ממקורב לדחוי, ומתומך - ליריב: ההיסטוריה בין נתניהו וסער

האיש שהגיע ללשכת נתניהו ב-99' עזב שנתיים לאחר מכן כדי לכהן כמזכיר הממשלה של שרון. היום, לאחר שמאז היחסים בין השניים שוקמו ושוב נהרסו - הכריז שייתכן וינסה להדיח את יו"ר הליכוד הנצחי

זמן צפייה: 02:46

עד היום (חמישי) בצהריים, ח"כ גדעון סער דאג בפומבי לגבות את נתניהו. פעם אחת התבטא בזהירות נגד הרעיון לחסינות לראש הממשלה, בשאר הזמן נזהר לא למרוד. אולם, היום, אחרי עשור שאף בכיר בליכוד לא העז להתמודד נגד נתניהו - גדעון סער צייץ שאולי הוא בתמונה.

לקראת בחירות 1999 הביא ראש הממשלה ללשכתו נציג בולט של מה שיכונה לימים ה"דיפ סטייט", כתב של ערוץ 2, עוזר לשעבר של פרקליטת המדינה עדנה ארבל, תל אביבי. במהירות גדעון סער הפך לאחד האנשים הכי קרובים לנתניהו, במיוחד אחרי שהפסיד באותן בחירות.

שנתיים לאחר מכן סער נכנס ללשכתו של נתניהו והטיל פצצה: "אני עובר לכהן כמזכיר הממשלה של ראש הממשלה החדש, אריאל שרון", באותה תקופה, יריבו הגדול של נתניהו. אחד ממקורבי נתניהו שהיה במקום אמר לו, "אם אני ביבי, אני נותן לך סטירה עכשיו". סער ענה, "אתה יודע מי לימד אותי לעשות את זה? ביבי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הליכוד: נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק; סער: "אני מוכן"

יאיר נתניהו לחוקריו: "מדוע אינכם בודקים את גדעון סער?"

"אתם רוצים את הראש של ביבי": גדעון סער בחוג בית עם קהל שתול

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רוני שיצר

אחרי שנתניהו חזר לפוליטיקה ובמיוחד אחרי ששרון עזב את הזירה, היחסים התחדשו. סער עזר לנתניהו להקים ממשלה ב-2009, הפך למקורבו, קיבל תפקיד בכיר שרצה ונגישות גדולה. הוא תמך בנתניהו אפילו כשזה החליט להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון.

אלא שאצל נתניהו, לא בפעם הראשונה, מתישהו החשדות מתחילים למלא תפקיד, ונשמעו בסביבתו אמירות כמו "סער חותר תחתיך", "הוא עוזר למינוי שנוא נפשך לנשיא המדינה".

נתניהו הרחיק בהדרגה את סער, הוציא אותו מהקבינט והבהיר לו שעתידו הפוליטי אצלו חסום. סער בתגובה החל לערוך סקרים, שקל להתמודד נגד נתניהו, אבל ראה שאין סיכוי וויתר. מאז, היחסים לא השתקמו. סער נחשב סדין אדום בבלפור. בבחירות הפנימיות האחרונות בליכוד נתניהו פעל כנגד סער ככל יכולתו, לא ממש בהצלחה.