יחימוביץ': "לוקחת פסק זמן מהפוליטיקה - לא אכהן בכנסת הבאה"

הח"כית מהעבודה הודיעה כי לא תרוץ בבחירות הקרובות, ותקפה את אהוד ברק: "עליו להכיר במציאות שבה יתקשה לעבור את אחוז החסימה". שפיר: "את אמיצה ופורצת דרך, מצפן ערכי לרבים ועבורי אישית"

זמן צפייה: 03:20

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) הודיעה הערב (שלישי) כי החליטה לקחת פסק זמן מהפוליטיקה ולא תכהן בכנסת הבאה, וכתבה בטוויטר: "אני אסירת תודה על הזכות שניתנה לי לשרת את הציבור ברוח אמונותיי. לרגע לא הפסקתי לאהוב את העבודה הפרלמנטרית ואני גאה בהישגיי בה, אך עייפתי מאוד מהחלק הפוליטי. בכוונתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה ולא לכהן בכנסת הבאה".

עוד כתבה חברת הכנסת כי "פוליטיקה היא כלי חיוני למימוש השקפת עולם, אך האיזון בינה ובין תכליתה הופר קשות בשנה האחרונה - והדבר יצר אצלי תחושת מועקה. בימים כתיקונם הייתי נלהבת לצלוח את המשבר, אבל לצערי זה לא כך. מדובר בתהליך אישי ממושך ובהחלטה אישית ופרטית". "מי שהכריע את הכף היה הבן שלי שאמר - 'אני מרגיש שמיצית את היכולת שלך לשנות את השיח. אין ספק שאת יכולה עדיין לעשות טוב, אבל זה לא יהיה משנה מערכה כפי שהיה בעבר'", הסבירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

משרד הבריאות מתריע מהשרב: הימנעו מחשיפה לשמש ומאמץ גופני

מעצרם של הורי התינוקת ששרידי סם נמצאו בדמה הוארך בשלושה ימים

באמצע הקיץ: הפסקת חשמל נרחבת באזור נתניה ועמק חפר

 

שלי יחימוביץ' מודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים
שלי יחימוביץ' מודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים | צילום: שי שפיגלמן, חדשות 13

על אף פרישתה, הדגישה כי תתמוך ביו"ר העבודה עמיר פרץ ותעשה כל שתוכל להצלחתו ולהצלחת המפלגה בבחירות הקרובות. "אני לא עוזבת לשום מפלגה אחרת, מחויבת לעבודה ולערכיה, אתמוך בעמיר ואעשה הכול להצלחתו ולהצלחת המפלגה שלי, לחברים ולשותפים הרבים שרכשתי, מקווה שתבינו, אוהבת אתכם", כתבה.

במסיבת עיתואנים שכינסה, אמרה כי "ההחלטה מתבשלת אצלי כבר יותר משנה, חשבתי שאוכל להמשיך עוד אך לצערי אני לא יכולה יותר. אני מודה שהגודש הזה של העיסוק בפוליטיקה בלבד לשם פוליטיקה התיש אותי וגרם לי לסוג של שחיקה ואובדן אנרגיה. שליח ציבור לא יכול לשרת את הציבור ולעשות עבודה זאת בלי מאה אחוז של התמסרות, להט ואנרגיות, ומגיע לציבור שלא אעבוד בשבילו ב'חצי כוח'".

שלי יחימוביץ' מודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים
שלי יחימוביץ' מודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים | צילום: שי שפיגלמן, חדשות 13

כמו כן, תקפה יחימוביץ' את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ואמרה: "לו אני ברק, הייתי מכירה במציאות שבה הוא מתקשה לעבור אפילו את אחוז החסימה - ופשוט מוותר על המיזם הזה, ומאפשר לעבודה ולצאת להשתקם".

יחימוביץ' כיהנה בין היתר פעמיים כיו"ר האופוזיציה, כיו"ר המפלגה, כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ועדת האתיקה, הוועדה לזכויות הילד, ועדת השניים, ועדת המשנה החסויה לענייני חוץ וביטחון של ביקורת המדינה. נכון לחודש יוני, 69 חוקים ביוזמתה נכנסו לספר החוקים של מדינת ישראל.

יו"ר העבודה עמיר פרץ הגיב להודעה וכתב: "אני מודה לשלי יחימוביץ׳ על שירות משמעותי וחשוב למדינת ישראל. שלי הביאה עמה שיח סוציאל דמוקרטי אמיתי על שוויון וצדק חברתי. בטוח שהיא תמשיך להשפיע על חייהם של אזרחי ישראל גם מחוץ למערכת הפוליטית".

חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) הגיבה אף היא לפרישתה של יחימוביץ' וכתבה: "מה זו פוליטיקה ישראלית בלי שלי? פוליטיקה בלי הלוחמת מספר אחת לזכויות עובדים, מחוקקת-על למען מוחלשים. הכותבת הכי חריפה ומנהיגה שנלחמת בכל הכוח נגד עוולות. פורצת דרך, אמיצה, מצפן ערכי בצמתים רבות לרבים ועבורי אישית. תודה שלי, בטוחה שעוד יהיה המשך ארוך ומרהיב לשירותך למדינה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בטוויטר: "אני מודה לשלי יחימוביץ' על תרומה ומאמץ של שנים למען מדינת ישראל במרחב הפוליטי. אני מאחל לה הצלחה בהמשך דרכה ומשוכנע שהיא תמצא דרך להמשיך ולתרום לחברה בישראל".

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק כתב: "אנשים עם ערכים, גם כשהם שונים לחלוטין משלי עדיפים אלף מונים מאנשים חסרי ערכים! איש לא יוכל לקחת ממך את הנאמנות לערכים בהם את מאמינה והליכה איתם לאורך הדרך! חולק עלייך פוליטית, אך תמיד הערכתי אותך. בהצלחה רבה שלי".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) הגיב גם הוא להודעה: "שלי יקרה, אבדה גדולה לכנסת ישראל ולמחנה הסוציאל-דמוקרטי שואף השלום והצדק. מקווה שההפסקה היא זמנית בלבד ושכפי שהבטחת - עוד נכונו לנו עלילות".

חברת הכנסת לשעבר איילת נחמיאס ורבין צייצה: "הדבר הראשון ששלי ואני עשינו ביחד היה למנוע את סגירת מפעל פריגו בירוחם. היו בינינו הבדלי תפיסות אבל ידענו לגשר ולהיפגש במקומות בלתי צפויים ולעזור לישראלים ולישראליות בכל מקום. לא אחת רציתי להיות ישירה כמוה, אבל שלי יש אחת".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) כתבה כי "חברתי, כמו תמיד את מפתיעה באומץ, כנות ותעוזה שיש ליחידות סגולה בפוליטיקה הישראלית. הכנסת איבדה היום נכס כבד משקל, ופרישתך מהתמודדות היא תעודת עניות למערכת הפוליטית כולה. אוהבת אותך".