בכיר בימין: מתרשם שנתניהו מבקש לשמור אופציה לבחירות שלישיות

הגורם מסר כי התרחיש "מסוכן וצריך למנוע אותו". במקביל, בישיבת סיעת הליכוד, ראש הממשלה צוטט אומר כי "הפסדנו בגלל שאננות. הזהרתי מפני אחוזי הצבעה נמוכים – וצדקתי"

זמן צפייה: 01:22

אחד מבכירי מפלגות הימין אמר היום (רביעי) לחדשות 13 כי "אני מתרשם שנתניהו מבקש לשמור לעצמו אופציה לבחירות שלישיות. זה מסוכן. צריך למנוע את התרחיש הזה".

במקביל, ראש הממשלה צוטט אומר בישיבת סיעת הליכוד, שנערכה מוקדם יותר היום, כי "הפסדנו בגלל שאננות. הזהרתי מפני אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הימין בפריפריה וביו"ש – וצדקתי".

פתח ישיבת סיעת הליכוד במרכז למורשת בגין
פתח ישיבת סיעת הליכוד במרכז למורשת בגין | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הליכוד הוציאה הודעה בהקשר לפרסום תוצאות האמת ולהרכבת הממשלה: "ראש הממשלה נתניהו לא פוסל אף מפלגה ציונית ולכן אין שום סיבה או רצון ללכת לבחירות נוספות. מדינת ישראל זקוקה בעת הזאת לממשלה ציונית חזקה ולא לממשלה שנשענת על מפלגות ערביות או לבחירות נוספות. לאחר שגיבשנו היום את בלוק מפלגות הימין, נפנה בימים הקרובים לכל המפלגות הציוניות ונתחיל במו״מ מיידי".

כאמור, מוקדם יותר התקיימה ישיבת סיעת הליכוד. בהצהרה לתקשורת אמר ראש הממשלה כי "לאחר שהקמנו את גוש מפלגות הימין קיימות רק שתי אפשרויות: או ממשלה בראשותי או מפלגה מסוכנת שנשענת על המפלגות הערביות". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד.

Likudu
סיעת הליכוד

"בעת הזאת, יותר מאי פעם, בייחוד מול התאגרים הביטחוניים והמדיניים על הפרק, אסור שתקום ממשלה שתישען על מפלגות ערביות אנטי-ציונות. נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה כזאת. זאת המחויבות שלנו למדינת ישראל ולבוחרינו", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה אמר כי יחד עם ראשי מפלגות ש"ס, יהדות התורה ורשימת ימינה, התקבלה ההחלטה כי הם ילכו יחד למשא ומתן להקמת ממשלה בראשותו, שבראש צוות המו"מ יעמוד שר התיירות יריב לוין. "אנחנו ננהל את המו"מ מתוך מציאות אחת משותפת לכל המפלגות", אמר.