סקר חדשות 13: כחול לבן מתרסקת; המחנה הדמוקרטי - 12 מנדטים

לפי הסקר, גוש הימין ללא ליברמן מוביל עם 57 מנדטים. "הימין החדש" בראשות שקד קיבלה עשרה מנדטים, ואילו העבודה בראשות פרץ - שבעה. 40% מהנשאלים: נתניהו הוא המועמד המתאים ביותר לרה"מ

זמן צפייה: 10:52

בחירות 2019 - הסיבוב השני: מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (חמישי) עולה, כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת "המחנה הדמוקרטי", בהובלת ניצן הורוביץ, אהוד ברק וסתיו שפיר, הייתה מקבלת 12 מנדטים. מפלגת כחול לבן ירדה ב-6 מנדטים מהסקר הקודם, וקיבלה 23 מנדטים בלבד. ואילו, מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 28 מנדטים – ירידה של מנדט אחד מהסקר הקודם.

מפלגת "הימין החדש" בראשות איילת שקד קיבלה בסקר 10 מנדטים. מדובר בעלייה של 5 מנדטים מאז הסקר הקודם, אז עמד נפתלי בנט בראשות המפלגה. איחוד מפלגות הימין בראשות רפי פרץ נותרה במקומה מהסקר הקודם וקיבלה 4 מנדטים. גם מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ נותרה במקומה, לאחר האיחוד עם "גשר" בראשות אורלי לוי אבקסיס, וקיבלה 7 מנדטים.

כתבות נוספות בנושא:

המחנה הדמוקרטי בהצהרה ראשונה: "נוביל את חילופי השלטון"

הפשרה של מרצ, הדרישה של ברק: מאחורי הקלעים של האיחוד בשמאל

"המחנה הדמוקרטי": ברק ומרצ מתאחדים, שפיר תוצב במקום השני

סקר מנדטים חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13 | צילום: חדשות 13

"ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן הייתה מקבלת 10 מנדטים אם הבחירות היו מתקיימות היום, עלייה של שני מנדטים מהסקר הקודם. מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי קיבלה 5 מנדטים, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 6 מנדטים. זהות בראשות משה פייגלין, על פי הסקר, הייתה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה קיבלה בסקר 11 מנדטים.

על פי תוצאות הסקר, גוש הימין ללא "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן היה מקבל 57 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל היה מקבל 53 מנדטים, כשהוא כולל את הרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה. ישראל ביתנו, הייתה מקבלת כאמור עשרה מנדטים.

סקר מנדטים חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13 | צילום: חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13 | צילום: חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13 | צילום: חדשות 13
סקר גושים - חדשות 13
סקר גושים - חדשות 13 | צילום: חדשות 13

עוד עולה מהסקר כי אם מפלגות הימין של שקד ושל פרץ היו מתאחדות, המפלגה המאוחדת הייתה מקבלת 14 מנדטים, אותו מספר מנדטים שהיו מקבלות המפלגות בנפרד. עוד על פי הסקר, בהרכבת מפלגת ימין מאוחדת מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 27 מנדטים, כחול לבן הייתה נותרת על 23 מנדטים, "המחנה הדמוקרטי" הייתה נשארת במקומה עם 12 מנדטים, העבודה בראשות פרץ יחד עם אורלי לוי אבקסיס הייתה מקבלת 6 מנדטים, "ישראל ביתנו" 11 מנדטים, "ש"ס" 5 מנדטים, יהדות התורה 7 מנדטים, זהות הייתה מקבלת 4 מנדטים והרשימה המשותפת 11 מנדטים.

עוד נשאלו בסקר מי מתאים יותר לכהן כראש ממשלה. 40% השיבו כי בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד, בני גנץ קיבל תמיכה מ-33% מהנשאלים, 17% אמרו כי אף אחד לא מתאים ו-10% השיבו כי אינם יודעים.

45% מהנשאלים סברו כי איילת שקד היא המתאימה ביותר לעמוד בראש מפלגת ימין מאוחדת. 11% בלבד השיבו כי רפי פרץ הוא המתאים ביותר לתפקיד. 23% השיבו כי אף אחד אינו מתאים, ו-20% השיבו שאינם יודעים. מבין שני המועמדים ללא אפשרויות נוספות, שקד קיבלה תמיכה של 77%, ופרץ קיבל 23%.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 711 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-111 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילוןהתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.0%