הנשיא: הדרג הפוליטי חוצה קווים אדומים בשל מה שמכונה "משילות"

ריבלין נשא דברים בטקס השבעת שופטים, וביקר את התנהלות נבחרי הציבור: "מכנים את שירות המדינה 'פקידות' באופן מזלזל". חיות: "אין מקום לניסיונות לגרור את מערכת המשפט למגרש הפוליטי"

נשיא המדינה ראובן ריבלין
נשיא המדינה ראובן ריבלין | צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים היום (שלישי) בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא, ומתח ביקורת על נבחרי הציבור: "שירות המדינה מכונה כ'פקידות' ע"י הדרג הפוליטי, נחצים קווים אדומים בשל מה שמכונה 'משילות'".

"גואה המתח בין הדרג המקצועי בשירות המדינה, המכונה לעיתים בצורה מזלזלת כפקידות, פקידים, פקיד, וההנהגה הפוליטית בישראל", אמר הנשיא, "ודומה כאילו הוא עומד בפני נקודת שבר בלתי נסבלת".

עוד בחדשות 13:

ניסיון פיגוע דקירה סמוך לאריאל – המחבל נוטרל

רה"מ בעקבות הקול הבדואי: יקיים פגישה עם ראשי היישובים במגזר

יהונתן פדידה הורשע בדריסתם למוות של רוכבי האופניים בשרון

הנשיא ראובן ריבלין
הנשיא ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13

אני מבקש להאמין שהלהבות יונמכו בהקדם, שיונחו כבר החרבות במשחק הזה. השטח העדין שבין רשות לרשות, ובין הדרג המקצועי לדרג הנבחר – איננו זירת התגוששויות. זהו מרחב רגיש שיש להתנהל בו במקצועיות וכבוד".

עוד הצהיר ריבלין: "בשנים האחרונות נתונה המערכת המשפטית לביקורות חריפות, אשר יש ביניהן החוצות באופן בוטה את סף הלגיטימיות. מתודת השיח ברשתות החברתיות מתדלקת מתקפות אלו, פעמים רבות תוך הוצאתן מהקשרן".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בטקס האשכבה של הנשיא העליון שמגר
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות | צילום: חדשות 13

גם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נשאה דברים. "אנו עומדים בפני מערכת בחירות, רביעית במספר בתוך שנתיים ימים, והתרחשות זו, שאין לה אח ורע בתולדות המדינה, אף היא אינה תורמת ליתר ודאות ויציבות. בזמנים כאלה נודעת חשיבות מיוחדת לשמירה על תפקודה התקין של הרשות השופטת ועל יציבותה".

"אין מקום לניסיונות החוזרים והנשנים לגרור את מערכת בתי המשפט ואת תהליך מינוי השופטים אל המגרש הפוליטי, תוך הטלת דופי בהכרעות שיפוטיות ופגיעה במעמדם העצמאי והנייטרלי של בתי המשפט", המשיכה חיות. "אכן, לעיתים הכרעה בשאלות משפטיות יש לה השלכות במישור הציבורי, אך הציר המרכזי של כל הליך הוא תמיד השאלה המשפטית המועלית בו, ובה מכריע בית המשפט כמי שמחויב לעקרונות היסוד של שיטת המשפט הישראלית. עקרונות אלו אינם שייכים לצד כלשהו של המפה הפוליטית".