שפיר: "אם יתקיימו פריימריז פתוחים – אתמודד לראשות העבודה"

חברת הכנסת אמרה בריאיון ל-"לפני החדשות" כי גבאי שיקר כשאמר שהסכימה להיכנס לממשלת נתניהו, והוסיפה: "נמצא בהנהגה דור שהכשיל אותנו ואפשר לימין הקיצוני להשתלט על המשפט, התקשורת והכנסת"

זמן צפייה: 04:42

ישראל בוחרת: חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) קראה אמש (שני) למפלגתה לקיים פריימריז פתוחים לתפקיד יושב הראש, ואמרה: "אם יתקיימו פריימריז פתוחים – אתמודד לראשות העבודה".

"נמצא מעלינו בהנהגה דור שהכשיל אותנו, שנבהל ואפשר לימין הקיצוני להשתלט על כל מוקדי הכוח", אמרה שפיר בריאיון ל-"לפני החדשות". "על המשפט, התקשורת והכנסת. חייבים לעצור את זה, והגיע הזמן לדור חדש של הנהגה שלא מפחד שלא מוכן לשבת ולשחק משחקים ולסגור קומבינות עם הימין הקיצוני אלא בא לדאוג לישראל".

מוקדם יותר באותו יום התראיין אבי גבאי ברדיו 103 ואמר כי שפיר וחברת הכנסת יחימוביץ' לא הביעו התנגדות לכניסה לממשלת נתניהו. "אני לא אשב סביב שולחן הממשלה של נתניהו – אדם מושחת שחשוד בשוחד, שמנסה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית", הצהירה שפיר. "מי שמכיר את הרקורד שלי יודע טוב מאוד שזה שקר מוחלט. גבאי גם אמר שהוא לא יכנס בכלל למשא ומתן. צר לי מאוד על איך שהדברים מתנהלים ואיך שהמפלגה נראית".

עוד בחדשות 13:

רוסו: "אוותר על השיריון – שוקל להתמודד לתפקיד יו"ר העבודה"

גבאי: בחירות לראשות העבודה ייערכו בקרוב; לא יתקיימו פריימריז

בשל קשיים משפטיים: נתניהו צפוי למסור את תיק המשפטים כבר מחר

סתיו שפיר
סתיו שפיר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הודיע חבר הכנסת טל רוסו, הממוקם במקום השני ברשימת העבודה, כי הוא מוותר על השיריון שקיבל מיו"ר המפלגה, אבי גבאי. עוד הוסיף, כי הוא שוקל להתמודד לתפקיד יו"ר המפלגה. "מפלגת העבודה היא מפלגה אידיאולוגית חשובה וערכית  מעל לכל שיקול אישי", כתב במכתב ששלח להנהלת סיעת העבודה, לקראת ישיבת ההנהלה שתתקיים מחר. "באתי למפלגה ולפוליטיקה בתקווה לשנות ולהשפיע, ולא להיצמד לכיסא פוליטי".

גבאי צייץ בטוויטר בתגובה: "טל רוסו הודיע לי שהוא מוותר על השיריון שלו כמספר 2 ברשימה. פגשתי אנשים רבים בפוליטיקה וטל הוא אחד המרשימים שבהם. אדם ערכי וישר שרק טובת המדינה לנגד עיניו".

שלשום, אמר יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי כי "לקראת הבחירות שייערכו בספטמבר, בכוונתי להביא להנהלת המפלגה ביום שלישי הקרוב הצעה לקיום בחירות לראשות המפלגה במועד המוקדם ביותר האפשרי, וללא עריכת בחירות נוספות לרשימה לכנסת". הבחירות לראשות מפלגת העבודה יתקיימו בתחילת חודש יולי. התאריך שכרגע עומד על הפרק הוא: 2 ביולי.

טל רוסו
טל רוסו | צילום: החדשות 13

כזכור, במהלך הניסיונות להקים ממשלה, נתניהו ניהל משא ומתן מול גבאי, כאשר בין היתר, הציע לו את תיק האוצר, ולטל רוסו את תפקיד שר הביטחון. בעקבות בפגישה בין השניים, גורמים במפלגה מתחו ביקורת חריפה על גבאי, וטענו כי היה אסור לו לשקול אותה. כך למשל, כתבה ח"כ שלי יחימוביץ': "אני מתרה בכל אדם ממפלגתי שעולה בדעתו לגזור קופון מהרס המפלגה ולהצטרף לממשלת השחיתות של נתניהו, שהוא ישלם על כך מחיר כבד".

גבאי, כידוע, דחה את ההצעה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה. ההצעה האחרונה אמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה. לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונלים ועוד. חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו לא לקבל את ההצעה".

אבי גבאי
אבי גבאי | צילום: רויטרס

ביום שישי אמר גבאי כי מפלגתו תתמזג בבחירות הקרובות עם מרצ או עם כחול לבן. הדברים נאמרו במהלך פאנל שהתקיים במסגרת כנס של קרן ברל כצנלסון, שבו השתתפו גם יו"ר מרצ תמר זנדברג ועם יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה. "בבחירות הקרובות, מחנה המרכז-שמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות במקום חמש", אמר גבאי. "ההחלטה צריכה להתקבל לפי השאלה 'מה יגדיל את המחנה כולו ויוביל לניצחון המחנה בבחירות' ולא לפי מה טוב לכל מפלגה. אם כחול לבן תהיה עם 35 או 36 מנדטים, זה לא ישנה כלום, אם בסוף נהיה באופוזיציה".

עוד אמר גבאי, כי "מפלגת כחול לבן צריכה להוביל את מחנה השמאל. כשאני ועפר שלח רצינו להתנגד לפיזור הכנסת אמרתי שגם אם מישהו חושב שעפר טועה, צריך לתת לכחול לבן לקבל את ההחלטות". בהמשך נימק את דבריו, ואמר כי "אין כאן עניין אידיאולוגי – יש כאן עניין טקטי. זה לא הגיוני שבמחנה הימין יש קול אחד ונתניהו מחליט בשביל כולם, ואצלנו כל מפלגה מקבלת החלטות בעצמה".