ישראלית בכלא הרוסי: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פנה היום (ראשון) לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין וביקש ממנו שיעניק חנינה לישראלית העצורה במדינתו בגין אזחקה וסחר בסמים, נעמה יששכר. על האחרונה נגזר ביום שישי שבע שנות מאסר וחצי.

"נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך, ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה", כתב ריבלין. "בשל המקרה המיוחד והאישי של נעמה יששכר אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית כדי שהיא תזכה לחנינה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין".

עוד הוסיף נשיא המדינה במכתבו כי "מדינת ישראל והעם היהודי מכירים לך תודה על רגישותך לחיי אדם ועל נכונתך לסכן את חיי חייליך, על מנת לאתר ולהשיב את גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל ז"ל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אמה של נעמה יששכר שוחחה עם נתניהו: "אל תרפה"

חשש בישראל: פרשת נעמה יששכר עלולה לגרום למשבר חמור עם רוסיה

אמה של נעמה יששכר: "זה היה משפט ראווה, היא עמדה שם רועדת"

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

יפה, אמה של נעמה יששכר התייחסה לפניית הנשיא ריבלין לפוטין ואמרה: "זה בא לי כהפתעה וריגש אותי מאוד, עד דמעות. ריבלין, עם הממלכתיות שלו, יודע איך לפנות - אני ממש מודה לו. אני רואה פה עכשיו אולי אור בקצה במנהרה וזה נורא מחמם. אנחנו באמת מדינה מיוחדת".

הלילה, פנה נתנאל יששכר, אביה של נעמה, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובסרטון שפורסם ברשתות החברתיות אמר: "אדוני ראש הממשלה, אני פונה אליך כאבא אל אבא, כראש ממשלה שאני סמוך ובטוח שאתה עושה הכול בשביל לשחרר אותה - בבקשה ממך תפעיל לחץ".

במקביל, חבריה של נעמה הקימו קבוצה בוואטסאפ הנקראת "הסיירת - מחזירים את נעמה", במסגרתה הם פועלים להפעלת לחץ על פוליטיקאים שיסייעו לשחרורה. עד כמה הם פנו לראש הממשלה נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ, אשר הביעו את תמיכתם, כמו גם לניצן הורוביץ ואיילת שקד.

המכתב ששלח הנשיא ריבלין לנשיא רוסיה
המכתב ששלח הנשיא ריבלין לנשיא רוסיה | צילום: טוויטר

מנהלי הקבוצה קראו לפעילים לשלוח לחברי הכנסת הודעה לטלפון הנייד הפרטי שלהם: "כחלק מתפקידך, אני מצפה ממך להצהיר בפומבי על תמיכה במאבק הצודק לשחרורה של נעמה יששכר, ולדרוש מממשלת ישראל לעשות הכל כדי לשחרר אותה. זהו מאבק צודק ונעמה שבויה בגלל אינטרסים פוליטיים. אני מבקש ממך לקחת חלק במאבק, קודם כל בהצהרה פומבית ולאחר מכן בסיוע למשפחה. לחצי על הגורמים הרלוונטיים במשרד המשפטים - עשו מה שנדרש כדי שנעמה תחזור אלינו".

אמש, התייחס שר המשפטים אמיר אוחנה לפרשה, ובריאיון ל"המטה המרכזי" אמר כי טרם התקבלה ההחלטה אם לשחרר את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב – ולמנוע את העמדתו לדין בארצות הברית לבקשת וושינגטון.

"יש פה עונש שהוא חסר פרופורציה", אמר אוחנה על שבע וחצי השנים שנגזרו על יששכר. "מדינת ישראל צריכה ותעשה את כל המאמצים להשיב את נעמה הביתה. חלק מהדברים השתיקה יפה להם, אבל הבקשה שמונחת לפתחי נוגעת לאדם בר הסגרה לארצות הברית. אני אשקול בהחלט את הבקשה הזאת ואקבל החלטה בימים הקרובים".

בעוד שמונה ימים יגישו עורכי דינה של יששכר ערעור לערכאה משפטית עליונה יותר ברוסיה על חומרת גזר הדין – עונש לא מידתי ביחס לאירועים דומים שהתרחשו על אדמת רוסיה בחודשים האחרונים. בחודש האחרון נתפסה אודרי לורבר, סטונטית בת 19 מניו יורק, בנמל התעופה בסנט פטרסבורג כשבתיקה 19 גרם של מריחואנה. היא שוחררה חודש לאחר מעצרה ושילמה כ-230 דולרים בלבד - מקרה דומה אך גזר דין שונה לחלוטין.