שפיר: "שמולי ימכור את המפלגה כדי לקבל מקום 4 ברשימה אחרת"

אמירתה של הח"כית הביאה לעימות בינה לבין יריבה בבחירות המקדימות בעבודה. שמולי כתב בטוויטר: "לעזוב את המפלגה זו לא הדרך". שפיר השיבה: "אתה מעביר מסרים מאיימים מאחורי הקלעים"

זמן צפייה: 01:26

ח"כ סתיו שפיר אמרה היום (שבת) שאיציק שמולי מוכן "למכור את המפלגה כדי לקבל מקום רביעי במפלגה אחרת". שמולי אמר בתגובה לדברי שפיר "בעבר היו מועמדים שהפסידו ועזבו, זו לא הדרך. תצטרפי אליי ונבנה את המפלגה". בתגובה לכך ענתה חברת הכנסת: "אתה ממלכתי בטוויטר, אבל מאחורי הקלעים מעביר מסרים מאיימים".

"חיבורים לא עושים בטוויטר אלא בבניית קשרים ואמון כפי שאני פועלת, בלי לעשות מזה כותרות", אמרה שפיר בשבת תרבות בחדרה. "אם איציק מוותר על העבודה עדיף שיעשה את זה לפני הפריימריז ויתן לי להביא למפלגת העבודה חיים חדשים ודופק. כיו"ר העבודה אעשה הכל כדי לבנות מחנה דמוקרטי חזק - מכחול לבן דרך ברק ועד מרצ - כשמפלגת העבודה תשמור גם בתוך המערך על הזהות והבולטות שלה כמפלגה הלוחמנית והחדשנית ביותר במחנה".

ח''כ סתיו שפיר
ח''כ סתיו שפיר

עוד אמרה: "יש קמפיין של השמצות ואיומים נגדי בפריימריז. לא יפחידו אותי. זו תהיה ההלוויה של המפלגה אם הם ינצחו. נשארתי בהרבה משברים, אבל לא אלך להלוויה של העבודה. אעשה הכל כולל הכל כדי למנוע מנתניהו להבחר שוב".

"אומרים לי שאני צעירה, אומרים לי שזה מוקדם מדי. אבל אתם יודעים מה? נמאס לי לחכות. נמאס לי לראות איך המדינה שלי מתפוררת, נמאס לי לראות את שיח השנאה מחריב כל חלקה טובה. איך ממדינת ישראל הפכנו למדינת השבטים והפחד. נמאס לי לראות איך צעד אחר צעד ימין מושחת ומשיחי גונב את המשאבים שלנו, את כספי המיסים שאתם עובדים בשבילם כל כך קשה, ומרסקת את השירותים החברתיים", אמרה שפיר. "נמאס לי לראות איך אנחנו דוהרים לעבר סטטוס-קוו של סיפוח השטחים שיוביל לרוב פלסטיני ויחסל את הציונות. ונמאס לי לראות את המחנה שלי עומד מול זה מפוחד - במקום להתעורר ולהילחם על החיים שלנו כאן. נכון שזה מוקדם, אבל המדינה הזאת הוקמה על ידי אנשים שנמאס להם לחיות בפחד, ואני אוציא את המחנה שלנו מהפחד ששיתק אותו - ואחזיר לו את התקווה".


כאמור, שמולי התייחס גם הוא בשבת תרבות בפתח תקווה לבחירות המקדימות במפלגת העבודה: "אני מאמין שהדרך היחידה גם לשקם את המפלגה וגם לחזק את הגוש היא על ידי יצירת שותפיות וחיבורים מתוך עוצמה. אני מאמין בזה ואני היחידי שיכול לעשות את זה ואחתור לזה בכל הכוח. התנאים המוקדמים שמציב עמיר להליכה משותפת עלולים לכפות על מפלגת העבודה ריצה עצמאית ובדלנית מסוכנת שעלולה להביא למחיקתה ולחיסול הסיכוי של הגוש כולו לנצח ולהחליף את שלטון הימין. אסור לנו לחזור על טעויות העבר ובגלל שיקולים אישיים להכשיל את הסיכוי של הגוש לשתף פעולה ולנצח".

ח''כ איציק שמולי
ח''כ איציק שמולי

"עמיר פרץ עשה המון למען מדינת ישראל והמפלגה ויש לו זכויות רבות, אבל מה שעומד כרגע על הפרק זה מי יכול לבנות את המפלגה מחדש ולהביא לחיבורים כדי לגדול כגוש", הוסיף שמולי. "האסטרטגיה של משיכת קולות מהימין לעבודה כתנאי לגדילה לא רלוונטית ובגדר הימור מסוכן והליכה על הסף".

במקביל, עמיר פרץ (העבודה) הודיע בכנס פעילים כי החליט למנות את עומר בר-לב לראש צוות המשא ומתן ליצירת איחוד גושי של גוש המרכז שמאל. פרץ ביקש מבר לב להתחיל את המגעים כבר ביום רביעי לאחר סיום הפריימריז במפלגת העבודה ולפתוח בשיחות מואצות עם מפלגתו החדשה של אהוד ברק, מפלגת גשר בראשות אורלי לוי, ראש השב״כ לשעבר יובל דיסקין, ציפי לבני, הרמטכ״ל לשעבר גדי איזנקוט ויושב ראש מרצ הנבחר, ניצן הורוביץ. "עלינו להבין את גודל השעה ולעשות את כל החיבורים הנכונים לצורך סיום שלטון נתניהו והימין. כל נושא אישי יונח בצד לצורך הצלת מדינת ישראל", אמר.

בתוך כך, ח"כ מיקי לוי (כחול לבן), התייחס לאירועים האלימים במזרח ירושלים ואמר כי "יש להעביר את תושבי השכונות המזרחיות בעיר לרשות הפלסטינית. אם לא נעשה מעשה, בעוד 15 שנים יהיה ראש עירייה ערבי לבירה הנצחית של העם היהודי". את הדברים אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע.

ח״כ רם בן ברק (כחול לבן) מתח ביקורת בשבת תרבות בחדרה על ממשלת נתניהו: "מפלגת כחול לבן רצה בבחירות הקרובות בהובלת בני גנץ והוא גם יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל. יש דבק חזק מאוד שמחבר בין חברי כחול לבן והוא הרצון האמיתי והערכי להחליף את השלטון ולשמור על הדמוקרטיה במדינת ישראל. מי שיושב בלשכת ראש הממשלה אחראי לדאוג לכל אזרחית ואזרח בישראל. האיש שיושב שם כיום דואג רק לאזרח אחד - הוא עצמו. ביבי שכח עבור מי הוא עובד - האזרחים. לבני גנץ זה לעולם לא יקרה".

רם בן ברק | צילום: דוברות כחול לבן

"תושבי הדרום סובלים ממציאות קשה וחוסר ביטחון תמידי", אמר. "הביקורת שלי בעניין הזה מופנית אך ורק לממשלה. אי אפשר לתת לחמאס את הכוח לקבוע האם נכנסים לסבב נוסף או שיש עכשיו רגיעה. ההרתעה צריכה לחזור אלינו. ביבי הוכיח שהוא לא מסוגל לעשות את זה, בני גנץ לא יאפשר לחרפה הזו להימשך״.

ח״כ אבי ניסנקורן, יו״ר סיעת כחול לבן, התייחס ליוזמה לביטול הבחירות: "ביטול הבחירות היה עוד תעלול אחיזת עיניים מבית נתניהו. זו מציאות מאוד מצערת, אבל הציבור הישראלי חייב להבין שיש לנו כרגע ראש ממשלה שבמקום לקום בבוקר ולחשוב איך הוא משפר את חיי האזרחים, מתעסק כל היום וכל הלילה בחסינות האישית שלו ובספינים פוליטיים".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190629-1348' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ מיקי לוי ב"שבתרבות" בב"ש' kid='1_64v09a13' duration='47'']

ח״כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) תקף את מדיניות ממשלת נתניהו מול רצועת עזה בשבתרבות רמת השרון: "מתקיימת פה קריסה של המערכת הדמוקרטית במדינת ישראל, אדם אחד חותם על הסכם הסדרה מול חמאס, הקבינט לא מתכנס, הממשלה לא מדווחת, ודובר חמאס מעדכן את עם ישראל שנתניהו חתם על הסכם הסדרה עם חמאס. אין לי ספק שתהיה ועדת חקירה על איך התנהלה המדינה בחודשים האלה. נתניהו שכח שהוא ראש ממשלה של מדינה דמוקרטית. אנחנו מתפקדים בדיקטטורה מלאה, ויש חברי קבינט שלא פוצים פה. את שקד ובנט החליפו סמוטריץ׳ ורפי פרץ שפתאום יושבים בשקט ומתבטלים בפני נתניהו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190629-1302' autoplay='0' credit='' desc='אלי אבידר בשבת תרבות' kid='1_fl93as63' duration='58'']

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) התייחסה גם היא למתיחות בדרום בשבת תרבות בראשון לציון: "איך אנחנו נטפל בבלוני התבערה? אנחנו פה בחולון, בראשון, במרכז הארץ חיים בסרט. אנשים בדרום סובלים, אנחנו קיבלנו רקטה אחת, כולם היו בפאניקה ובלחץ. אני ראיתי את קבוצות הווטצאפ של הילדים שלי - זהו, אוי ואבוי. אנשים גרים חצי שעה נסיעה מפה, בדרום וזו שגרת היום שלהם. בוא נדבר על זה שבעוד שבועיים אנחנו שוב פעם נשלם כופר לחמאס. אנחנו משלמים כופר לחמאס כדי שהם יהיו מה שנקרא בסדר, אנחנו משלמים כופר למפלגות החרדיות כדי שהן יהיו מה שנקרא בסדר ויקבלו את מבוקשן".