מיקי זוהר: "ברשימה המשותפת הציעו תמיכה מבחוץ לממשלת נתניהו"

הח"כ מהליכוד טען בריאיון לרדיו 100FM כי ימים לפני פיזור הכנסת, העביר לו בכיר במפלגה רשימת דרישות בתמורה לתמיכה – אך זאת נדחתה: "נתניהו פסל אותם על הסף והם מאוד התרגזו"

זמן צפייה: 00:59

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) טען היום (רביעי) כי ימים לפני פיזור הכנסת ה-21, הציעה הרשימה המשותפת לתמוך בממשלה צרה בראשות נתניהו. "בהיותי יו"ר הועדה המסדרת בכנסת, פנה אליי אחד מהנהגת הרשימה המשותפת והציע לי להעביר לנתניהו הצעה ממשלה צרה בתמיכה מבחוץ שלהם", אמר בריאיון לדוד בן בסט בתוכנית "הנבחרים" ב-100FM. "הוא הביא לי גם רשימת דרישות. כאיש אמון של ראש הממשלה בנימין נתניהו, העברתי את החומר לנתניהו".

"אתה יודע מה תשובתו של נתניהו הייתה? חד משמעית לא!", המשיך. "הוא פסל את כל ההצעה שלהם ודחה אותם על הסף. הם מאוד התרגזו על העניין הזה. זה קרה ממש ימים ספורים לפני פיזור הכנסת".

עוד בחדשות 13:

המתיחה שחשפה: מקורבי נתניהו נפגשו עם הרשימה המשותפת

בשל האלימות בחברה הערבית: הרשימה המשותפת תחרים השבעת הכנסת

נתניהו כינס את ראשי הימין: סוכם שמפלגות הבלוק ימשיכו יחד

יושב ראש הועדה המסדרת, חבר הכנסת מיקי זוהר
יושב ראש הועדה המסדרת, חבר הכנסת מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר, במהלך התוכנית "זמן אוויר" ברדיו "קול חי", השדרן מנחם טוקר והחקיין יהודה שוקרון העלו לשידור את חבר הכנסת לשעבר עבד אל-חכים חאג' יחיא, שכיהן בסיעת רע"מ מטעם הרשימה המשותפת, מתחו אותו וגרמו לו לחשוב שהוא מדבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך המתיחה חשף חאג' יחיא כי התקיימו בעבר פגישות בין נתן אשל, מיקי זוהר וחברי הרשימה המשותפת.

שוקרון, שחיקה את נתניהו, החל להבטיח לחבר הכנסת לשעבר רפורמות למגזר הערבי, בתמורה למשיכת התמיכה בבני גנץ לראשות הממשלה. חאג' יחיא, שלא התמודד לכנסת ה-22, הבטיח להעביר את בקשתו לראש רשימת רע"מ מנסור עבאס ולהפעיל את קשריו במפלגה.

עוד אמר חאג' יחיא כי למפלגתו "אין עדיפות של גנץ על נתניהו וכי מה שחשוב להם זה האינטרסים של המגזר הערבי". וכאמור, לאחר מכן חאג' יחיא חשף בשידור חי כי לפני פיזור הכנסת ה-21 נפגשו כמה פעמים חברי הרשימה המשותפת עם מקורביו של נתניהו נתן אשל ומיקי זוהר.