המגעים להרכבת הממשלה: ריבלין יחל בראשון את סבב ההתייעצויות

מתחילת השבוע הבא, נציגי המפלגות ייפגשו עם הנשיא ויתבקשו להמליץ על המועמד שלדעתן צריך להרכיב את הממשלה הבאה. כמו בבחירות הקודמות, ההתייעצויות ייעשו בשידור חי במטרה לקדם שקיפות

זמן צפייה: 11:32

נשיא המדינה יחל ביום ראשון הקרוב את סבב ההתייעצויות עם כל הסיעות שנבחרו לכנסת ה-22, ולאחריו ימשיך בשיח עם המועמדים המומלצים לקבלת המנדט להרכבת הממשלה.

סבב ההתייעצויות צפוי להימשך כיומיים, ובתומן ריבלין יזמן אליו במידת הצורך את המועמדים הרלוונטיים להרכבת הממשלה. כפי שנעשה בבחירות הקודמות, הפגישות בין הנשיא למפלגות ישודרו בשידור חי על מנת לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בין הרכבת הממשלה לשימוע: לוח הזמנים הצפוף של השבועות הקרובים

ליברמן: "נתניהו נאחז בקרנות המזבח – קריאתו לאחדות מזויפת"

גנץ: אקים ממשלת אחדות בראשותי; רה"מ: מאוכזב שהוא מסרב להיפגש

איחוד מפלגות הימין בהתייעצות עם הנשיא ראובן ריבלין | צילום: מארק ניימן/ לע''מ

לאחר קבלת התוצאות הרשמיות ביום חמישי הבא, הנשיא ישקול את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות אם יידרש לכך. נוסך לכך, כמו בכל סבב התייעצויות, יוקם בבית הנשיא מרכז תקשורת גדול, וראשי המפלגות שירצו למסור הודעה רשמית לתקשורת יוכלו לעשות זאת מיד בתום הפגישה עם הנשיא.

מוקדם יותר היום, ריבלין התייחס לאפשרות לכינונה של ממשלת אחדות, ואמר כי "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות - ממשלה רחבה ויציבה, ואני מברך את ראש הממשלה על הצטרפותו לקריאה זו". את הדברים אמר בטקס האזכרה לשמעון פרס בהר הרצל בירושלים.

"אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת", המשיך הנשיא. "אך האחריות לכך, כמו גם האחריות לכינונה של ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל במסירות לה הם ראויים, מוטלת עליכם - נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות".

ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ
ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום לעמ

עוד אמר ריבלין: "גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל. המצב בו אנו שרויים כבר תקופה ארוכה, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה ביכולתה של הממשלה לפעול ולשרת את אזרחי ישראל. כשיגיעו אליי בשבוע הבא נציגי הסיעות, הם יצטרכו להסביר לי ולציבור כולו, מה בכוונתם לעשות על מנת שנזכה לראות בכינונה של ממשלה בישראל - מהר ככל הניתן".