סקר: עם שובו של אהוד ברק לפוליטיקה – גוש המרכז-שמאל מנצח

מסקר חדשות 13 עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגתו של רה"מ לשעבר הייתה מקבלת 6 מנדטים. גוש הימין זוכה ל-52 מנדטים בלבד. כמחצית הציבור תומך ביוזמת ביטול הבחירות

זמן צפייה: 03:36

מסקר חדשות 13 שמפורסם הערב (רביעי) עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגתו החדשה של אהוד ברק הייתה מטה את הכף לטובת גוש המרכז-שמאל – שהיה זוכה ל-61 מנדטים. גוש הימין, ללא ליברמן, יזכה ל-52 מנדטים. מפלגת הליכוד ביחד עם כולנו הייתה זוכה ל-32 מנדטים – בדומה למפלגת כחול לבן שהייתה זוכה אף היא ל-32 מנדטים.

סקר מנדטים חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13 | צילום: חדשות 13

רשימה ערבית משותפת בראשות איימן עודה הייתה זוכה ל-12 מנדטים, ישראל ביתנו – 7, ש"ס – 6, יהדות התורה – 6, מפלגתו של ברק – 6, מרצ – 6, העבודה – 5, איחוד מפלגות הימין – 4, הימין החדש – 4 מנדטים.

סקר מנדטים חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13 | צילום: חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13 | צילום: חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13 | צילום: חדשות 13

עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהציבור (48%) תומך בביטול הבחירות, לעומת 35% מהציבור שלא תומך בביטול, ו-17% שהשיבו כי אינם יודעים.

הסקר כלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס. התשאול  במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.0%

בשאלות המנדטים שיעור האנשים שהשיבו לא החלטתי/לא יודע/מפלגה אחרת היה 20.3%, 20.8%, ו-19.2%, בהתאמה. שיעורי המשיבים שהיו מצביעים "זהות" היה 1.3% בכל שלוש השאלות.

אהוד ברק במסיבת עיתונאים
אהוד ברק במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

ברק הכריז על הקמת מפלגה חדשה

הערב כינס ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר, אהוד ברק, מסיבת עיתונים בבית סוקולוב שבתל אביב, והכריז על הקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. "באנו לכאן לומר את דברינו על מה שקורה מסביב", אמר ברק בפתח דבריו. "ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה שתפעל לתיקון גדול במובנו היעודי במדינה ובחברה".

ברק האשים את ראש הממשלה נתניהו בפלגנות, ואמר: "הניסיונות לשבש שוב ושוב תהליכים דמוקרטיים, לתעתע בציבור ולהציע שוחד פוליטי הם המשך ישיר להתנהלות נתניהו שתכליתה לפלג ולהסית זה נגד זה את כל חלקי החברה הישראלית".

"נתניהו וחברי הכנסת עושים שימוש ציני בטיעונים ממלכתיים, שבועות בודדים לאחר שפיזרו את הכנסת בניגוד לרצון חבריה - כדי למנוע מנשיא המדינה להעביר את המנדט להרכבת הממשלה אל חבר כנסת אחר", המשיך ברק. "אנחנו לא עיוורים. מערכת הבחירות האחרונה הוקדמה אך ורק כדי לשבש את מהלכי המשפט שהולך ומתקרב נגד נתניהו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

"זה לא הזמן לרפיסות או פחד, זה לא הזמן לפסיביות או לדיבור עמום - זה לא הזמן להיות על הגדר. את שלטון נתניהו, עם הקיצוניים הגזענים המושחתים, עם המשיחיים והנהגה המושחתת שלו – את המשטר הזה יש להפיל", הוסיף. "עתיד המפעל הציוני כולו מונח על הכף ואנחנו צריכים להתגייס לשלב ידיים לדבר חד וברור להיאבק בנחישות ולנצח".

"חומרת הנסיבות הביאה אותי ואת חבריי שפה לידי לרגע שבו אין מנוס מנטילת אחריות, ומקבלת החלטות מידית. השאלה איננה את אם מקומו של נתניהו יתפסו גדעון סער או ישראל כץ, השאלה היא למי יש את הניסיון והנחישות לשנות את המסלול ההרסני שמוביל אותנו אל התהום".