עוד שבוע: הנשיא יקיים ההתייעצויות עם המפלגות על הרכבת הממשלה

ריבלין הזמין את נציגי הסיעות לבית הנשיא ב-5.4, היום שבו יחל שלב העדויות במשפטו של נתניהו. ההחלטה לגבי המועמד – עד ליום רביעי שלאחר מכן. המפגשים יועברו בשידור חי

זמן צפייה: 04:18

בחירות 2021: נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע היום (שני) כי כבר ביום שני הבא יקיים את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, ועד יום רביעי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד המועמדים. באותו היום שבו יגיעו נציגי המפלגות לשיחות עם הנשיא, ייפתח שלב העדויות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - שככל הנראה יידרש להתייצב בבית המשפט.

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער וקרא להם "לקיים בדחיפות פגישה מרובעת בכדי לפתור את הפלונטר הפוליטי ולמצוא את הדרך להחליף את נתניהו", לשון ההודעה. "בואו נשב בהקדם ונמצא את הדרך לעצור את שלטון נתניהו ולהקים ממשלה ישרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גבר לוקה בנפשו נורה למוות ע"י שוטרים בחיפה: "ירו בגבו"

לאחר ביטול ישיבת הממשלה: עימות בין כחול לבן לליכוד

אישום נגד 5 צעירים מהגליל על אונס של נערה בת 17 עם מוגבלויות

אמש נפגשו לפיד וגנץ לאחר נתק ממושך בין השניים שהחל עם הקמת הממשלה הקודמת והפיצול בין המפלגות. גנץ ימליץ על לפיד בפני הנשיא ריבלין רק אם ישתכנע שהוא בעל הסיכוי הגדול ביותר להקים ממשלה. יש לציין כי גנץ אינו ממהר לתמוך בו, שכן בנובמבר הוא צפוי להתמנות לראש ממשלה.

מוקדם יותר באותו היום, לפיד נפגש גם עם רע"ם מנסור עבאס. השניים דנו באפשרויות להקמת ממשלה חדשה, ובתום הפגישה הודיעו כי השיח ביניהם יימשך גם בימים הקרובים. במקביל, בנט שוחח עם סער על "עדכון ותיאום עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה", לשון ההודעה.