שמולי: "יש להתאחד עם ברק ולבני - חיבור למרצ ייבחן בהמשך"

הח"כ שמתמודד על ראשות העבודה, אמר בריאיון ל"העולם הבוקר" כי ייתכן שמפלגתו צריכה לרוץ בנפרד ממרצ. ניצן הורוביץ: "צריך לבחון אפשרות של ריצה עם ברק והעבודה"

זמן צפייה: 06:07

חבר הנכסת איציק שמולי (העבודה) התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרות שיפעל לאיחוד של מפלגתו עם מפלגה אחרת, ואמר כי "הדבר היחיד שיכול להגדיל את גוש השמאל הוא חיבורים, בשלב הראשון עם אהוד ברק ויאיר גולן - ואני מקווה שגם עם ציפי לבני, היא קול חשוב ביכולת של המחנה לנצח ולגדול בבחירות הקרובות. בשלב השני, השאלה של איחוד עם מרצ צריכה להיבחן בראייה הגושית. אם כתוצאה מחיבור שלנו עם ברק מרצ תצבור כוח, יכול להיות שצריך לרוץ בנפרד". הדברים נאמרו בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר".

שמולי נשאל על חברתו למפלגה סתיו שפיר שתקפה אותו אמש ב"מטה המרכזי" ברקע הפריימריז לראשות העבודה ביום שלישי, והשיב: "אני לא מתכוון להיגרר לקרבות הבוץ האלה. כבר בסוף השבוע שעבר היו הרבה קמפיינים שליליים במפלגה, זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים כרגע. תמונת המצב האמיתית כרגע כפי שהיא מסתמנת, זה מאבק צמוד ביני ובין עמיר פרץ. כואב לי שהמחנה שרוצה שינוי במפלגה מפוצל, חלק מזה שאני לא עונה להתקפות נגדי זה מתוך כוונה ורצון לתיאום עמדות - ואני מקווה שאצליח".

לכתבות נוספות בנושא: 

ח"כ סתיו שפיר: "אהוד ברק הציע לי להצטרף אליו – וסירבתי"

שפיר: "שמולי ימכור את המפלגה כדי לקבל מקום 4 ברשימה אחרת"

"לקחת את המושכות לידיים": איציק שמולי יתמודד לראשות העבודה

איציק שמולי
איציק שמולי | צילום: החדשות 13

שמולי הוסיף כי "אין לי שום סיכום עם ברק, לא קיבלתי שום הצעה לעבור למפלגתו", וטען כי אינו צריך להתנצל על כך שהוא פועל לחיבורים. "זה הדבר הנכון בעת הזו ויש לשים שיקולי אגו בצד. אם המפלגה תעז ללכת באופן עצמאי ובדלני היא תישאר בקרבות סביב אחוז החסימה, ותכפה על כל המחנה קרבות פנימיים".

בתוך כך, יושב ראש מרצ החדש, ניצן הורוביץ, התייחס בריאיון ל"העולם הבוקר" לאיחוד אפשרי עם מפלגתו של אהוד ברק: "אני מכבד אותו, יש לו ניסיון חיובי אבל גם שלילי. בינתיים המפלגה שלו היא מפלגת אווירה. אני חושב שצריך לבחון אפשרות של ריצה משותפת של מרצ והעבודה - וגם ברק בא בחשבון".

בנוסף, סיפר הורוביץ כי הוא מתכנן שיושבת הראש היוצאת של המפלגה, תמר זנדברג, תישאר לצדו. "היא הובילה את המפלגה בתקופה לא פשוטה, דיברתי איתה ואמרתי שאני רוצה לראות אותה איתי. היא פרלמנטרית מצוינת ואני מאוד שמח שהיא בנבחרת של מרצ. יש לפנינו בחירות - ותמר היא חלק חשוב, היא תמצא ביטוי מרכזי ומלא ברשימת מרצ".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190630-0754' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר מרצ ניצן הורוביץ בריאיון ל"העולם הבוקר"' kid='1_34t840el' duration='363'']

בד בבד, יאיר (יאיא) פינק, שנבחר בפריימריז האחרונים במפלגת עבודה, עזב את המפלגה והצטרף למפלגה החדשה בראשות אהוד ברק. "אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמיתית שהיא מייצגת. אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב", אמר.

יאיר יאיא פינק ואהוד ברק

פינק התמודד ברשימת ״העבודה״ לכנסת ה – 21 והגיע למקום השמיני. נשוי, יליד ירושלים, בעל תואר שני במינהל עסקים, כיהן כמנכ״ל עמותת ״שכן טוב״ ובכיר בעמותות ״תג מאיר״ ו"אופק"- היוזמה להקמת הבנק הקואופרטיבי. יאיא פינק הוא חבר המועצה הציבורית של תנועת ״צו פיוס״. יאיא לקח על עצמו להשתלב בבניית המפלגה החדשה ובכתיבת המצע וכן בניווט עבודת הסיעה בכנסת הבאה.

כזכור, אתמול הודתה שפיר בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי" כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הציע לה להצטרף למפלגתו החדשה. "הוצע לי, אך בחרתי להמשיך ולהילחם על הבית הפוליטי שלי – מפלגת העבודה, ואני אלחם על החיים שלה". בתוך כך, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט אמר בשיחות סגורות כי "למרות שחוקית אני יכול להתמודד בספטמבר, אני מטיל על עצמי צינון עצמי ואין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות. רוח חוק הצינון הייתה צינון לשלוש שנים".

לטענתה, היא סירבה להצעה כי "אני לא רצה כדי לקבל ג'וב. קיבלתי הצעות רבות מהרבה מקומות. אני רצה כדי לבנות את מפלגת העבודה מחדש. כשנגיע לחיבור, ואני מאמינה בחיבור של המחנה הדמוקרטי, אני רוצה לראות אותנו מתחברים מכחול לבן, דרך אהוד ברק ויאיר גולן ועד למרצ, ולעוד מנהיגים כמו עדינה בר שלום ואורלי לוי. אנחנו נגיע לשם כמפלגה החדשה והלוחמנית שיכולה לעמוד ולהילחם בימין".

Ct Byx
חברת הכנסת סתיו שפיר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, אמרה כי שמולי מוכן "למכור את המפלגה כדי לקבל מקום רביעי במפלגה אחרת". שמולי אמר בתגובה לדברי שפיר "בעבר היו מועמדים שהפסידו ועזבו, זו לא הדרך. תצטרפי אליי ונבנה את המפלגה". בתגובה לכך ענתה חברת הכנסת: "אתה ממלכתי בטוויטר, אבל מאחורי הקלעים מעביר מסרים מאיימים".

"חיבורים לא עושים בטוויטר אלא בבניית קשרים ואמון כפי שאני פועלת, בלי לעשות מזה כותרות", אמרה שפיר בשבת תרבות בחדרה. "אם איציק מוותר על העבודה עדיף שיעשה את זה לפני הפריימריז ויתן לי להביא למפלגת העבודה חיים חדשים ודופק. כיו"ר העבודה אעשה הכל כדי לבנות מחנה דמוקרטי חזק - מכחול לבן דרך ברק ועד מרצ - כשמפלגת העבודה תשמור גם בתוך המערך על הזהות והבולטות שלה כמפלגה הלוחמנית והחדשנית ביותר במחנה".

איציק שמולי
איציק שמולי | צילום: ערוץ הכנסת

שמולי התייחס גם הוא בשבת תרבות בפתח תקווה לבחירות המקדימות במפלגת העבודה: "אני מאמין שהדרך היחידה גם לשקם את המפלגה וגם לחזק את הגוש היא על ידי יצירת שותפיות וחיבורים מתוך עוצמה. אני מאמין בזה ואני היחידי שיכול לעשות את זה ואחתור לזה בכל הכוח. התנאים המוקדמים שמציב עמיר להליכה משותפת עלולים לכפות על מפלגת העבודה ריצה עצמאית ובדלנית מסוכנת שעלולה להביא למחיקתה ולחיסול הסיכוי של הגוש כולו לנצח ולהחליף את שלטון הימין. אסור לנו לחזור על טעויות העבר ובגלל שיקולים אישיים להכשיל את הסיכוי של הגוש לשתף פעולה ולנצח".