שקד בכנס פעילים: "רוצה לקחת כמה ימים לחשוב על הצעד הבא"

שקד ובנט ככל הנראה ירוצו יחד בשנית במפלגת "הימין החדש" כשהפעם שקד בראשה, אך זו נמנעה מלהודיע באיזו מסגרת תרוץ בבחירות • בנט: "קמפיין בג"צ-חמאס לא היה דבר טוב. זאת הייתה שגיאה"

זמן צפייה: 00:59

על רקע הכישלון של רה"מ נתניהו להרכיב קואליציה ולאחר שנתניהו פיטר היום (ראשון) את השרים נפתלי בנט ואיילת שקד מתפקידיהם כשר החינוך ושרת המשפטים בממשלה, נמנעת האחרונה מלהודיע באיזו מסגרת תרוץ בבחירות הבאות. בכינוס של פעילי "הימין החדש" הערב אמרה שרת המשפטים היוצאת כי "אחרי ההפסד כל אחד ישב עם עצמו ועשה חשבון נפש. אני רוצה לקחת כמה ימים לחשוב להחליט מה הדבר הנכון לעשות. אין הסבר לבחירות האלו חוץ מזה שהקב"ה החליט להתערב".

באותו כינוס, הודה בנט כי קמפיין הבחירות שניהלה המפלגה כשל: "קמפיין בג"צ-חמאס לא היה דבר טוב. זאת הייתה שגיאה. וגם כל שאר הגימיקים". לפי הדיווחים, השניים ככל הנראה מתכננים לרוץ בשנית במפלגת הימין החדש. אך הפעם, שקד תהיה לבד בראשה.

איילת שקד נואמת בכנס לשכת עורכי הדין
איילת שקד נואמת בכנס לשכת עורכי הדין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב יו"ר הימין החדש נפתלי בנט נאם מחוץ לביתו שברעננה, והודיע כי ירוץ שוב בבחירות הקרובות בראשות המפלגה - אך לא הזכיר בדבריו את שקד. "מוקדם יותר היום הודיע לי ראש הממשלה שהוא מפטר אותי מתפקידי כשר החינוך של מדינת ישראל. לראשונה, אוכל להקדיש את פתיחת שנת הלימודים הקרובה ב-1 בספטמבר רק לארבעת ילדיי ולא לכל שני מיליון ילדיי במערכת החינוך בישראל". בנט הוסיף והודה לציבור בישראל ואמר: "אני יכול להבטיח לכם: אתם בידיים טובות.אני מחוייב לבצע חפיפה מסודרת לכל שר שיחליף אותי כדי לצמצם את הזעזועים לקראת פתיחת שנת הלימודים בעוד 90 יום".

"מדינת ישראל נקלעה למערכת בחירות נוספת", אמר בנט. "זה לא דבר טוב אבל יש כאן הזדמנות לכולנו לבוא אליה חכמים יותר, רציניים יותר, צנועים יותר.'הימין החדש' תביא בשורה של ימין ממלכתי, שמאחד את כל חלקי העם. דתיים, חילוניים, מסורתיים, כולם יחד. 'הימין החדש' תהיה מפלגה שלא מוותרת ולא מתפשרת על עמדותיה, אך לא מחפשת רק לריב עם השמאל. נשאף שהמפלגה תסחוף אחריה הרבה ישראלים טובים. הבוקר הייתי שר החינוך, הערב אני נפתלי. אני קורא לעם ישראל להצטרף לימין החדש, והפעם בעזרת השם ננצח", סיכם.

נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת לאחר שפוטר מתפקידו
נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת לאחר שפוטר מתפקידו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, גורמים בכירים בליכוד סיפרו כי ביום רביעי האחרון התנהלו בבית ראש הממשלה דיונים בדבר הרכבת הממשלה והתרחיש של הליכה לבחירות. משתתפי הדיונים דיווחו כי במהלך הדיונים שמעה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, את שמה של איילת שקד. לאחר מכן, לדבריהם, תקפה שרה נתניהו את ראש הממשלה בחריפות והצהירה בפני הנוכחים כי "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה".

לדברי גורמים המעורים בפרטים, הווטו הזה הוא החסם העיקרי בפני צירוף שקד למפלגת השלטון, והוא נמשך כבר שנים. חרף דיווחיהם של הבכירים, בליכוד טוענים כי לא היו דברים מעולם.

איילת שקד ושרה נתניהו
איילת שקד ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע היום על העברתם של השרים איילת שקד ונפתלי בנט מתפקידיהם כשרים בממשלה ובקבינט, כפי שפורסם אמש בחדשות 13. הנימוק הרשמי של נתניהו להחלטה היה שהיות שהשניים כבר לא מיוצגים בכנסת, הרי שהם חסרי גיבוי פוליטי לכהן בתפקידים הבכירים.

השרים בנט ושקד מסרו בתגובה: "אנו מודים מעומק הלב לציבור הישראלי על הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו לשרת אותו בתפקידינו כשרי החינוך והמשפטים. כל שעשינו היה למען טובת מדינת ישראל ואזרחיה. נעביר בצורה סדורה את המשרדים שבראשם עמדנו לידי השרים שיחליפו אותנו, על מנת לקיים תפקוד רציף וטוב של משרדי החינוך והמשפטים, ועל מנת ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסדרה".