כיצד ישפיעו תוצאות הבחירות בישראל על מערכת היחסים עם ארה"ב?

רבים הרימו גבה אל מול מה שנראה כהפניית גב של טראמפ לנתניהו לאחר ספירת הקולות, אך יש לזכור כי הנשיא האמריקני טרוד כעת בסוגיות פנימיות, וכן שהממשל שלו יעבוד בתיאום עם כל מועמד שייבחר

זמן צפייה: 02:06

תגובתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתוצאות הבחירות בישראל עוררה השערות רבות בדבר מערכת היחסים בין השניים, ורבים הרימו גבה אל מול מה שנראה כהפניית גב של הנשיא האמריקני כלפי ראש הממשלה. זאת, בשל העובדה שטראמפ ידוע כמי שאוהב מנצחים, ולאור חוסר הצלחתו של נתניהו לגרוף רוב ולהרכיב ממשלה - חרף התמיכה הרבה שקיבל מנשיא ארה"ב.

עם זאת, יש לזכור כי טראמפ טרוד בימים אלה בשלל סוגיות פנימיות, בהן המשבר מול איראן, בניית החומה בגבול והשיחה שניהל עם מנהיג זר - שייתכן שפגעה בביטחון הלאמי האמריקני. לאור זאת, הוא עוקב מאוד מרחוק אחר ההתרחשויות הפוליטיות בישראל, והוא מבין שאין הכרעה ברורה.

טראמפ אומנם עוד לא דיבר עם נתניהו, אבל קשה להסיק מכך יותר מדי. עם זאת, חרף הקרבה המיוחדת השוררת בין שני המנהיגים - אין ספק שהממשל האמריקני יעבוד בתיאום עם כל ראש ממשלה שייבחר.

עוד בחדשות 13:

כמעט כל הקלפיות נספרו: הפער נשמר – אין שינוי במפת המנדטים

נתניהו בוחן אפשרות לבקש חנינה – בתמורה לעזיבת הזירה הפוליטית

לקראת פרסום תוכנית השלום: נתניהו נפגש עם שליח ארה"ב למזה"ת

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במוזיאון ישראל בירושלים
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במוזיאון ישראל בירושלים | צילום: רויטרס

בתוך כך, נפגש היום (שישי) ראש הממשלה נתניהו עם שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, במעון ראש הממשלה בירושלים. בפגישה נכחו גם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן ושגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר. לשכת גנץ אישרה את הפרסום בחדשות 13, והודיעה כי התקבלה פניה לפגישה עם השליח האמריקני גרינבלט - ומועדה יימסר בהמשך.

בתום הפגישה כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו: "היה לי הכבוד להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו. שוחחנו על מערכת היחסים החזקה להפליא של ישראל וארצות הברית, על הסוגיות באזור ועל מאמצי השלום".