שינוי בתוצאות הבחירות: הליכוד עלתה ל-32 מנדטים

ועדת הבחירות פרסמה את התוצאות הסופיות, לפיהן הליכוד התחזקה על חשבון יהדות התורה, שעומדת כעת על 7 מנדטים. זאת לאחר הליכי בדיקה ובקרה, כאשר בחלק מהקלפיות אותרו ראיות ממשיות לזיוף

זמן צפייה: 00:16

בחירות 2019 - הסיבוב השני: ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הלילה (רביעי) את תוצאות הבחירות הסופיות, לפיהן חל שינוי במספר המנדטים: מפלגת הליכוד עלתה במנדט ועומדת על 32 מנדטים, וזאת על חשבון יהדות התורה שירדה ל-7 מנדטים. בבחירות הקודמות, שנערכו באפריל, אירע תרחיש הפוך כאשר בתום ספירת הקולות יהדות התורה קיבלה מנדט נוסף על חשבון הליכוד.

התוצאה התקבלה לאחר הליכי בדיקה ובקרה, ביניהם ספירת המעטפות הכפולות. בבדיקה אותרו שש קלפיות בהן נמצאו ראיות ממשיות למעשי זיוף – שלוש קלפיות בירכא, אחת בסחנין, אחת בשפרעם ואחת בעראבה. על פי החלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הקלפיות האלו לא נכללו בתוצאות הסופיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד: בנו החייל של בכיר בליכוד השחית פתקי כחול לבן בקלפי

שקד: "מאחלת הצלחה לנתניהו ולגנץ; דבקים באחדות גוש הימין"

הליכוד לכחול לבן בתום הפגישה: "מייצגים את כל הח"כים מהימין"

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן | צילום: רויטרס

בשלוש קלפיות נוספות בירכא, הוחלט לפסול חלקית את ההצבעה שהתקיימה עד לשעת גילוי הזיוף. בשתי קלפיות נוספות ביישוב, ובאחת בפורדיס, הצליחו צוותי טוהר הבחירות לבודד את הקולות המזויפים – ורק הם נפסלו. בירכא, התגלו ליקויים ב-14 קלפיות.

בתום הודעתו של יו"ר ועדת הבחירות נכתב: "נוכח הפגמים שאותרו והתוצאות, השופט חנן מלצר ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לשקול את האפשרות לפנות לבית המשפט המחוזי ולבקש עריכת בחירות חוזרות בקלפיות שבהן נתגלו ליקויים או זיופים לכאורה".

תוצאות הבחירות הסופיות: כחול לבן קיבלה 33 מנדטים ואחריה הליכוד עם 32 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה, הרשימה הערבית המשותפת, עם 13 מנדטים; ש"ס עם 9 מנדטים; ישראל ביתנו עם 8 מנדטים; יהדות התורה וימינה עם 7 מנדטים; העבודה-גשר – 6; המחנה הדמוקרטי -5 מנדטים. לפיכך גוש המרכז שמאל עומד על 57 מנדטים, לעומת גוש הימין שעומד על 55 מנדטים.