בין הרכבת הממשלה לשימוע: לוח הזמנים הצפוף של השבועות הקרובים

לאחר שתוצאות הבחירות הסופיות יתפרסמו, יגיע יו"ר ועדת הבחירות לנשיא, שיקבע למי להעניק את המנדט. אך עד הקמת הקואליציה, החגים ישביתו את המו"מ, נתניהו יגיע לשימוע והכנסת ה-22 תושבע

זמן צפייה: 03:55

בין הרכבת ממשלה חדשה לשימוע לראש הממשלה – לוח הזמנים של השבועות הקרובים הוא צפוף מאוד.

לוח אירועים
לוח אירועים | צילום: חדשות 13

כבר מחר (חמישי) אחרי ספירת הקולות שבמעטפות הכפולות, צפויות להתפרסם התוצאות הסופיות, ואיתן יגיע יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, אל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. ועדת הבחירות, יש לציין, יכולה לדחות את פרסום התוצאות עד יום רביעי בשבוע הבא.

לוח אירועים
לוח אירועים | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ על הבחירות: "התוצאות צמודות – לא שוחחתי עם נתניהו"

בכיר בימין: מתרשם שנתניהו מבקש לשמור אופציה לבחירות שלישיות

ליברמן לנתניהו וגנץ: אל תבזבזו את זמנכם – נשב רק בממשלה רחבה

הנשיא רובי ריבלין ויור ועדת הבחירות המרכזית חנן מלצר
הנשיא רובי ריבלין ויור ועדת הבחירות המרכזית חנן מלצר | צילום: החדשות 13

אם אכן התוצאות יוגשו מחר, כבר מיום ראשון הקרוב יחל נשיא המדינה במצעד המפלגות, שייכנסו אחת אחרי השנייה לחדרו וימליצו על המועמד להרכבת הממשלה. לאחר מכן, ריבלין יקבע על מי להטיל את המלאכה.

בעקבות לוח הזמנים הצפוף, ראש הממשלה נתניהו ביטל את נסיעתו המתוכננת ליום שלישי לעצרת האו"ם – שם היה צפוי לנאום ולהיפגש עם הנשיא האמריקני דולנד טראמפ.

בימים שני ושלישי בשבוע שלאחר מכן יחול ראש השנה, ימים שבהם לא יתנהלו ככל הנראה משאים ומתנים קואליציוניים. ביום רביעי וחמישי שלאחר מכן, ה-2 וה-3 באוקטובר, יגיעו פרקליטי נתניהו לשימוע את היועץ המשפטי לממשלה. במקביל, באותו יום חמישי, תתכנס הכנסת ה-22 לישיבת פתיחה חגיגית.

מליאת הכנסת בעת נאום יו''ר האופוזיציה לבני
מליאת הכנסת בעת נאום יו''ר האופוזיציה לבני | צילום: ערוץ הכנסת

תוצאות הבחירות  

ממסמך לא רשמי של ועדת הבחירות המרכזית עולה כי לאחר ספירת 95% מהקולות הקרב בין שתי המפלגות הגדולות ממשיך להיות צמוד. כחול לבן התחזקה מאז שעות הבוקר במנדט אחד ועומדת כעת על 33 מנדטים. הליכוד התחזקה אף היא במנדט ועומדת על 32 מנדטים. שני הגושים נמצאים כעת בשוויון ועומדים על 56 מנדטים כל אחד, ואילו ישראל ביתנו - לשון המאזניים - עם שמונה מנדטים.

הרשימה המשותפת איבדה הערב מנדט ועומדת על 12, וכך גם מפלגתו של ליברמן, שכאמור ירדה ל-8 מנדטים. יתר המפלגות: ש"ס - 9, ישראל ביתנו ויהדות התורה - 8 כ"א, ימינה - 7, העבודה-גשר - 6, המחנה הדמוקרטי - 5. בשעות הלילה תחל ספירת המעטפות הכפולות, שבסיומה תסתיים ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-22.

על פי תוצאות ההצבעה הרשמיות, שמתבססות על 91% מהקולות, כחול לבן – 32 מנדטים, הליכוד – 31, הרשימה המשותפת – 13, ישראל ביתנו – 9, ש"ס – 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, העבודה-גשר – 6, המחנה הדמוקרטי – 5 מנדטים.