שקד: "נעשה הכול כדי להקים ממשלת ימין - זה לא בלתי אפשרי"

למרות הפיצול ב"ימינה", יו"ר המפלגה הצהירה כי "אני חושבת שצריך להמשיך ביחד", והוסיפה כי תמליץ לנשיא על נתניהו. פרץ: "במבחן התוצאה - החיבור עם שקד לא הביא את התוצאה המיוחלת"

זמן צפייה: 06:12

יו"ר ימינה, איילת שקד, הצהירה הערב (שלישי) לאחר פרסום תוצאות המדגמים כי "נעשה הכול כדי להקים ממשלת ימין - זה אתגר גדול מאוד אבל לא בלתי אפשרי".  עוד התייחסה לפיצול במפלגה: "אתמול חתמנו על פיצול כי זאת הייתה ההבטחה לבוחרים, אבל אני חושבת שצריך להמשיך ביחד, אני מאמינה בציונות הדתית ביחד". ​

"את ההבטחה לבוחר אולי צריך לקיים, אבל צריך לראות מה נכון למדינת ישראל, לימין האידיאולוגי ולציונות הדתית", המשיכה. "אנחנו בוודאי ממשיכים לעבוד ביחד, גם במו"מ הקואליציוני וגם אחר כך בכנסת. אני חושבת שזה הזמן של הציבור לומר האם הוא רוצה שהסיעות יתפצלו או ימשיכו יחד". עוד הצהירה שקד: "אמרנו לנתניהו שאנחנו נמליץ עליו לנשיא - זאת לא שאלה, כפי שהתחייבנו כך נעשה".

איילת שקד לאחר תוצאות המדגם
איילת שקד לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

הרב רפי פרץ התייחס אף הוא לתוצאות המדגמים: "מחר בבוקר נדע יותר טוב את תוצאות האמת ונדע לכלכל עוד יותר טוב את מעשינו בהתאם. זה נכון שציפינו לתוצאות טובות יותר, אך אנחנו מקבלים את המציאות ולומדים לחיות איתה בצורה הטובה ביותר. דיברתי עם רה"מ ואמרתי לו שברור שנעשה כל מאמץ להקמת ממשלת ימין וננמשיך ללכת ביחד".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190917-2339' autoplay='0' credit='' desc='נאום הרב רפי פרץ' kid='1_s7raezf3' duration='298''] ​

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' עלה לנאום ואמר: "עברנו תקופה, שאני לא מכיר תנועה שהייתה עוברת אותה ויוצאת עם ראש מורם כמו הציונות הדתית. זה התחיל בקמפיין הסתה ושיסוי. ליברמן, לפיד, ברק, סתיו שפיר. הם תקפו את מי שהם מזהים ככוח העולה בחברה הישראלית, אני מי שיודעים שבא לעבוד, להשפיע ולשנות. אחר כך הצטרפו לזה צרי עין ואנשים חסרי אחריות שבגלל אגו זרקו קולות לפח".

"אני אומר באחריות - תקום ממשלה ימנית ואנחנו נהיה גורם משפיע, מחזק ודומיננטי שימשיך להוביל את מדיניות הממשלה. אנחנו נעשה את זה על אפם וחמתם של כל מי שביקשו לפגוע בנו, והם יראו אותנו גדלים וצומחים ובעיקר לוקחים אחריות על החברה הישראלית מתוך תקווה ואופטימיות", הוסיף סמוטריץ'.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190917-2347' autoplay='0' credit='' desc='שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' kid='1_w5f6wtin' duration='275'']

שר החינוך לשעבר נפתלי בנט נאם אחרון: "אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה מסוימת של אי ודאות, אבל בתוכה יש לנו מצפן מאוד ברור –שמירה על כל סנטימטר של ארץ ישראל. של שמירה על הזהות היהודית, של עם ישראל ושל אחדות".

"היינו בבחירות מאוד מקטבות, אבל היום זה היום של אחרי. תמיד אמרתי ואומר גם הערב – לימין אין מונופול לאהבת המדינה, לשמאל אין מונופול על אהבת האדם והשלום. כולם רוצים בטובת ישראל. לנו יש את דרך הימין, אבל אנחנו לא שונאים את הצד השני. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל", הוסיף שר החינוך לשעבר.

לבסוף אמר בנט: "אנחנו ננהל משא ומתן משותף, נשתף פעולה גם בשנים הקרובות בכל קונסטלציה שלא תהיה, כי יש לנו אמון הדדי. יש לנו גם מחלוקות. בתחומי דת ומדינה יש לנו דעות שונות, בתחומי ארץ ישראל וביטחון אנחנו באותו מקום".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190918-0020' autoplay='0' credit='' desc='שר החינוך לשעבר נפתלי בנט ' kid='1_79z51sij' duration='167'']

מדגם חדשות 13: אכזבה לימינה עם 6 מנדטים

מתוצאות מדגם חדשות 13 עולה כי כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד מקבלת 33 מנדטים, והליכוד בראשות בנימין נתניהו עומדת על 31 מנדטים. הישג לרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ואחריה - ש"ס עם 9 מנדטים. יהדות התורה וישראל ביתנו מקבלות 8 מנדטים. אכזבה לימינה עם 6 מנדטים, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי גם כן עם 6 מנדטים כל אחת. עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.

תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13

גוש השמאל ביתרון עם 58 מנדטים, בעוד שגוש הימין עומד על 54 מנדטים. ישראל ביתנו, כאמור עם 8 מנדטים, מהווה לשון מאזניים. המדגם נערך על ידי סוקר החדשות 13, פרופסור קמיל פוקס. בתוך כך, החלה ספירת הקולות בקלפיות.

תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13