אחרי הכרזת ברק: ח"כ סתיו שפיר קוראת לאיחודים במחנה השמאל

המתמודדת לראשות העבודה בירכה ב"העולם הבוקר" על הגדלת מחנה השמאל, ואמרה כי היא שואפת "להוביל חיבורים" • קובי ריכטר, שהצטרף למפלגה בראשות ברק: "לא אדבר עם אנשים שעובדים אצל אלוהים"

זמן צפייה: 07:23

חברת הכנסת סתיו שפיר, שמתמודדת לראשות מפלגת העבודה, קראה הבוקר (חמישי) לחיבורים בתוך מחנה השמאל. שפיר בירכה על הקמת המפלגה החדשה בראשות אהוד ברק בריאיון ב"העולם הבוקר" והוסיפה: "אני מברכת על הגדלת המחנה שלנו, ברור שהייתי רוצה לראות מחנה אחד גדול ודמוקרטי שאליו כולם מתגבשים ופועלים ביחד. אני חושבת שזה גם מה שרוצים במפלגה החדשה, אני יודעת שאנחנו יכולים להוביל את החיבורים האלה".

"אנחנו נמצאים בבחירות מאוד מסוכנות – אנחנו רואים את התרגילים שנתניהו מנסה לעשות עכשיו", המשיכה שפיר והוסיפה לתקוף את רה"מ נתניהו: "הוא מנסה לעשות משהו שיבטל בחירות דמוקרטיות. ראש הממשלה רואה שהמחנה שמולו מתגבש ומתחזק אז לא מתאימות לו בחירות - אז אולי פשוט נבטל אותן? השיקול היחיד שצריך להוביל זה איך מגדילים את הגוש ואיך מנצחים את נתניהו - המקום האישי של כל אחד מאיתנו הרבה פחות חשוב".

לכתבות נוספות בנושא >>

תמר זנדברג מול ניצן הורוביץ: היום – הפריימריז לראשות מרצ

האם ברק יעמוד במילתו – ולא יישב עם נתניהו? • פרשנות

סקר: עם שובו של אהוד ברק לפוליטיקה – גוש המרכז-שמאל מנצח

קובי ריכטר, שהצטרף למפלגה החדשה בראשות ברק
קובי ריכטר, שהצטרף למפלגה החדשה בראשות ברק | צילום: החדשות 13

בתוך כך, קובי ריכטר, איש העסקים שהצטרף למפלגה החדשה בראשות אהוד ברק, ציין כי הוא לא נכנס לפוליטיקה כדי לשרת באופוזיציה: "באתי בשביל לעזור לבנות קואליציה נכונה ורחבה ככל האפשר. כמעט אין אנשים שאני פוסל לדבר איתם. בימין - לא הייתי מדבר עם אנשים שלא מקבלים את מרות המדינה, אלא עובדים אצל אלוהים או אצל משיח. בשמאל – לא הייתי מדבר עם אנשים שלא מכירים במדינה כמדינה יהודית דמוקרטית. אבל מלבד זאת, אני מקווה שאפשר לדבר עם כולם ולמצוא את הדרך לעבוד על מה שמשותף".

השרה מירי רגב (הליכוד) תקפה את ברק על הקמת מפלגתו החדשה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הלו, אהוד ברק - על מי בדיוק אתה מנסה לעבוד? עד לפני שש שנים היית הסנגור הטוב ביותר של נתניהו, אפילו עזבת את מפלגת העבודה כדי להישאר בממשלת נתניהו. אתה גם תהיה הראשון שינסה להיכנס לממשלת נתניהו הבאה. אז חלאס, מספיק עם הבלופים שלך".

כזכור, ביום רביעי ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר, אהוד ברק, כינס מסיבת עיתונים בבית סוקולוב שבתל אביב, והכריז על הקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. "באנו לכאן לומר את דברינו על מה שקורה מסביב", אמר ברק בפתח דבריו. "ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה שתפעל לתיקון גדול במובנו היעודי במדינה ובחברה".

ברק האשים את ראש הממשלה נתניהו בפלגנות, ואמר: "הניסיונות לשבש שוב ושוב תהליכים דמוקרטיים, לתעתע בציבור ולהציע שוחד פוליטי הם המשך ישיר להתנהלות נתניהו שתכליתה לפלג ולהסית זה נגד זה את כל חלקי החברה הישראלית".

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: רויטרס

יאיר גולן, שעל פי פרסום חדשות 13 פנה בשם ברק לדמויות מפתח פוליטיות בשבוע האחרון, נשא דברים אף הוא. "הייתי אמור להקריא משהו מהדף אבל אני רוצה לדבר ישירות מליבי", פתח גולן את דבריו. "משפחתי לא אוהבת את זה, אחרי 38 שנות שירות התקווה הייתה שנים של רגיעה ושקט. במקום זאת אני לוקח על עצמי מסע קשה, אך אני חש חובה עמוקה לצאת למסע לתיקון החברה והציבוריות הישראלית, ולהחזיר את השפיות".

ח"כ איציק שמולי, המועמד לראשות מפלגת העבודה, הגיב להכרזת ברק ואמר: "אני שמח על כוונתו של ברק להתמודד בבחירות הקרובות. אנחנו נמצאים בקשר הדוק לאחרונה ואני שמח שקיבל את ההחלטה הנכונה להתגייס למאבק ביחד. עם בחירתי ליו"ר מפלגת העבודה, הטלפון הראשון יהיה לברק במטרה ליצור חיבור משמעותי עמו ועם כוחות נוספים במטרה להגדיל את הסיכוי לנצח".

יאיר גולן במסיבת עיתונאים
יאיר גולן במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

מהליכוד נמסר: "אנחנו לא מתערבים איך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ".

במסיבת עיתונאים שקיים מוקדם יותר יו"ר כחול לבן בני גנץ, התייחס לדיווחים על מפלגתו החדשה של ברק, ואמר כי "כחול לבן היא הסיעה הגדולה, וגוש המרכז יכול לנצח רק כשהוא מאוחד, וחזק. כל פיצול שייעשה לידו יפגע בסיכוי הזה".