שבתי שביט: "בוחרי נתניהו חסרי דעת"; רה"מ: "התנשאות של השמאל"

ראש המוסד לשעבר אמר את הדברים בריאיון למעריב, ולאחר מכן הבהיר: "איש מוסר לא יכול להשלים עם מנהיגות בעלת מוסר נמוך". רה"מ הגיב: "התשובה שלנו תגיע בקלפי"

זמן צפייה: 02:07

ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, קרא לבוחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון למעריב "אנשים חסרי דעת". לאחר מכן הבהיר את דבריו בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגל"צ: "איש מוסר לא יכול להשלים עם מנהיגות בעלת מוסר נמוך". נתניהו הגיב: "הם קראו לנו צ׳חצ׳חים, מנשקי קמעות, 'בוטים' ועכשיו אנחנו 'אנשים חסרי דעת'. אין גבול להתנשאות של השמאל על בוחרי הליכוד. התשובה שלנו תגיע בקלפי".

כאמור, שביט עמד מאחורי ההתבטאות שלו והסביר: "אני לא מתנער מהדברים. אמרתי שמי שמצביע עבור מנהיג, שעל פי אמות המידה שלי ואמות המידה שצריכות להיות לכולם במדינה מתקדמת, אז משהו פגום במוסר שלו".

Israel's Prime Minister Benjamin Netanyahu Arrives To A Session Of The Knesset, The Israeli Parliament, In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"דיברתי על המשוואה של מנהיגות ומוסר, ולדעתי אי אפשר לגשר ביניהם", אמר. "זאת דילמה שכל איש מוסר אמיתי לא יכול להשלים עם מנהיגות שהיא לדעתי בעלת מוסר מאוד מאוד נמוך, ואני אומר את זה בלשון המעטה. אני חושב שתחת ההגדרה של מנהיגות, ולכל הדעות ראש ממשלה של ישראל ושל כל מדינה אחרת, זה תנאי הכרחי שהם יהיו אנשים בעלי מוסר גבוהה".

"אם מישהו נפגע מהדברים והבין אותם כאילו הם נאמרו ממקום רע, אז אני מתנצל. לא הייתה לי כוונה לפגוע באף אחד. אבל מאחר ואני לא מאמין באפשרות שבן אדם אחד יחייה בתוך משוואה של מנהיגות מצד אחד ומוסר ירוד מצד שני, מי שבוחר במנהיג עם מוסר נמוך – לפי דעתי יש אצלו משהו פגום". לבסוף הוסיף ראש המוסד לשעבר כי "אין פה שום התנשאות. אין לי אינטרס ואין מניעים שהם לא כשרים לגמרי. אני אומר את הדברים מתוך כאב לב עמוק".