שקד: "בלוק הימין של נתניהו עדיין לא סגור - ממשיכים לדון בכך"

יו"ר ימינה התייחסה בריאיון לכאן ב' לאפשרות להקמת צוות מו"מ משותף לגוש: "רה"מ העלה רעיון מעניין". על היתכנות לבחירות נוספות: "אף ח"כ לא יצביע בעד פיזור הכנסת, אך אולי לא תהיה ברירה"

זמן צפייה: 03:33

יו"ר ימינה איילת שקד התייחסה הבוקר (חמישי) לאפשרות להקמת בלוק ימין אחד בהובלת ראש הממשלה נתניהו שיכלול צוות משא ומתן משותף למפלגות הגוש, ואמרה כי "ראש הממשלה העלה רעיון מעניין וביקש שנלך כבלוק, אך הוא עדיין לא סגור. יש לנו היום פגישת המשך ונדבר על הנושא, לפי בקשת נתניהו". הדברים נאמרו בריאיון ל"דקלסגל" בכאן ב'.

עוד הוסיפה שקד כי "אני מאוד מקווה שלא נלך לבחירות בפעם השלישית. כל המפלגות צריכות לגלות אחריות בפני הבוחרים, וכולן התחייבו שלא נלך לבחירות פעם נוספת. כל ראשי המפלגות צריכים לזכור שהם התחייבו שלא נגרור את המדינה לבחירות נוספות - אנחנו לא רפובליקת בננות. אף אחד בכנסת הזאת לא ירים את ידו בעד פיזורה באופן אקטיבי, אבל אם הזמן יעבור ועדיין יהיה פלונטר, אז אין ברירה".

לכתבות נוספות בנושא: 

הבוקר: פגישה נוספת בין נתניהו לראשי המפלגות בגוש הימין

לאחר פרסום המדגמים: נתניהו בשיחות עם ראשי מפלגות גוש הימין

"אבו מאזן על הבחירות בישראל: 'עמדתנו – נגד נתניהו'"

שרת המשפטים, איילת שקד
שרת המשפטים, איילת שקד | צילום: חדשות 13

יו"ר ימינה אף התייחסה לאפשרות להרכבת קואליציה במצב הנוכחי. "צריך להסתכל על מצב הגושים, גוש הימין מוביל משמעותית על גוש המשאל מכיוון שהערבים לא ייכנסו לאף ממשלה ואף ממשלה לא תישען עליהם. אני חושבת שטוב יעשו מפלגות מגוש השמאל אם יגלו גמישות ויצטרפו לממשלה בראשות נתניהו, אנחנו לא פוסלים אף אחד".

"עם התוצאות שהתקבלו אנחנו צריכים לדעת לשחק הכי טוב במגרש הפוליטי", המשיכה. "בני גנץ בעצמו אמר שהוא לא רוצה להקים ממשלה שבנויה על הרשימה המשותפת. הכול יכול להיות בפוליטיקה, מאחורי הגב כולם חברים וכולם מדברים עם כולם. אפשר בשביל מדינת ישראל להראות קצת גמישות".

כאמור, ראש הממשלה נתניהו זימן את ראשי מפלגות הימין והחרדים לפגישה נוספת שתיערך הבוקר, לאחר שנפגשו אתמול והתחייבו על הקמת בלוק ימין אחד בהובלת נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה.

נתניהו בישיבת הממשלה השבועית
נתניהו בישיבת הממשלה השבועית | צילום: רויטרס

במהלך המפגש שנערך אתמול הציע נתניהו שכל המפלגות ילכו יחד לנשיא כבלוק וינהלו משא ומתן קואליציוני משותף. מנגד, ראשי המפלגות דרשו שנתניהו יתחייב פומבית ללכת איתם לקואליציה, ולא ישתמש בהמלצתם רק כדי לצלוח את הנשיא ואז ילך למשא ומתן עם גנץ וליברמן.

בפגישה השתתף שר התיירות יריב לוין (הליכוד), ששימש כראש צוות המו"מ של מפלגתו בתום מערכת הבחירות הקודמת. נוסף על כך, נכחו בפגישה ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני, ראשי ימינה נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ׳. יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש עם רה"מ נתניהו מוקדם יותר, מאחר שלא יכול היה להשתתף בפגישה בשל אזכרת השר לשעבר דוד אזולאי.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, שנערכה לאחר המפגש עם ראשי המפלגות, אמר נתניהו כי "לאחר שהקמנו את גוש מפלגות הימין קיימות רק שתי אפשרויות: או ממשלה בראשותי או מפלגה מסוכנת שנשענת על המפלגות הערביות".

שקד ונתניהו
שקד ונתניהו | צילום: רויטרס

"בעת הזאת, יותר מאי פעם, בייחוד מול התאגרים הביטחוניים והמדיניים על הפרק, אסור שתקום ממשלה שתישען על מפלגות ערביות אנטי-ציונות. נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה כזאת. זאת המחויבות שלנו למדינת ישראל ולבוחרינו", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה אמר כי יחד עם ראשי מפלגות ש"ס, יהדות התורה ורשימת ימינה, התקבלה ההחלטה כי הם ילכו יחד למשא ומתן להקמת ממשלה בראשותו, שבראש צוות המו"מ יעמוד שר התיירות יריב לוין. "אנחנו ננהל את המו"מ מתוך מציאות אחת משותפת לכל המפלגות", אמר. נוסף לכך, ראש הממשלה צוטט אומר בישיבה כי "הפסדנו בגלל שאננות. הזהרתי מפני אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הימין בפריפריה וביו"ש – וצדקתי".