מי את רוני ססובר? המועמדת החילונית המפתיעה ברשימת "ימינה"

היא חילונית בת 38 מצפון תל אביב, שנאלצת להסביר לשכניה מה היא עושה בימין. את בנט ושקד פגשה בחוג הבית הראשון שלהם, אותו אירחה, ואביה איש שמאל. "אני ציונית, ישראלית, וימנית גאה"

זמן צפייה: 10:04

רוני ססובר, חילונית בת 38 מצפון תל אביב ומספר 9 ברשימת "ימינה" לכנסת, נאלצה תמיד להסביר לשכנים ולחברים מה היא עושה בימין. מספטמבר הקרוב, סביר להניח, היא כבר תסביר את זה מהכנסת לכל המדינה. "אני מגדירה את עצמי יהודייה, ציונית, ישראלית, וימנית גאה", אמרה לחדשות 13.

אחד מחוגי הבית הראשונים של בנט ושקד היה בבית משפחת ססובר, כששניהם עוד היו אקסים טריים של לשכת נתניהו. אבל מלבד האירוח הלבבי ההוא צריך להודות שססובר לא ממש בלטה במפלגה עד היום. נשאלת השאלה מה מכשיר אותה להיות בעשירייה הראשונה של רשימה כזאת. "אני לא יודעת מה היו השיקולים של בנט", אמרה, "אבל אין ספק שאני מחוברת מאוד לערכים של הימין החדש".

לכתבות נוספות בחדשות13 >>

המניע האמיתי לאיסור כניסת חברות הקונגרס – לחץ טראמפ • פרשנות

מיליארדים נמחקו בבורסה – האנליסטים מאשימים את טראמפ

מחירי הדירות ממשיכים לעלות – מחירי הפירות והירקות בצניחה

רוני ססובר
רוני ססובר | צילום: חדשות 13

ססובר צפתה בבנט מדברר את ישראל בתקשורת הזרה, והבינה שזה סוג המנהיגים שהיא מחפשת. אבל יש הטוענים שססובר הוצבה במקום גבוה כל כך לא בגלל יכולות ההסברה שלה, או הנאמנות לבנט, אלא שמייד אחרי הבחירות אביה, איש עסקים מצליח, קנה לה כסא ברשימה החדשה תמורת הצעת עבודה לאיילת שקד. ססובר מכחישה, ואומרת שאביה בכלל איש שמאל. "הדבר האחרון שהיה רוצה זה לראות את הבת שלו ברשימה ימנית", לדבריה.

לכבוד המפגש עמה כתבי חדשות 13 חיברו חידון, מבחן כניסה למפלגת הימין. היא ידעה להשיב כי ביהודה ושומרון גרים חצי מיליון מתנחלים, אך לא ידעה מי הם ראשי מועצת יש"ע וגם לא באיזו מפלגה רצה גאולה כהן. פסוק מהתנ"ך לא ידעה להשלים, ותמונה של הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית, לא זיהתה. אבל מה שהיא יודעת להגיד בוודאות, שארץ ישראל כולה שלנו.