אנשי התקשורת ינון מגל ושמעון ריקלין במגעים להצטרף לימין החדש

פרסום ראשון: זה צפוי להיות הסיבוב השני של מגל בכנסת, לאחר שב-2016 פרש ממפלגת הבית היהודי, ברקע תלונות להטרדה מינית נגדו • ברק מפעיל לחצים לאיחוד בשמאל: הציע לשמולי מקום ברשימתו

זמן צפייה: 02:49

פרסום ראשון: אנשי התקשורת ינון מגל ושמעון ריקלין מקיימים מגעים להצטרף למפלגת הימין החדש. השניים מגישים מאז דצמבר האחרון תוכנית בערוץ 20 בשם "ריקלין&מגל". כזכור, מגל כיהן בכנסת ה-20 מטעם מפלגת הבית היהודי, אך התפטר ב-2016 לאחר שצפו נגדו תלונות בגין הטרדה מינית בעת עבודתו כעורך אתר "וואלה" - תלונות שנסגרו ללא הגשת כתב אישום. אם הצטרפותם של אנשי התקשורת תצא לפועל, הם צפויים להיות משובצים בראש הרשימה - אחרי שקד ובנט.

ריקלין ומגל סירבו להתייחס לפרסום, וממפלגת הימין החדש נמסר: "איננו מתייחסים לשמות שאיתם אנחנו מנהלים משא ומתן, הרשימה הסופית תפורסם ב-1 באוגוסט".

בבד בבד נמשכים המאמצים לאיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש, שעל פי הערכות צפוי לצאת לפועל. עם זאת, השרה לשעבר וראשת הימין החדש, איילת שקד, מתכוננת גם לקראת תרחיש בו האיחוד יכשל.

עוד בחדשות 13:

מסתמן: שקד סיכמה עם פרץ שתעמוד בראש רשימת הימין המאוחדת

המגעים לאיחוד בשמאל: ברק הסכים שהורוביץ יוביל רשימה משותפת

שקד חוזרת: "אעמוד בראשות הימין החדש בבחירות הקרובות"

נפתלי בנט ואיילת שקד בסיור בגוש עציון
נפתלי בנט ואיילת שקד בסיור בגוש עציון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום פורסם כי מפלגת איחוד מפלגות הימין דורשת להתאחד עם הימין החדש בשיטת ריץ' רץ' משולש, כאשר הימין החדש וסיעות הבית היהודי והאיחוד הלאומי יקבלו מועמד ברשימה על פי סדר. מנגד, שקד ובנט מתעקשים להחשיב את סיעתו של סמוטריץ' כחלק ממפלגת הבית היהודי, ולהתאחד במתכונת "ריץ' רץ'" רגילה.

בימין החדש טוענים כי הצעתם מעניקה יתרון לבית היהודי, שיקבל את המקומות האי-זוגיים ברשימה מאוחדת, כך שבמידה והמפלגה תקבל מספר אי-סוגי של מנדטים, יקבלו פרץ וסמוטריץ' חבר כנסת אחד יותר משקד ובנט.

Israeli Justice Minister Ayelet Shaked Takes Part In A Jewish Home Party Meeting In The Knesset, Israeli Parliament, In Jerusalem
איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

המאמצים לאיחוד בשמאל

בתוך כך, יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק, ממשיך להפעיל לחצים על מנת להביא לאיחוד בשמאל, והציע לחבר העבודה איציק שמולי מקום ברשימתו. מוקדם יותר התבטא שמולי בעד האיחוד בגוש השמאל. "חיבור גדול הוא צו השעה. ניסיתי לקדמו בימים האחרונים במעשה ובשקט, לא בכותרות, מול כל ראשי המפלגות וגורמים נוספים ואם רוצים - ניתן עוד להשיגו", כתב חבר הכנסת בחשבון הטוויטר שלו. "מחנה שנותר מפוצל לרסיסי מפלגות לוקח הימור מסוכן ומיותר על הסיכוי שלו לגדול ולנצח וגם על חיי המפלגה. לא אחראי להשלים עם המצב אלא לפעול לשינויו".

אמש התקיימה פגישה לילית בין ברק, סתיו שפיר (העבודה) ועיסאווי פריג' (מרצ) כדי לדון באפשרות של ריצה משותפת בבחירות, במהלכה הבהיר ברק כי הוא מוכן שיו"ר מרצ ניצן הורביץ יעמוד בראש הרשימה המאוחדת - כך לפי שני גורמים שמעורים בתכני השיחות. נכון לשעה זו, נראה כי המחלוקת היחידה בין הצדדים תהיה באשר למיקומו של ברק ברשימה.

בתחילת השבוע הצהיר ברק כי למען איחוד יסכים להסתפק במקום העשירי ברשימה, וכעת מנסה הורוביץ לקדם מהלך לפיו ברק ישובץ נמוך ברשימה, יתכן שאחרי חברים אחרים ב"ישראל דמוקרטית" כמו יאיר גולן. עוד חוששים במרצ מפרשת ג'פרי אפסטין, שנקשרה בשבועות האחרונים בשמו של ברק, ודואגים שמא יתפרסם בסמוך לבחירות מידע מפליל נוסף לגבי קשריהם.

אהוד ברק מחוץ לפלאפל ''הקוסם''
אהוד ברק מחוץ לפלאפל ''הקוסם'' | צילום: חדשות 13

זו הייתה הפגישה השנייה בין ברק לפריג' אתמול, והיא הסתיימה ללא החלטות. הגורמים מסרו כי כעת הם ממתינים להכרעתו של הורוביץ אם להמשיך ולקדם את המגעים לקראת ריצה משותפת. עם זאת, מסתמן כי אכן הורוביץ יעמוד בראש רשימה מאוחדת וכי תינתן עדיפות למרצ בקדמת הרשימה.

הפגישה אמש התקיימה בביתה של נועה רוטמן והשתתף בה גם מקורבו של ברק אושי אלמליח. הפגישה החלה בשמונה בערב והסתיימה בסביבות חמש בבוקר. בשעות הקטנות של הלילה הצטרף לפגישה גם הורוביץ יחד עם מזכ"ל המפלגה תומר רזניק. גורמים שמעורים בתכני הפגישה ציינו כי אחד הנושאים שעליו נותרו מחלוקות הוא סדר המקומות ברשימה מלבד המקום הראשון ואם יצורפו ח"כים נוספים ממפלגת העבודה או מצטרפים ממקומות אחרים. עם זאת, ברק הבהיר בשיחה כי ניתן לשבץ אותו במקום העשירי, ה-11 או ה-12 ברשימה המאוחדת.