בשל החשש מאלימות ביום הבחירות: מספר שיא של מאבטחים בקלפיות

בשביל למנוע עימותים בין נציגי המפלגות, יותר מ-20 אלף שוטרים יפקחו במוקדים השונים ברחבי הארץ. רובם יגיעו עם מצלמות גוף שיתעדו כל תקרית או ויכוח. "לא נאפשר פרובוקציות"

זמן צפייה: 02:23

פרשת המצלמות בקלפיות והטענות לזיופים וגניבת הבחירות הביאו את כל המפלגות לגייס פעילים שיעמדו מחר (שלישי) אלה מול אלה - מה שעלול להדרדר במהירות לאלימות בין הצדדים. במפלגת העבודה-גשר, למשל, הקימו את "יחידת הקיבוצניקים" בראשות עמר בר לב, שיסיירו בין הקלפיות. "יש לנו אינדיקציות ברורות לכך שהליכוד ונתניהו מגייסים בריונים כדי לפגוע בהליך ההצבעה התקין", אמר ערן חרמוני, מזכ"ל מפלגת העבודה.

אחרי חוק המצלמות שנפל, מתכוונים במפלגות השונות לפקח מקרוב על הנעשה בקלפיות של המגזר הערבי - דבר שעלול לגרום לתקריות לא נעימות ולעימותים. ולמרות זאת, במשטרת ישראל מבטיחים כי אף מצביע לא ייפגע: "המשטרה לא תאפשר שום אירוע של גילויי אלימות", הבהירה תנ"צ סיגל בר צבי, ראש מנהלת הבחירות במשטרה, "לא נאפשר פרובוקציות מסוג כזה שיפר את הסדר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראשי מערכת הביטחון התנגדו לעמדת רה"מ לגבי תקיפה נרחבת בעזה

גנץ: "נתניהו רצה מלחמה כדי לדחות את הבחירות"; רה"מ: "תתבייש"

בנט חיזק את דברי שקד: יש רדיפה אחרינו כבר 13 שנה

ערן חרמוני, מזכ''ל מפלגת העבודה
ערן חרמוני, מזכ''ל מפלגת העבודה | צילום: חדשות 13

בסניף היפואי של הרשימה המשותפת משוכנעים שאחוזי ההצבעה בקרב האוכלוסייה הערבית יהיו גבוהים מהבחירות הקודמות, וחוששים לזיופים בקרב מגזרים אחרים, ובהם המתנחלים. "יש פה מסע הסתה נגד ציבור שלם שרוצים להחריג מהמפה הפוליטית", אמר כאמל אגברייה, פעיל פוליטי תושב יפו, והוסיף: "אני חושב שדווקא עכשיו, לאור קמפיין ה'גוועלד' של ביבי, מוטב וראוי שהערבים ייצאו להצביע ויכריעו את הבחירות בצורה הכי דמוקרטית שיש".

בארגון "זזים" זעמו על החלטת ועדת הבחירות לקבל את עתירת הליכוד שלא לאפשר להם להסיע אזרחים בדואים שגרים בכפרים לא מוכרים, ואומרים כי מדובר ב"פגיעה בדמוקרטיה", כך לדבריהם. מנגד, בליכוד טוענים שמדובר בהסעות פוליטיות. "בלי ההסעות האלה, ל-50 אלף בדואים אין איך להגיע לקלפיות", הסבירה רלוקה גנאה, מנכ"לית עמותת "זזים". "הקלפיות נמצאות במרחק של שעתיים ויותר של הליכה. אני מאוד מצטערת על ההחלטה הזאת, שנותנת רוח גבית למאמצי הליכוד לדכא את ההצבעה של האזרחים הערבים".

Muvdas

כ-20 אלף שוטרים גלויים וסמויים יתפרשו ב-10,700 קלפיות ברחבי הארץ. זהו מספר השוטרים הגבוה ביותר שאבטח בחירות בישראל. רובם יגיעו עם מצלמות גוף שיתעדו כל תקרית או עימות. ממלא מקום המפכ"ל, מוטי כהן, יפקח על הכול מהמטה הארצי.