הליכוד הוזמנה לפגישה מחר עם כחול לבן: "נייצג את כל הגוש"

לקראת העברת המנדט, ראשי סיעות הימין נפגשו עם נתניהו במשרד רה"מ. בפתח הפגישה אמר בנט: "נעשה הכול כדי למנוע בחירות". ליצמן סירב להצהיר שייפגש עם גנץ בארבע עיניים אם יבקש

זמן צפייה: 03:42

לקראת העברת המנדט ליו"ר כחול לבן בני גנץ הערב (רביעי), המפלגה הזמינה את הליכוד לפגישת מו"מ ראשונה כבר מחר, ובליכוד נענו להזמנה. גורמים בליכוד: "נייצג את הגוש כולו". בתוך כך, ראשי סיעות הימין נפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרד ראש הממשלה. בתום הפגישה, נמסר מטעם הליכוד כי "בפגישה סוכם שהשרים יריב לוין וזאב אלקין ימשיכו לייצג את גוש הימין בכל משא ומתן עתידי עם כחול לבן. ראש הממשלה חזר על קריאתו לאמץ את מתווה הנשיא להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, שהיא הממשלה הנחוצה לישראל בעת הזאת".

בפתח הפגישה, יו"ר הימין החדש נפתלי בנט אמר כי "אזרחי ישראל סיימו את חופשת החגים וחזרו לעבוד, אבל נראה שרק הפוליטיקה עדיין בחופשה. אנחנו נעשה הכל כדי להקים ממשלה רחבה ולמנוע בחירות נוספות. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיוביל לבחירות בפעם השלישית".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לאפשרות שיוזמן לפגישה בארבע עיניים עם יו"ר כחול לבן בני גנץ כאשר יקבל את המנדט להרכבת ממשלה, וסרב להצהיר כי יסכים להגיע לפגישה שכזו.

לכתבות נוספות בנושא >>

סקר חדשות 13: גנץ מוביל על נתניהו במנדט, אך לאף גוש אין 61

עודה: "אם גנץ ילך בדרך רבין – אשמח להיות יו"ר הגוש החוסם"

פשרה עם נתניהו? בכחול לבן מחכים להחלטה בתיקי רה"מ • פרשנות

ראשי סיעות הימין בפגישה עם נתניהו
ראשי סיעות הימין בפגישה עם נתניהו

גם יו"ר הימין החדש איילת שקד התייחסה לאפשרות שתוזמן לפגישה עם גנץ, ואמרה כי "גוש הימין חזק ויציב, ככל שיבינו את זה בכחול לבן יותר מהר כך יחסך זמן יקר לכולנו. לדבר בוודאי אפשר, משא ומתן זה אך ורק עם צוות הגוש".

בד בבד, יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על קשריו, לטענתו, עם המפלגות הערביות וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "שכחת להתייחס לראיון של ח"כ לשעבר חאג' יחיא שבו סיפר בפרטי פרטים על השת"פ ההדוק בין הרשימה המשותפת לליכוד. זה שכולל שיחות וסיכומים עם ח"כ מיקי זוהר ונתן אשל. כמו כן, אתה בוודאי זוכר את המפגש הלבבי בינך לבין אותם הערבים שלפני כן זעקת שהם 'נוהרים באוטובוסים לקלפיות'. הם היו אצלך בבית בבלפור לאחר הבחירות ב-2015 במפגש שבו לא הפסקת להתנצל ולשבח אותם. על ראש הגנב בוער הכובע אדוני ראש הממשלה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20191023-1631' autoplay='0' credit='' desc='איילת שקד בפתח פגישת ראשי מפלגות הימין' kid='1_4h9z75vf' duration='35'']

כזכור, מוקדם יותר השבוע נתניהו הודיע כי החזיר את המנדט להרכבת ממשלה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בעקבות כשלונו לגבש קואליציה. מטעם בית הנשיא נמסר "נודיע לכל הסיעות שבכוונת ריבלין להעביר את המנדט לגנץ בהקדם".

בסרטון שפרסם הערב בחשבון הפייסבוק שלו אמר: "עשיתי כל מאמץ להביא את גנץ לשולחן המשא ומתן, לצערי פעם אחר פעם הוא פשוט סירב. הסרבנות של בני גנץ מעידה שנותר שבוי בידיהם של לפיד וליברמן. לפיד שרוצה במפלתו, וליברמן שמונע משיקולים זרים. גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות. בפועל הם עושים את ההפך הגמור – ומעודדים פילוג וחרמות".

"הם פוסלים את חובשי הכיפות אבל לא פוסלים את הרשימה המשותפת, הם פועלים איתם בתיאום לכל אורך הדרך", טען נתניהו. "אם גנץ יקים ממשלה מסוכנת כזאת, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל יחד עם חברי כדי להחליפה במהירות".

יו"ר הימין החדש אמר בפתח הפגישה שמתקיימת במשרד רה"מ, כי "אזרחי ישראל סיימו את חופשת החגים, אבל נראה שהפוליטיקה עדיין בחופשה". ליצמן סרב להצהיר שיפגש עם גנץ בארבע עיניים אם יבקש