ריבלין לראשי המפלגות: "נדמה שאתם רוצים להשתגע"

נשיא המדינה התייחס לפלונטר הפוליטי ופנה למנהיגים: "אם תרצו - השתגעו. אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם בישראל. יש עוד זמן ואפשר לתקן"

זמן צפייה: 00:38

שבוע לפיזור הכנסת: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום (רביעי) לפלונטר הפוליטי ודחק בראשי המפלגות למצוא פתרון. "אני פונה אליכם מנהיגי ישראל - אתם המנהלים מו"מ ארוך, מתיש, וחסר תוחלת כבר חודשים - הרף לכם! נדמה לי שאתם פשוט רוצים לשתגע. אם כך תרצו - השתגעו. אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם בישראל? יש עוד זמן ואפשר לתקן - הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן".

את הדברים אמר ריבלין בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של דוד בן גוריון, במלאות 46 שנים לפטירתו. "לא אפריז אם אומר שזוהי עת צרה למדינת ישראל ולמשטר בישראל. זו אינה עת צרה לצד פוליטי כז או אחר, זוהי עת צרה לכולנו. שתיקתו של החוק מול המצבים 'חסרי התקדים' הם שיקוף של המרחק, אליו נסחפה המערכת הפוליטית ששלנו - ממסלול הזרימה השגרתי שלה אל השוליים הלא ברורים, הלא מוסדרים, הלא נהירים".

ריבלין בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של דוד בן גוריון
ריבלין נואם בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של דוד בן גוריון | צילום: מארק ניימן / לע״מ

"ציוצים עצבניים בטוויטר, פוסטים זועמים בפייסבוק ואפילו הפגנות בכיכרות הערים, אין משמעותם מלחמת אחים או קיצה של הדמוקרטיה. הדמוקרטיה שלנו במשבר, אפילו משבר מתמשך, אך לא בסכנה. כל עוד נדע, ואם נדע להעריך את מסירות נפשו של היריב הפוליטי שלנו למדינת ישראל, לגאולת ישראל, גם אם אנו חלוקים מכל וכל על דרכו הפוליטית, נוכל לצאת מהמשבר", הוסיף הנשיא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הקרב על המתנחלים: נתניהו ערך סבב שיחות עם ראשי רשויות ביו"ש

ההבנות שסוכמו בין הליכוד וכחול לבן – והמחלוקות שטרם נפתרו

ועדת הבחירות: אם הכנסת תתפזר – אפשר להקדים את הבחירות ל-25.2

ריבלין בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של דוד בן גוריון
ריבלין בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של דוד בן גוריון | צילום: מארק ניימן / לע״מ

מוקדם יותר היום התייחס נתניהו לאפשרות הקמת ממשלת אחדות בטרם המראתו לפורטוגל לפגישתו עם שר החוץ האמריקני מייק פומאפו, ואמר: "אני רוצה אחדות. שמעתי את מיקי זוהר מביע תסכול של רבים בציבור, שאחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן הם לא זזים מילימטר או ננומטר. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד ואינטרס פרטי של אדם אחד - יאיר לפיד. אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של אחדות, ועדיין פתוח לשיחות".

בתוך כך, קיים יו"ר כחול לבן בני גנץ סיור באזור רמת הנגב לזכר יום האזכרה לבן גוריון. שם, ביקר את התנהלות נתניהו ואמר: "דוד בן גוריון, שהשיא שלו באורך כהונה כראש ממשלה נשבר רק על ידי נתניהו. כשהוא סיים את תפקידו, הוא הלך והתיישב בשדה בוקר, הפריח את הנגב. אחריו היו רבים כמותו. הוא לא שם את עצמו לפני המדינה. במציאות הפוליטית של ימינו - נתניהו מציב את עצמו היעדים של המדינה, זה מרחב הקושי שבו אנחנו נמצאים. אני מקווה שלא נגיע בחירות שלישיות". "למרות כל הצהרות ההאשמה שאנחנו שומעים בשעות האחרונות, אנחנו חותרים לאחדות. אמרתי 'אחדות' מאז נאומי הראשון, ומאז אני אומר ומחפש אחדות. אמשיך לעשות זאת גם בכנסת שתורכב, שאני מקווה שכהנותה תהיה ארוכה, כמו שזה מסתמן כרגע".

[brightcove_iframe video_id='[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191204-1228' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ikfk71d2' duration='99'']' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר כחול לבן בני גנץ ' ]

יו"ר כחול לבן הגיב לפגישתו עם נתניהו אתמול, ואמר: ""צר לי שישבתי בחדר וקיימתי שיחה אחת,  ולפני שהגעתי לרכב יצאה הודעה הפוכה לגמרי לתקשורת. בפגישה נתניהו לא הציע שום דבר חדש, הוא התבצר בעמדותיו. לא כך מנהלים משא ומתן".