בימין ובשמאל מפקפקים בהכרזת גנץ על הסיפוח: "הצהרות חלולות"

משני צדי הקשת הפוליטית גינו את הכרזת יו"ר כחול לבן, שהבטיח לקדם את החלת הריבונות על בקעת הירדן. ימינה: "שוב הוכחה שיש כאלה שמדברים וכאלה שעושים". עודה: "ככה לא מחליפים ראש ממשלה"

זמן צפייה: 04:04

לאחר הצהרתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי יקדם את הליך סיפוח בקעת הירדן, מפלגות מימין ומשמאל תקפו אותו.

יו"ר העבודה-גשר-מרץ, חבר הכנסת עמיר פרץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מרוב מאמץ לחבק מצביעי ימין, בכחול לבן מצאו את עצמם מחובקים עם סמוטריץ'. ההצהרות על סיפוח הבקעה הן חלולות ומופקרות. על צה"ל להשאר בשטח כל זמן שיידרש - אבל ידה של ישראל צריכה להיות מושטת לשלום ולפתרון מדיני".

 

ממפלגת ימינה, שבראשות נפתלי בנט, נמסר: "התנגדות כחול לבן ליוזמה של השר סמוטריץ' להצביע על סיפוח הבקעה בכינוס המליאה הקרוב, מראה שהם שבויים של אחמד טיבי ואיימן עודה. מי שקורא לדחות עד אחרי הבחירות את הדיון בנושא, מבקש למנוע החלת ריבונות בבקעה. שוב מוכח שיש כאלה שמדברים ויש כאלה שעושים".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, גינה גם את הכרזת יו"ר כחול לבן: "גנץ, לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי - ככה לא מחליפים ראש ממשלה. סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו".

יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ בסיור בבקעת הירדן
יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ בסיור בבקעת הירדן | צילום: חדשות 13

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר: "גם גנץ במספחים... אם זו התשובה של כחול-לבן לספין החלול של הימין - זה מעיד על חוסר ביטחון. ואם זו אכן הכוונה, לספח 40% מהשטחים באופן חד-צדדי ולחסל כל סיכוי להסדר - זה מעיד על חוסר הגיון. לא יודע מה יותר חמור. כך או כך זה מבהיר מצויין שלאנשי שמאל-מרכז אין מה לחפש בכחול-לבן".

חבר הכנסת עאידה תומא סלימאן, מהרשימה המשותפת, כתבה: "עם הצהרות הסיפוח שלו גנץ פועל לחיסול המדינה הפלסטינית. לא שמאל, לא מרכז. לא בטיח. ימין קשה. רק המשותפת תהיה אופוזיציה חזקה משמאל לכל ממשלת ימין".