בהיעדר התקדמות במו"מ: נתניהו צפוי לקבל המנדט – עוד הערב

הנשיא שוקל להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה אם יווכח כי הדיונים בין הליכוד לכחול לבן הגיעו למבוי סתום. ליברמן: "מקווה שנתניהו יתגמש ויפסיק את משחק ההאשמות"

זמן צפייה: 01:10

הפלונטר הפוליטי: נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להטיל עוד הערב (רביעי) את מטלת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו – אם לא יראה התקדמות במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן. בשעה 18:00 ייפגש שוב הנשיא עם נתניהו וגנץ במשכנו שבירושלים.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר למשא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות, ואמר: "ההיסטוריה הוכיחה שכשביבי רוצה הוא האדם הגמיש בעולם", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "אני מקווה שאת אותה גמישות הוא יגלה גם במו"מ מול כחול לבן, ויפסיק את משחק ההאשמות בגלל מי הולכים לסבב בחירות שלישי, ואולי נתבשר עוד לפני ראש השנה שלפחות ברמת העיקרון יש ממשלה אשר תתפנה סוף סוף לטפל בבעיות הביטחון והכלכלה, במיוחד על רקע גל הפיטורין הצפוי במשק".

עוד בחדשות 13:

האם גנץ ונתניהו יכולים להסכים על רוטציה? • כל התרחישים

שינוי בתוצאות הבחירות: הליכוד עלתה ל-32 מנדטים

כיצד ישפיעו תוצאות הבחירות בישראל על מערכת היחסים עם ארה"ב?

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הלילה את תוצאות הבחירות הסופיות, לפיהן חל שינוי במספר המנדטים: מפלגת הליכוד עלתה במנדט ועומדת על 32 מנדטים, וזאת על חשבון יהדות התורה שירדה ל-7 מנדטים. בבחירות הקודמות, שנערכו באפריל, אירע תרחיש הפוך כאשר בתום ספירת הקולות יהדות התורה קיבלה מנדט נוסף על חשבון הליכוד.

התוצאה התקבלה לאחר הליכי בדיקה ובקרה, ביניהם ספירת המעטפות הכפולות. בבדיקה אותרו שש קלפיות בהן נמצאו ראיות ממשיות למעשי זיוף – שלוש קלפיות בירכא, אחת בסחנין, אחת בשפרעם ואחת בעראבה. על פי החלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הקלפיות האלו לא נכללו בתוצאות הסופיות.

בתוך כך, על אף התחושה שיש לחלקים במערכת הפוליטית כי ראש הממשלה נתניהו עושה מאמצים להביא למערכת בחירות שלישית תוך שנה, המגעים בין כחול לבן לליכוד נמשכים, ובליכוד עדיין מנסים לשכנע את גנץ לוותר על הווטו שהטיל.

ראש הממשלה נתניהו וראשי יהדות התורה בחתימה על ההסכם הקואליציוני
ראש הממשלה נתניהו וראשי יהדות התורה בחתימה על ההסכם הקואליציוני | צילום: ללא קרדיט

אחת ההצעות שהציע הליכוד בפגישת נתניהו וגנץ הראשונה וכן בפגישת צוותי המשא ומתן שהתקיימה אתמול, הייתה שכחול לבן יוותרו על הדרישה לעמוד ראשונים בראשות הממשלה – ובתמורה לכך יקבלו תקופת כהונה מורחבת שעשויה להגיע גם עד שלוש שנים.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס הערב למאמצים להקמת ממשלת אחדות בכינוס מפלגתו. "אני מבין שנתניהו הסכים ללכת לרוטציה. אני לא מכיר את הפרטים אבל זה מה שהנשיא מוביל", אמר. "אנחנו סומכים על נתניהו והוא מוביל את המשא ומתן מבחינתנו, אבל אנחנו גם פונים לגנץ".