מרכז הליכוד אישר: אם יהיו בחירות - לא יהיו פריימריז לרשימה

בכינוס הוחלט כי המפלגה תפעל לקדם חוק נורבגי. גדעון סער הצהיר כי הוא "נחוש לרוץ לראשות המפלגה - גם מול מי שמכהן מעל 20 שנה מותר להתמודד". במהלך נאומו, נשמעו קריאות מצד תומכי נתניהו

זמן צפייה: 02:58

בדרך לבחירות 2020: מרכז הליכוד אישר הערב (ראשון) כי אם ייערכו בחירות לכנסת, לא יהיו פריימריז במפלגה. נוסף לכך, במפלגה הוחלט לפעול לקידום החוק הנורווגי.

במהלך הכנס גדעון סער עלה לנאום, ודיבר על הפריימריז לראשות המפלגה שנערכה בשנת 2002 - אז התמודד בנימין נתניהו מול אריאל שרון. "נתניהו לא תקע סכין בגבו של ראש הממשלה. הוא מימש את הזכות הדמוקרטית להתמודד, שהיא גם זכות החברים לבחור מי ינהיג אותם", אמר סער. תוך כדי נאומו, נשמעו קריאות מהקהל מצד תומכי נתניהו.

עוד בחדשות 13:

גנץ: "ב-3 הימים שנותרו – עדיין יש תקווה שנצליח למנוע בחירות"

לראשונה בתולדות המדינה: נשקלת האפשרות לקיים בחירות ביום שני

נתניהו: "הצענו עוד הצעות – כחול לבן לא זזה ננומטר"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191208-1941' autoplay='0' credit='' desc='גדעון סער בכנס מרכז הליכוד ' kid='1_fou1nurb' duration='119'']

"גם מול מי שמכהן כיו"ר הליכוד למעלה מ-20 שנה, גם מול מי שמכהן יותר מכל אדם אחר בראשות הממשלה, גם מולו מותר להתמודד. ותהיה התמודדות", המשיך סער. "הניסונות לעשות דה לגיטימציה ולהכפיש מי שמבקש להתמודד, מנוגדות לאופי ולמסורת הדמוקרטית של הליכוד. התמודדות דמוקרטית מחזקת את התנועה, היא איננה מחלישה אותה".

"נחושה דעתי להתמודד על ראשות התנועה", המשיך סער. "מתוך הבנה כי נדרש שינוי, נחוץ מפנה, על מנת לחלץ את המדינה מהמשבר הפוליטי המתמשך".

נתניהו עולה לבמה בכינוס מרכז הליכוד
נתניהו עולה לבמה בכינוס מרכז הליכוד | צילום: אופיר בר

בתוך כך, שלושה ימים לתום המנדט - ובשני הצדדים, בליכוד ובכחול לבן, יש קיפאון מוחלט במגעים. גנץ התייעץ אתמול עם הצוות הקרוב אליו, וקשה לו להשלים עם זה שהוא לא הולך להיות ראש הממשלה בעוד חצי שנה. נתניהו הצטנן לגבי כל ההצעה הזאת – אולי מראש רצה שידחו אותה ואולי התכוון אליה באמת, אבל הוא כבר לא כל כך מעוניין בה. מבחינת יאיר לפיד – יש סימנים שאולי בבחירות נוספות הוא יסכים לוותר על הרוטציה.

כינוס מרכז הליכוד
כינוס מרכז הליכוד | צילום: חדשות 13