ההגבלה המסתמנת לחנוכה: איסור שהייה בבתים של אחרים בשעות הערב

פרסום ראשון: בישיבת הממשלה שתתכנס מחר, צפויים השרים לדון באפשרות לאסור על ביקור בבתים פרטיים של אחרים החל מ-17:30 בימי החג. ככל הנראה גם המסחר ייסגר החל משעות אחר הצהריים

זמן צפייה: 02:08

לאחר שבוטלה ההחלטה על עוצר לילי, מסתמן כי יוחלט על איסור שהייה בבתים פרטיים של אחרים בשעות הערב בימי החג - כך פורסם לראשונה הערב (רביעי) בחדשות 13. המהלך צפוי לעלות מחר לאישור הממשלה. ככל הנראה, גם המסחר ייסגר בשעות אחר הצהריים.

ככל הנראה, ההגבלה תחול החל מהשעה 17:30 אחר הצהריים. טרם ברור אם יוטל איסור על מעבר בין עיר לעיר. בנוסף, ביישובים נוצריים תוטל ההגבלה גם כן - בשל חג המולד.

עוצר לילי
עוצר לילי | צילום: חדשות 13

כזכור, אמש הממשלה הייתה אמורה להצביע על החלטת הקבינט להטיל סגר לילי - אך בעקבות קשיים משפטיים שעלו בעניין, הוחלט לסגת מהתוכנית ולכנס את ישיבת הממשלה לדון באפשרויות נוספות. הישיבה, תיערך מחר בבוקר.

הכוונה ב"קשיים משפטיים" הייתה להתנגדות של משרד הבריאות לספק מסמך, שבו הם מצהירים כי סגר לילי יביא בהכרח להורדת התחלואה - והרי כאשר בג"ץ ידון בבקשה לסגר לילי, הוא יצטרך ודאות לפני שיקבל את ההחלטה. "אי אפשר לסגור את הציבור בבית אם משרד הבריאות לא חושב שזה יוריד את התחלואה", הסביר גורם משפטי בכיר, "השרים שמעו - אבל התעלמו".