ישראל ביתנו דורשת הצבת מצלמות במגזר החרדי: "חשש מזיופים"

לאחר החלטת הליכוד להציב פעם נוספת אמצעי תיעוד בקלפיות האוכלוסייה הערבית, ח"כ עודד פורר הודיע כי ידרוש מוועדת הבחירות לאפשר את המהלך שהוא יוזם. "שמועות שאפילו המתים באים להצביע"

זמן צפייה: 01:04

ישראל בוחרת: חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) הודיע היום (רביעי) כי ידרוש מוועדת הבחירות לאפשר הצבת מצלמות במגזר החרדי. זאת, ברקע הסערה שנוצרה לאחר החלטת הליכוד להציב פעם נוספת אמצעי תיעוד בקלפיות האוכלוסייה הערבית.

"החשש מזיופים בקלפיות במגזר החרדי הוא אמיתי. אחוזי הצבעה חריגים ושמועות על כך שאפילו המתים באים להצביע מחייבים פיקוח הדוק", אמר פורר. "בכוונתי לפנות ליו"ר ועדת הבחירות בדרישה להציב מצלמות בקלפיות בשכונות החרדיות, ובמקביל אנו הולכים לתת 'צו 8' למתנדבים ולקרוא להם לסייע לנו כמשקיפים בקלפיות הללו".

לעוד כתבות בנושא:

ישראל ביתנו דורשת הצבת מצלמות במגזר החרדי: "חשש מזיופים"

גנץ על הסרטון: "אנחנו עובדים יחד – ולעיתים גם מתווכחים"

ישראל ביתנו הסירה סרטון תעמולה – שבו צולם חרדי שהתגייס

ליברמן, ליצמן ודרעי
ליברמן, ליצמן ודרעי | צילום: רויטרס, חיים צח

כאמור, בעקבות ההצלחה בבחירות באפריל, מפלגת הליכוד תרחיב את פעילות המצלמות בקלפיות השנויה במחלוקת. המפלגה הגדילה את התקציב במאות אלפי שקלים, וזה יעמוד על למעלה משני מיליון שקלים. הרחבת התקציב תאפשר העסקה של יותר "משקיפים", שישובצו ב-400 קלפיות במגזר הערבי, והפעם יפעלו בזוגות ולא ביחידים – באופן שיקשה למנוע מהם לצלם. ההחלטה גררה ביקורת קשה בקרב מפלגות השמאל.

המהלך שמתכנן ח"כ פורר הוא חלק מעימות קשה בין ישראל ביתנו למפלגות החרדיות, שהיווה בין היתר, את הסיבה שבגללה ישראל הולכת לבחירות פעם נוספת, לאחר שנתניהו לא הצליח ליישב את הפערים בין הצדדים. מאז תקפו הצדדים אחד את השני פעמים רבות, כשכל צד מאשים את יריבו בעובדה שלראשונה בהיסטוריית מדינת ישראל, פוזרה הכנסת בשל הכישלון להקים קואליציה.

Israel's New Defence Minister, Avigdor Lieberman, Head Of Far Right Yisrael Beitenu Party, Attends A Swearing In Ceremony At The Knesset, The Israeli Parliament, In Jerusalem
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו''ר ש''ס אריה דרעי | צילום: רויטרס

בסוף חודש יולי, ישראל ביתנו נאלצה למחוק סרטון בחירות הקורא לגיוס חרדים, לאחר שהשתמשה בתמונה של חרדי ששירת בצבא. משפחתו של הגבר שצולם נואם בשוק זיהתה את תמונתו במודעה, ופנתה למפלגה בבקשה להסירה.

מיכאלה לוי, נכדתו של המצולם, סיפרה בחשבון הפייסבוק שלה כי סבה שירת בצה"ל ולקח חלק במלחמת ששת הימים. "עד כמה מכוערת מערכת הבחירות הזאת יכולה להיות?" תהתה. "כנראה שבלי לחשוב יותר מדי מישהו הרשה לעצמו להכפיש את שמו של סבי. סבא שלי עבד בהוראה כל חייו, ועסק בהתנדבות בכל רגע פנוי שהיה לו".

לבקשת המשפחה, הוסר הסרטון מהרשתות החברתיות, לצורך עריכה מחדש. ממפלגת ישראל ביתנו נמסר: "לאחר פניית משפחתו של אחד מהמצולמים בסרטון, שזיהתה את המצולם וביקשה להוריד את הסרטון, הוחלט להיענות לבקשתה באופן מידי. חשוב לציין שהתמונות המופיעות בסרטון נרכשו באופן חוקי מהצלם".